Kunder i den offentlige transport vil have personlig trafikinformation

En af de sidste weekender i 2021 var der omfattende sporarbejder, der påvirkede mange rejsende med den offentlige transport. DOT benyttede sig af lejligheden til at gennemføre en grundig undersøgelse af kundernes behov og ønsker omkring den information, de fik om trafikken.
- Nu skal vi ud fra en prioriteringsliste forbedre informationen yderligere. Men vi er også glade for, at undersøgelsen har bekræftet, at vi arbejder i den rigtige retning, fortæller Rune Jon Jensen, sekretariatschef i DOT, Din Offentlige Transport.
Det fremgik af undersøgelsen, at der er en stor interesse for at få trafikinformationen så personaliseret som muligt. Det kan betyde, at man får push-beskeder direkte i sin telefon om lige den rejse, man plejer at foretage. Dette arbejdes der allerede på i DOT Billetter appen. Et team af udviklere kigger på løsninger, som lidt efter lidt skal implementeres med start senere i 2022.
- Udover den personificerede information via appen skal vi også i gang med at justere en del skærme, så informationen bliver endnu nemmere at læse, og vi skal sikre, at vi når ud i så mange kanaler som muligt og fokusere på, at vi både informerer i god tid og i dagene lige op til en trafikomlægning, lover Rune Jon Jensen.
Undersøgelsen bekræftede, at kunderne sætter pris på at blive informeret i så mange kanaler som muligt. Og ikke mindst få informationen bekræftet under rejsen. Der er altså et ønske om først at få information, inden man tager hjemmefra og derefter samme information i højtalere, på plakater eller skærme for at være sikker på, at man forstår informationen, og at der ikke er yderligere ændringer.
Undersøgelsen viste også, at man – afhængig af alder – har forskellige præferencer til, hvornår man ville have information om ændringer i bus, tog og metrodriften. De fleste yngre vil gerne blive informeret 2-3 dage før en stor trafikomlægning, hvor mange ældre ønsker at orienteres allerede 2-3 uger før og så få en reminder igen et par dage før.
- Det er ekstremt vigtigt, at vi er i en konstant dialog med kunderne, og at vi hele tiden er opdateret på deres ønsker og forventninger til os. Vores mål er, at vi skal gøre det nemmere at være kunde i den offentlige transport. En undersøgelse som denne viser os lige præcis, hvor vi skal skærpe informationsindsatsen, afslutter Rune Jon Jensen.
Nøgleord
Kontakter
Theresia SwanholmPresseansvarlig
Tlf:2181 8111ts@dinoffentligetransport.dkBilleder
Information om DOT - Din Offentlige Transport
DOT, Din Offentlige Transport, arbejder for at gøre det nemt at være kunde i den offentlige transport på Sjælland og øerne. DOT sørger for kundeservice, koordineret trafikinformation, sammenhængende køreplaner, billetkøb og priser, når én million daglige rejser foretages med bus, tog og metro. DOT er et samarbejde mellem DSB, Movia og Metroselskabet, der skal sikre en god kundeoplevelse på tværs af transportformer og gøre det attraktivt at rejse bæredygtigt.
Følg pressemeddelelser fra DOT - Din Offentlige Transport
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DOT - Din Offentlige Transport
Rejs frit i 12 timer for 60 kr. med bus, tog og metro21.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fra sidste uge i november sætter DOT - Din Offentlige Transport- igen en 12-timers billet til salg, hvor du for 60 kr. frit kan rejse med bus, tog og metro på lørdage og søndage på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. Tilbuddet gælder i tre måneder.
Takst 25: Nye billetpriser i den offentlige transport19.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De årlige justeringer af priserne for bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn træder i kraft den 19. januar 2025. Ændringerne skal sikre enkle og harmoniserede priser på tværs af billetprodukter og dække omkostninger.
Turister får nemmere adgang til kollektiv transport4.7.2024 10:34:41 CEST | Pressemeddelelse
Turister og besøgende i hovedstadsområdet og store dele af Sjælland tilbydes nu lettere adgang til kollektiv transport. Med ”Scan og Rejs” kan turisterne via en QR-kode nemt købe et City Pass, som er Din Offentlige Transports turistpas.
Pensionistrabat på rejser med tog, bus og metro stiger til 30 procent26.4.2024 12:19:25 CEST | Pressemeddelelse
For pensionister, der rejser med tog, bus og metro, er der mere rabat på vej. Til maj stiger rabatten fra 25 til 30 procent. Rabatten vil gælde i hele DOTs område og på alle rejser på rejsekort som pensionist.
Rejs frit i 12 timer for 50 kr. med bus, tog og metro i weekenden8.12.2023 09:26:50 CET | Pressemeddelelse
Alle weekender i december sætter DOT en 12-timers billet til salg, hvor du for 50 kr. frit kan rejse med bus, tog og metro på lørdage og søndage. Tilbuddet gælder de kommende tre måneder på Sjælland, Lolland, Falster og Møn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum