Too Good To Go på TIME Magazines liste over de 100 mest indflydelsesrige virksomheder i verden
Det New York-baserede nyhedsmagasin TIME er især kendt for at stå bag den årlige liste over de 100 mest indflydelsesrige personer i verden. Sidste år blev listen suppleret med en liste over de 100 mest indflydelsesrige virksomheder.
Nu er 2022-udgaven af listen TIME100 Most Influential Companies 2022 landet. Og her bliver tre danske virksomheder hædret for deres ‘impact’. En af dem er den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go, som i dag er verdens største markedsplads for overskudsmad med aktiviteter i 17 lande.
TIME100-listen er opdelt i fem kategorier med 20 virksomheder i hver kategori: Pioneers, Leaders, Innovators, Titans og Disruptors. Too Good To Go er at finde i kategorien Disruptors sammen med bl.a. det sociale medie TikTok.
Too Good To Go møder anerkendelse for sin omfattende indsats for at bekæmpe madspild på globalt plan.
Too Good To Go bekæmper madspild via en app, der forbinder forbrugere med forretninger, der har mad i overskud. Derudover har Too Good To Go iværksat en lang række oplysningstiltag for at fremme viden om madspild. Virksomheden står bl.a. bag omfattende datomærkningskampagner i 11 europæiske lande og en stribe uddannelsesinitiativer.
Placeringen på TIME100-listen vækker både stolthed og begejstring hos virksomhedens administrerende direktør, Mette Lykke.
"Hvis vi skal lykkes med at skabe et bæredygtigt verdenssamfund, er det et must, at flere virksomheder bruger deres kerneforretninger til at skabe de nødvendige forandringer. Det kræver større forståelse for, at man godt kan skabe impact, selvom man er en kommerciel virksomhed. TIME100-listen hylder de virksomheder, der bidrager til en bedre fremtid. Det selskab er vi meget stolte af at være en del af,” siger Mette Lykke og fortsætter:
“Vi tror på, at de klimaudfordringer, vi står overfor, skal løses i fællesskab. Vi bekæmper madspild sammen med mere end 100.000 partnere og over 50 millioner brugere på globalt plan. Uden dem, ingen impact. Så anerkendelsen kan i høj grad tillægges deres indsats.”
TIME100-listen er blevet sammensat på baggrund af nomineringer, som magasinets redaktører, brancheeksperter og korrespondenter har indsamlet på tværs af erhvervssektorer over hele verden.
TIME’s redaktører har herefter evalueret nomineringerne baseret på relevans, effekt, innovation, lederskab og succes.
Også Mærsk og Ørsted er at finde på listen. Mærsk i kategorien Titans, og Ørsted i kategorien Leaders.
Hele listen kan ses her: time.com/100companies
Nøgleord
Kontakter
Tanja Møller AndersenPressechef | PR Manager
Tlf:81773718presse@toogoodtogo.dkBilleder
Vedhæftede filer
Links
Information om Too Good To Go ApS
Om Too Good To Go
Madspildsappen Too Good To Go blev lanceret i Danmark i 2016, og de nu over 54 mio. brugere har siden da reddet mere end 125 millioner lykkeposer med overskudsvarer, hvilket svarer til over 314.000 tons sparet CO2e. Too Good To Go har dermed gjort en væsentlig forskel i kampen mod madspild i de 17 lande, hvor appen er aktiv.
I appen kan man redde lykkeposer/bokse med overskudsmad fra bl.a. bagerier, supermarkeder, restauranter, kantiner og producenter.
Too Good To Go har sideløbende iværksat en lang række oplysnings- og uddannelsestiltag for at fremme viden om madspild.
Læs mere om Too Good To Go her.
Følg pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Too Good To Go ApS
Ny juletradition skal mindske madspild: Too Good To Go lancerer ‘Spis Op Dag’ den 27. december19.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den 27. december introducerer Too Good To Go initiativet ‘Spis Op Dag’ – en dag dedikeret til at mindske madspild og opfordre danskerne til at genbruge resterne fra julens store måltider.
10.345 skoleelever deltog sidste år: 'Smag på Overskuddet' skal uddanne flere børn i madspild i 202422.10.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Smag på Overskuddet, et undervisningsinitiativ udviklet af Madkulturen, Too Good To og Lidl, vender tilbage i 2024 med ambitionen om at nå endnu flere børn og skoler. Initiativet, der debuterede i 2023, med en flot tilslutning på 16% af de danske folkeskoler, har til formål at bekæmpe madspild ved at engagere skoleelever i kreativ og madspildsreducerende madlavning.
Kan man klare en uge uden at smide mad ud? Too Good To Go dedikerer en hel uge til at ændre danskernes madspildsvaner20.9.2024 08:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Too Good To Go inviterer danskerne til at deltage i Uge Uden Madspild, der lanceres den 23. september. Initiativet, som rulles ud i ni lande, har til formål at skabe konkrete forandringer i vores daglige vaner og give deltagerne de nødvendige redskaber til at reducere madspild.
Madspildsskolen vender tilbage for femte år i træk: Børnefamilier kan lære af tidligere generationers forhold til madspild18.9.2024 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det vellykkede initiativ, Madspildsskolen, der er skabt i samarbejde mellem Too Good To Go, Arla, Arla Fonden og føtex, sætter i efterårsferien i år fokus på at bruge tidligere generationers viden og madkultur i nutidens køkkener.
Kun 32% skolebørn spiser op: Nyt initiativ fra Lidl og Too Good To Go skal bekæmpe madspild i børns madpakker11.9.2024 12:12:33 CEST | Pressemeddelelse
Lidl og Too Good To Go er gået sammen om et spændende nyt tiltag under konceptet "Hver Bid Tæller", der skal hjælpe danske familier med at mindske madspild i børns madpakker.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum