Aller Media

Aller nomineret til tre mediepriser ved årets Rambuk

Del
Aller Medias eventafdeling, mediebureauet Maxus og L’Oreal Paris er med kampagnen og app’en Makeup Genius nomineret til tre priser ved den årlige Rambuk-uddeling. Kampagnen bliver rost for at være nytænkende og udnytte de digitale muligheder optimalt.

Til Mediedagen – Årets Rambuk – den 17. september kåres årets bedste reklamekampagner, og det er første gang, at Aller Media er nomineret til prisuddelingen. Smartphone app’en, Makeup Genius, der blev lanceret på den røde løber ved ELLE Style Awards i maj er nomineret i hele tre kategorier for sin nytænkning, brugerinvolvering og store virale effekt på sociale medier.

Med Makeup Genius kan brugeren ved hjælp af kameraet i sin smartphone eller tablet virtuelt teste forskellige makeup-produkter og looks fra L’Oreal Paris og se effekten i realtid. En sjov og effektfuld gimmick, der skabte godt humør på den røde løber og fik både kvindelige og mandlige kendisser til at teste app’en og dele deres look på sociale medier.

Det store engagement fra modeprisuddelingens prominente gæster skabte hurtigt en viral effekt og efter bare 24 timer var Makeup Genius downloadet 30.000 gange og lå nummer ét i Appstore. I dag er app’en downloadet mere end 200.000 gange og ifølge L’Oreal Paris’ PR Manager i Danmark har Makeup Genius-kampganen været yderst effektfuld:

”Ud fra devisen – show it, don’t tell it – ønskede vi med Makeup Genius at styrke loyaliteten blandt unge modebevidste kvinder, som generelt er yderst svære at skabe en præference hos, når det gælder makeup. I samarbejde med Aller Event og Maxus skabte vi i forbindelse med ELLE Style Awards den perfekte platform til at lancere app’en, som tog alle med storm på den røde løber. Lanceringen af Makeup Genius i Danmark har været den mest succesfulde lancering på tværs af alle europæiske markeder,” siger Sine Gerstenberg, PR Manager L’Oreal Paris Danmark.

”Vi er meget stolte over, at vi sammen med Maxus og L’Oreal Paris er nomineret i hele tre kategorier til årets Rambuk for Makeup Genius-kampagnen. ELLE Style Awards gav os en unik mulighed for at lancere app’en overfor nogle af Danmarks største stilikoner og i kombination med ELLEs stærke digitale univers var det med til give app’en en eksplosiv udbredelse,” siger Gitte Melchiorsen, chef for Aller Medias eventafdeling.

Se bl.a. Eva Harlou, Medina og Emil Thorup teste Makeup Genius-app’en her.
Læs mere om app’en på www.makeupgenius.dk.
Læs mere om Mediedagen – Årets Rambuk her.

Makeup Genius er nomineret i følgende kategorier:

  • Involveringsprisen
  • Kampagneprisen
  • Effektprisen

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.

Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye