Link Concept ApS

Nu kan du bedre optimere dine annoncer på Google Ads med POAS®

Del
Betalt samarbejde Hvis du har en virksomhed, har du muligvis også annoncer på Google Ads.

I så fald kender du formentlig til Googles annoncemetode der hedder ROAS; Return on Ad Spend. Men nu er der kommet en ny metode, der hedder Profit on Ad Spend forkortet til POAS®. Det er en anden tilgang til dine annoncer på Google Ads, som du kan læse mere om i det nedenstående.

Derfor skal du vælge POAS®

POAS er et værktøj, der hjælper dig med at finde ud af, hvor profitable dine annoncer på Google Ads er. Når du skal finde POAS® for din online annoncering, skal du dividere den bruttofortjeneste der kommer fra din online marketingkanal med dine annonceudgifter.

Da disse to former for tal er direkte sammenlignelige, vil det betyde, at en POAS®, der er højere end 1, vil betyde, at du har tjent penge på dine annoncer. Det er derfor et effektivt værktøj, når du gerne vil vide om, du reelt får noget ud af dine annoncer på Google. Metoden bliver også kaldt for profit bidding.

Mere om ROAS

ROAS er den metode som Google selv tilbyder dig, når du skal finde ud af, om dine annoncer er profitable. Her vurderer Google Ads’ system om dit afkast fra dine annoncer er større end det beløb, som du har brugt på kampagnen. Det er i teorien et fantastisk værktøj, og derfor vil du også opleve, at det bliver anvendt af flere forskellige bureauer.

Desværre er ulempen ved denne metode, at den ikke tager højde for den profit, der tjenes ved salgene. Det ved Google også godt. Derfor ændrede de også navnet på værktøjet fra Return On Ad Spend til Revenue On Ad Spend. Revenue kan oversættes til omsætning på dansk, og det er et langt mere diffust begreb end return. Hvis du derfor gerne vil vide, hvor meget du profiterer på dine annoncer, bør du altså vælge POAS®.

Problematikken med revenue

Når du driver en e-commerce, er der flere faktorer, der påvirker hvad du reelt tjener. Altså hvad din profit reelt er. Det drejer sig blandt andet om:

  • Marginer
  • Faste omkostninger
  • Betalingsgebyrer
  • Forsendelsesomkostninger

Revenue medtager ikke disse faktorer, hvilket er problematisk. Det er nemlig nogle kritiske faktorer, når du gerne vil drive en profitabel e-commerce.

Links

Information om Link Concept ApS

Link Concept ApS
Link Concept ApS
Horsensvej 72A
7100 Vejle

Følg pressemeddelelser fra Link Concept ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Link Concept ApS

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye