Verdenskendt modemagasin dropper pels
Anima hylder i dag modemagasinet ELLE, som har besluttet at droppe pels i alle kommende udgaver af magasinet. ELLE er et verdenskendt modemagasin og udgives i 43 lande.
ELLEs politik betyder, at man ikke vil tillade redaktionelt indhold, som promoverer pels i magasinet, på hjemmesider eller sociale medier. Dette inkluderer bl.a. pels i pressebilleder og fra modeshows. Samtidig vil magasinet ikke tillade billeder af pels i reklamer, hverken i magasinet eller online.
CEO i ELLE International, Constance Benqué, udtalte i forbindelse med lanceringen: “At være engageret i samfundet har altid været en af søjlerne i ELLEs brand. Verden har ændret sig, og at stoppe brugen af pels er i overensstemmelse med historiens gang. Vi håber, at ELLE med dette løfte kan åbne op for, at andre medier stopper promovering af pels over hele verden, og promoverer en pelsfri fremtid”
Anima deler denne opfattelse og forventer nu, at beslutningen vil skabe en dominoeffekt i den danske og internationale modepresse.
“Det er en helt banebrydende beslutning, som ELLE har truffet, fortæller Animas direktør, Joh Vinding. Det sætter en tyk streg under, at pels ikke er en ansvarlig del af moden, og samtidig sender ELLE et meget klart signal til hele branchen. Jeg er helt sikker på, at dette vil skabe en kædereaktion, og i den kommende tid vil vi række ud til alle danske modeblade og bede dem gå samme vej.”
Beslutningen blev offentliggjort ved arragementet Business of Fashion’s 2021 VOICES i London og kommer efter dialog mellem Lagardère Group, som ejer brandet ELLE og dyreværnsforeninger. Den nye politik er allerede indfaset i 13 ud af 43 lande, og for resten vil beslutningen komme til at gælde senest fra 1. januar 2023.
ELLEs beslutning påvirker følgende:
▪ 45 udgaver over hele verden
▪ 21 millioner læsere hver måned
▪ 6.6 millioner solgte magasiner per måned
▪ 175 millioner i totalt reach
▪ 46 hjemmesider, 100 millioner unikke besøgende, 400 millioner sider vist og flere apps til mobiler og tablets
▪ En hjemmeside dedikeret til det internationale netværk: www.elleinternational.com
Kontakter
Joh VindingDirektør
Tlf:61 71 07 38jv@anima.dkBilleder
Information om Anima
Anima er en dansk dyreværnsforening, som blev stiftet i 2000. Vi arbejder for, at dyr skal respekteres, ikke mishandles. Dette gælder uanset om det handler om kæledyr, landbrugsdyr, pelsdyr, forsøgsdyr eller dyr i underholdning.
Anima sætter ind, hvor der er et behov og vi arbejder målrettet for at opnå konkrete resultater for dyrene. Vi har fokus på at påvirke både politikere, virksomheder og forbrugere. Animas fornemmeste opgave er at være en stemme for dyrene, da de ikke kan tale for sig selv.
Følg pressemeddelelser fra Anima
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Anima
Danske servicestationer førende i verden på dyrevelfærd24.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danske servicestationer er nu førende i verden på dyrevelfærd for slagtekyllinger. Det er et faktum efter, at Q8 og OK Plus i lighed med resten af branchen har tilsluttet sig European Chicken Commitment (ECC), der sikrer bedre plads og et fravalg af de udskældte turbokyllinger. Dermed er danske servicestationer den første branche i verden med fuld tilslutning til ECC.
Dyrevenner begraver Irma-pigen ved Coops landsrådsmøde20.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop afholder i dag landsrådsmøde i Middelfart, hvor der skal træffes store beslutninger om fremtiden for detailgiganten Coop Danmark. I den forbindelse vil aktivister fra dyreværnsforeningen Anima protestere mod Coops manglende vilje til at udfase de udskældte turbokyllinger. Aktivisterne vil blandt andet stede Irmapigen til hvile i en køledisk.
Dyreforkæmpere hiver EU-Kommissionen i retten for løftebrud9.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En gruppe dyreforkæmpere lægger nu sag an mod EU-Kommissionen for at bryde sit løfte om at udfase bure i landbruget. Løftet blev givet som reaktion på det succesfulde borgerinitiativ End the Cage Age. Kommissionen har svigtet dyrene og det europæiske demokrati, lyder det fra dyreværnsorganisationen Anima, som bakker op om sagsanlægget.
Lagkagehuset giver kyllingerne mere plads29.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Den internationale bagerkæde Lagkagehuset har taget et vigtigt skridt i retningen mod bedre dyrevelfærd. Kæden tilslutter sig European Chicken Commitment, som både sikrer langsommere voksende kyllinger og bedre pladsforhold for godt 100.000 kyllinger årligt. Politikken er global og vil derfor gælde både butikkerne i Danmark, London og New York.
Udfordret på Valentins dag: COOP, I knuser kyllingernes hjerter14.2.2024 07:15:00 CET | Pressemeddelelse
Valentinsdag er dagen, hvor vi fejrer kærligheden. Men kærlighed til kyllinger må man lede længe efter hos detailgiganten Coop. Anima markerer derfor dagen foran Irma-butikker, ved at uddele knækkede hjerter til kunderne. Hjerterne skal minde om, at turbokyllinger vokser så hurtigt, at en del dør af hjertestop og opfordre Coop til at stoppe salget.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum