Nu kan du købe produkter med CBD i Danmark

Betalt samarbejde CBD er et middel, der er ved at vinde større og større indpas på det danske marked. Det er en ingrediens, der bliver udvundet fra hamp-planten, og som folk bruger til forskellige formål. I Danmark er salget af midlet steget og steget, siden det i år 2018 blev lovligt at handle med midlet så længe at det blot indeholder et tilstrækkeligt lavt niveau af THC.

Hvad er CBD?

For at forstå hvad CBD egentlig er, skal man først forstå hvad cannabis er. Cannabis kommer fra hamp-planten. Der findes flere forskellige hamp-planter, men cannabis sativa er den plante, der bliver anvendt til at fremstille langt de fleste cannabisprodukter. Derfor er der også mange der kalder denne plante for almindelig hamp.

Cannabis indeholder flere aktiver stoffer. Mere præcist indeholder cannabis faktisk hele 113 cannabinoider Den mest forekommende cannabinoid er cannabidiol, der forkortet bliver kaldt for CBD. Cannabidiol er ikke euforiserende – det er derimod THC, der er den euforiserende del af cannabis.

Hvordan virker midlet?

Cannabidiol påvirker kroppen gennem det endocannabinoide system. Det er det system, der regulerer selve immunforsvarets balance. Det er også dette system, der er ansvarlig for cellernes interne kommunikation i kroppen. Midlet har derfor en fysiologisk virkning, fordi cannabinoider går ind og binder sig til flere receptorer i kroppen.

Hvad er THC?

THC er en forkortelse for delta-9-tetrahydrocannabiol. Det er som nævnt dette stof, der er det euforiserende stof i cannabis. Der findes også THC, der er syntetisk fremstillet. Det kan lade sig gøre, fordi man kender den nøjagtige kemiske struktur af THC. THC bliver anvendt i nogle former for lægemidler.

Hvis du gerne vil vide mere om THC i lægemidler, kan du læse meget mere lige her: www.cancer.dk.

Er CBD lovligt?

I Danmark er det lovligt at sælge produkter, der indeholder cannabis, hvis deres indhold af THC er under 0,2%. Når niveauet af THC er så lavt, bliver produktet ikke anset som værende euforiserende stoffer.

Derfor er der intet juridisk til hinder for køb af cbd olie, hvis blot produktets indhold af THC er på maksimalt 0,2%. Du kan læse meget mere om, hvad der adskiller lovlig cannabidiol fra ulovlig cannabidiol her hos laegemiddelstyrelsen.dk.

Da produkterne skal indeholde under 0,2% THC, må du også gerne kørebil, selvom du har brugt produkter med cannabidiol. Du bliver nemlig ikke påvirket af midlet, så længe dets indhold af THC er så lavt.

Hvilke produkter kan man få med CBD?

Det mest kendte produkt med cannabidiol er helt klart olien. Men du kan også få cannabidiol i flere andre produkter. Blandt andet kan du også få cannabidiol kapsler og cannabidiol cremer. Hvilken form for cannabidiolprodukt, du bør vælge, vil afhænge helt af dit formål med produktet.

Køb CBD olie af høj kvalitet

Hvis du overvejer at købe cannabidiol olie, bør du gå efter et produkt af høj kvalitet. Du kan fordel købe din cannabidiol hos Formula Swiss. Det er en schweizisk cannabisproducent, der har været på markedet siden 2013.

Deres vision er at producere og udvikle økologiske hamp-planter. Når du køber din cannabidiol olie herfra, ved du derfor også, at hamp-planten ikke har være behandlet med hverken kunstige eller kemiske sprøjtemidler.

Producenten tester deres hamp-planter, før de bliver renset. Herefter bliver der ekstraheret CO2 fra planten, hvorefter den filtreres og decarboxyleres til 95%. Dette forbedrer nemlig oliens kvalitet, styrke samt effekt. Tilsammen giver det dig en CBD-olie der er rig på cannabinoider, terpener, flavonoider, næringsstoffer og antioxidanter.

Virksomheden sætter en stor ære i altid at overholde den gældende lovgivning inden for deres felt. Når du derfor køber dine produkter herfra, er du sikret, at alt er foregået efter den gældende lovgivning på daværende tidspunkt.

Slut med bookinggebyr på studenterkørsel - Ny bookingplatform er nu online6.9.2024 10:04:00 CEST | Pressemeddelelse

En ny æra for studenterkørsel er begyndt med lanceringen af Student’r, en digital platform dedikeret til booking af studenterkørsel, hvor eleverne slipper for dyre og irriterende bookinggebyrer. Student’rs formål, er at gøre studenterkørsel både enklere, billigere og mere gennemsigtigt for de mange studerende, der hvert år fejrer afslutningen af deres gymnasietid med den traditionelle køretur ud til familie og venner.