Forbered dig til julen i god tid med hjemmesiden juleri.dk

Betalt samarbejde Der er hele 297 dage til jul, men julen kommer alligevel altid, før du forventer det, og derfor er det godt at være i rigtig god tid med juleforberedelserne.

Hjemmesiden juleri.dk giver dig alle de hyggelige og sjove oplysninger og tips til en dejlig jul. På den måde kan du være på forkant med dine juleforberedelser.

Det er sjovt med en god julequiz

Hvert eneste år står mange sikkert, dagen før juleaften, og ønsker, at de havde forberedt en god julequiz. Sådan en rigtig familievenlig én med både sjove og hyggelig spørgsmål i forskellige sværhedsgrader, som både store og små kan være med på. Der er dog sjældent tid til at forberede ønskequizzen, da de dagen før jul er i gang med både rødkål, borddækning og risalamande.

På juleri.dk kan du hele året let finde frem til mange forskelligartede fakta om julen og i ro og mag forberede din julequiz. Den vil helt sikkert blive et hit for hele familien og være med til at skaben en hyggelig og afslappet stemning for både svigermor og børnebørnene.

Julen varer længe, koster mange penge

Ifølge Dansk Erhverv købte danskerne i 2021 julegaver for 8,5 milliarder kr. Du bestemmer selvfølgelig selv over dit gavebudget, og i store familier hersker ofte en regel om, at gaver kun er til børnene. Denne regel er særdeles hensigtsmæssig, hvis man ønsker at forebygge, at julebudgettet løber løbsk. Der er også en del mennesker, som simpelthen fravælger gaver, idet de ikke ønsker at medvirke til et unødigt forbrug af ressourcer, der belaster jorden og klimaet unødigt.

Men uanset hvor økonomisk- og klimabevidst du er, så vil det være typisk for de fleste mennesker, at de alligevel får brugt lidt flere penge end planlagt i julemåneden. Gaver og god mad handler jo ikke kun om umådeholdent forbrug, det er også en måde at vise, at vi holder af hinanden.

Derfor er det en rigtig god idé at forberede sig på julen i god tid. Det kan du gøre det enten ved at spare nogle penge op, ved for eksempel at lave smukke hjemmegjorte gaver, eller ved at samle din julepynt i naturen.

Du kan hente inspiration til dine julegaveidéer på juleri.dk.

Hvad handler julen egentlig om?

For mange børn og unge handler julen primært om gaver og hygge med familien. Begge dele er en dejlig ting. Tid med familien er noget mange børn savner i hverdagen, og det er selvfølgelig en af de vigtigste ting at koncentrere sig om i julen.

Oprindelig var julen dog en hedensk lysfest, som senere blev kombineret med kristendommen og Jesu fødsel. For langt de fleste spiller kristendommen tilsyneladende ikke en nævneværdig rolle i vores hverdag. Når man interesserer sig lidt nærmere for normer og usagte konventioner i vores samfund, bliver det dog tydeligt, at mange af de ting vi tager for givet og opfatter som objektive sandheder, i virkeligheden har baggrund i kristne dogmer.

På juleri.dk kan du læse om, hvorfor vi holder jul - det kan måske anspore børn og unge i familien til at lære lidt mere om baggrunden for vores juletraditioner.

Udnyt hele julemåneden - og mere til

Ude omkring på julemarkeder, godser og bondegårde starter julen allerede i november måned. Mange mindre sportsklubber og foreninger afholder allerede deres julearrangementer i første halvdel af november. Dette sker ofte for ikke at komme i karambolage med skolernes og de private julefester.

I familierne begynder man typisk i midten af november at tænke på at hente julekassen ned og planlægge de sjove juleaktiviteter. Så er det bare så ærgerligt, når man kigger i lokalavisen og opdager, at ens yndlingsjulemarked blev afholdt allerede 3. og 4. november.

Dette er også en god grund til at forberede julen i god tid. Det kan være svært at komme i julestemning, når det endnu blot er efterår med regn og gråvejr. Her kan juleri.dk hjælpe med inspiration.

Kreative aktiviteter giver nærvær

I julemåneden skal der pyntes op alle vegne, og julen er også en god anledning til at glæde venner, familier og naboer med en smuk juledekoration. På den måde er julen en oplagt tid til kreative projekter.

Mange børn bruger i dag alt for lang tid foran en skærm. På trods af de voksnes gode intentioner kan det være meget svært at motivere børnene til at løsrive sig fra skærmen og lave aktiviteter i den virkelige verden. Her kan julens kreative projekter være til hjælp.

De fleste børn, selv de lidt større, vil gerne være med til at klippe julepynt eller lave juledekorationer. Når man sidder sammen og arbejder med et kreativt projekt, sænker roen sig, og man oplever en tryg nærhed. Denne nærhed er tættere og mere ægte, end den man oplever hvis sidder sammen foran en skærm.

På juleri.dk kan du finde masser af inspiration og idéer til de kreative projekter, du kan lave sammen med dine børn, små eller store.

Information om Link Concept ApS

Horsensvej 72A
7100 Vejle

LinkConcept lancerer ny side om Formel 1 i Canada15.5.2024 09:17:39 CEST | Pressemeddelelse