Ingen systematisk overvågning på SE og HØR
BT bringer i dag en historie om, at SE og HØR i en årrække systematisk overvågede en række kendte personers brug af kreditkort, så ugebladet kunne være først med historierne om de kendte og kongelige.
SE og HØRs nuværende chefredaktør Niels Pinborg udtaler i den anledning:
”BTs artikler er tilsyneladende baseret på en bog, der omhandler dagligdagen på et ugeblad, som er et førende sladderugeblad. Bogen er skønlitteratur, der angiveligt sammenblander fiktion med forfatterens opfattelse af virkeligheden. Jeg har ikke set eller læst bogen, og derfor har jeg ikke nogen kommentarer til bogens indhold.
Men omkring BTs historie i dag kan jeg forsikre, at jeg ikke er vidende om, at SE og HØR systematisk har overvåget kendte og kongelige personer. Det er ikke arbejdsmetoder, som jeg kan stå inde for, og det er ikke arbejdsmetoder, som kommer til at finde anvendelse under min ledelse af SE og HØR.
SE og HØR er Danmarks frækkeste ugeblad, der går til stregen, og som vil gøre meget for at få nyheder hjem til danskerne om de kendtes og kongeliges gøren og laden. Men vi laver bladet ud fra de metoder, der ligger indenfor lovgivningens rammer, og som er normale journalistiske arbejdsmetoder for tabloide medier i bred forstand.
På SE og HØRs redaktion vil vi derfor også fremover arbejde hårdt for at få de bedste nyheder i bladet, og vi vil også fremover samarbejde med danskerne om at få nyhederne frem til vores læsere inden for lovens rammer.”
Niels Pinborg siger ligeledes:
”SE og HØR har et ønske om at have et godt forhold til kendte danskere, selvom bladet ikke kun skriver positive historier om de kendte. Hvis BTs påstande om at journalister på bladet engang i fortiden skulle have foretaget systematisk overvågning af kendte, har et gran af sandhed over sig, så er det en overraskelse for mig, og det tager jeg skarpt afstand fra.
Men jeg forstår, at alene mistanken om at det skal have været tilfældet skaber utryghed blandt kendte danskere, og derfor vil jeg gerne beklage, at sådanne påstande kommer frem i en roman skrevet af en tidligere medarbejder på SE og HØR.
Jeg vil derfor gerne invitere alle kendte danskere, der måtte føle sig utrygge over denne historie til at ringe til mig. På SE og HØR ønsker vi kun at have et godt forhold til de kendte præget af gensidig respekt for hinandens roller i mediebilledet.”
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comInformation om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
HULiGENNEM hitter med lydunivers for børn: Nyt public service-medie er tæt på eget mål20.5.2025 08:35:05 CEST | Pressemeddelelse
På under et halvt år har Danmarks nye lydunivers til børn nået 73 procent af det mål, de selv havde sat sig for 18 måneder. Det viser, at der er et behov for podcasts og lyd til børn – ikke mindst når det er skabt på børnenes præmisser, siger chefredaktør.
Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum