Danske Medier

Åbent for indstillinger til Danske Mediers Designpriser

Der kan nu indsendes bidrag til Danske Mediers Designpriser, der uddeles 2. juni. Den nye konkurrence har til formål at hylde journalistisk formidling på tværs af platforme.

Prisoverrækkelsen finder sted ved et arrangement 2. juni på Restaurant SULT kl. 14.30-17.30. Her uddeles der i alt 11 priser inden for nytænkende design, dataformidling, kommerciel kreativitet, anvendelse af formater og samlet formidling af den journalistiske fortælling.

Konkurrencen er åben for alle danske medier.

”Medier skal i højere og højere grad anvende værktøjer som grafisk design, brugervenlighed og formater til at give målgruppen en god oplevelse, og med de nye priser vil vi danne en platform for inspiration til udmærkelse inden for formidling af den journalistiske historie,” siger Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup.

Danske Mediers Designpriser er en sammenlægning af Danske Mediers digitale priser og Årets Avisside. Der kan indsendes fysiske publikationer, dagblade, ugeaviser og fagmedier samt links til digitalt indhold frem til fristen 15. april.

Årets jury:

• Aslak Gottlieb, medieundervisning.dk
  • Cathrine Ertmann, freelance fotograf
  • Jan Birkemose, medietrends.dk
  • Kamilla Harritsø, Harritsø
  • Kasper Saugmann, Den Uafhængige
  • Katrine Blauenfeldt, Oxy Magazine
  • Marcus Møller Bitsch, fotograf, animator og illustrator
  • Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi (forperson)
  • Mikkel Bøgild Jacobsen, Zetland
  • Rikke Bekker, Fyns Amts Avis

Information om Danske Medier

Danske Medier
Kalkbrænderiløbskaj 4

+45 33 97 40 00http://www.danskemedier.dk/

Danske Medier er en brancheorganisation for private medievirksomheder. Vores medlemmer tæller 250 lokale og regionale medier, niche- og fagmedier samt landsdækkende dagblade, aviser og netmedier. Vi arbejder for det frie ord, den uafhængige presse og sunde rammevilkår for en pluralistisk mediebranche.

Følg pressemeddelelser fra Danske Medier

Flere pressemeddelelser fra Danske Medier