Gjensidige forlænger aftale og investerer massivt i dansk kvindefodbold

Gjensidige Kvindeliga skal inspirere piger til at drømme. Drømme stort. Og sådan vil det fortsat være i mange år endnu.
Gjensidige øger sin økonomiske investering og forlænger det historiske partnerskab med Kvindeliga og DBU. Det betyder, at Gjensidige forbliver navnesponsor for den bedste kvindelige fodboldrække i Danmark, der frem til sommeren 2025 fortsat hedder Gjensidige Kvindeliga.
Men aftalen indeholder mere end Gjensidige Kvindeliga. Forsikringsselskabet har også købt rettighederne til kvindernes pokalturnering, der fremover kommer til at gå under navne Gjensidige Kvindepokalen.
Gjensidige samler dermed hele kvindefodbolden under samme navn og vil skabe et endnu stærkere fundament for at være pige- og kvindefodboldspiller i Danmark.
”Det har været ekstremt lærerigt og meget spændende at være en del af den udvikling, som kvindefodbold gennemgår i disse tider, hvor vi i fællesskab med DBU kæmper en vigtig sag for lige vilkår. Derfor er det med stor glæde, at vi kan forlænge og udvide vores engagement i Gjensidige Kvindeliga og nu også Gjensidige Kvindepokalen. Sponsoratet har givet os værdifuld synlighed og vil for fremtiden stadig være en af vores stærke platforme, som vi bruger til aktivering over for vores kunder og til at øge vores tilstedeværelse på det danske marked, ” siger Mats C. Gottschalk
Sponsoratet har også vist sig værdifuldt overfor Gjensidiges eksisterende kunder. Fx kan alle kunder og medarbejdere hente en gratis sæsonbillet til kvindeligaen. Det tilbud er der flere tusinde, der har benyttet sig af i 2020 og 2021, og det er forventningen, at opbakningen bliver endnu større i 2022 og frem.
Også i DBU er der stor glæde over den treårige forlængelse af aftalen, der er den største af sin slags nogensinde i dansk kvindefodbold:
”Vi har været meget glade for samarbejdet med Gjensidige de seneste 2,5 år. Sammen kan og vil vi videreudvikle dansk kvindefodbold og skabe det bedst mulige fundament for at spille fodbold som pige og kvinde. Derfor er det fantastisk, at vi nu både forlænger og opgraderer aftalen,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm, der er chef for Gjensidige Kvindeliga og Gjensidige Kvindepokalen.
Med den nye aftale ønsker Gjensidige at omfavne hele dansk kvindefodbold. Pokalturneringen får et stort løft med en pengepræmie på 150.000 kroner for pokalvinderen og på 50.000 kroner for det sølv-vindende mandskab.
Gjensidige Kvindeliga får endnu et mærkbart løft, der skal være med til at udvikle fundamentet for en stærk Kvindeliga og ikke mindst forstærke mulighederne for spillerne i ligaen. Derudover skifter kvalifikationsrækken også navn, så den fremover hedder Gjensidige Kvalifikationsliga.
Danmarks bedste kvindelige fodboldrække har heddet Gjensidige Kvindeliga siden sommeren 2019, hvor parterne indgik aftalen.
Begge parter er enige om ikke at oplyse sponsoratets størrelse.
Du kan se forårspremieren i Gjensidige Kvindeliga Slutspillet mellem HB Køge og Brøndby IF på TV3 Sport og Viaplay fredag den 25. marts kl. 19.00.
Nøgleord
Kontakter
Pressekontakt hos Gjensidige:
Søren Frederiksen, mobil: +45 41 77 50 18, mail: soren.frederiksen@gjensidige.dk.
Pressekontakt hos DBU, Kvindeliga:
Anne Grønning, mobil +45 42 43 91 82, mail: angr@dbu.dk
Billeder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2020, mens forvaltningskapitalen udgjorde 118 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Skjulte farer i din hudpleje: Så mange danskere undlader at tjekke ingredienslisten23.4.2025 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Hudirritation, allergiske reaktioner og hormonforstyrrelser. Det er nogle af de risici, du løber, hvis du ikke tjekker ingredienslisten på dine hudplejeprodukter. En ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige viser at 4 ud af 10 ikke undersøger indholdet af deres hudplejeprodukter inden brug.
Det flyder med skrald i vejkanten: Fire ud af ti danskere har set bilister smide affald ud af vinduet17.4.2025 07:39:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år ender tonsvis af affald i vejkanten, fordi bilister ikke gider bruge en skraldespand. Problemet er så omfattende, at fire ud af ti danskere det sidste år har oplevet bilister, der smider skrald ud af bilvinduet. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
Hjælp fra YouTube: Sådan søger vi viden om renovering i hjemmet15.4.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er blevet populært at lave forbedringer og renoveringer i hjemmet uden professionel hjælp. I stedet vælger en stor del af danskerne at finde råd og vejledning på sociale medier som Instagram og Youtube. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og NRGi.
Danskerne glemmer vigtig ting på ferien11.4.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Påsken er lige rundt om hjørnet, og det betyder at rigtig mange danskere pakker bilen og kører udenlands på ferie. Hver fjerde dansker kender dog ikke til reglerne for det digitale kørekort i udlandet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Flertal af danskerne glemmer vigtigt eltjek: Kan få alvorlige konsekvenser2.4.2025 07:40:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er de færreste danskere, der husker at teste deres fejlstrømsafbryder, selvom det kan forhindre brand og livsfarlige stød. En ny undersøgelse fra YouGov, foretaget for Gjensidige og NRGi, viser, at over halvdelen af danskerne ikke ved, hvordan de tester deres HPFI-relæ.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum