Udenrigsministeriet

Anders Samuelsen i Kina: Åbner døren til Alibabas 440 mio forbrugere

Del
Udenrigsminister Anders Samuelsen har i dag besøgt Alibaba Group i Hangzhou og åbnet døren for danske varemærker til 440 millioner kinesere på Alibabas e-handelsplatforme.

For at se dette indhold fra um.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Den kinesiske techvirksomhed omsatte i 2016 for svimlende 3.122 milliarder kroner, eller 8,5 milliarder kroner dagligt. De foreløbigt 20 danske varemærker som Carlsberg, Ecco og Kopenhagen Fur samles i en officiel dansk pavillion i Alibabas online butik, Tmall Global.

“Jeg er meget glad for, at vi i dag kan åbne døren til den nye danske pavillon på Tmall Global. I Udenrigsministeriet har vi arbejdet benhårdt på at få landet aftalen med Alibaba, som giver danske produkter direkte adgang til mere end 440 millioner årlige aktive brugere på Alibabas e-handelsplatforme,” siger Anders Samuelsen.          

Tanken bag den officielle danske online pavillion er, at virksomhederne ved at gå sammen bedre kan udnytte Danmarks stærke brand i Kina. De kinesiske forbrugere vil fra den danske pavillon på Tmall Global kunne klikke på de danske brands logoer og blive ledt direkte videre til de danske online-butikker.                 

“I takt med, at en større del af salget nu om dage foregår online, så er det kun naturligt, at Udenrigsministeriet hjælper og rådgiver danske virksomheder i online-miljøer,” siger Anders Samuelsen, der også ser samarbejdet med Alibaba i naturlig forlængelse af regeringens satsning på techplomacy og udnævnelsen af en digital ambassadør.         

“Vores aktive dialog og samarbejde med teknologiske giganter bliver stadig mere vigtig. De er dagsordenssættende i Kina, i USA og i resten af verden. Det er derfor, at vi med tech-diplomatiet aktivt søger samarbejde med tech-giganter som Apple, Facebook og Alibaba."

For at se dette indhold fra um.dk, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Lanceringen af den officielle danske pavillion på Tmall Global fandt sted i dag i Alibaba Groups hovedkvarter i Hangzhou. Derudover blev der også lanceret en dansk pavillion på Alibaba rejseserviceplatformen Fliggy.

Fra Alibaba Group deltog medstifter Joseph C. Tsai.

For yderligere information kontakt:
Poul Kjar, 41865975



Information om Udenrigsministeriet

Udenrigsministeriet
Udenrigsministeriet
Asiatisk Plads 2
1448 København K

33 92 00 00http://um.dk/

Følg pressemeddelelser fra Udenrigsministeriet

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Udenrigsministeriet

Udenrigsministeren sender lovforslag og bekendtgørelse i offentlig høring1.9.2025 16:06:34 CEST | Nyhed

Med Danmarks nye udviklingspolitiske strategi, ’Verden i Opbrud - Partnerskaber i Udvikling’, indgået den 20. juni 2025 mellem Regeringen (Socialdemokratiet, Venstre og Moderaterne) og Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre, Socialistisk Folkeparti, Alternativet og Enhedslisten er det besluttet, at udviklingspolitikken fremover skal være mere solidt forankret gennem tidligere og tydeligere inddragelse af relevante danske aktører.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye