Top 10 bland selv slik: Er din favorit med på listen?

Nummer 1: Vampyrer
På førstepladsen over det mest solgte stykke slik på Laberlarvens hjemmeside finder vi vampyrer, eller flagermus som de også kaldes.
Vampyrer produceres af Haribo.
Nummer 2: Center Original
På andenpladsen er Center Original, der består af mælkechokolade og toffee.
Center Original produceres af Cloetta.
Nummer 3: Ferskner
På tredjepladsen er de velkendte ferskner, der med sit sukkerovertræk er en klar favorit i de danske hjem.
Ferskner produceres af Haribo.
Nummer 4: Sukker Jordbær
På fjerdepladsen er sukker jordbær, der utvivlsomt også er en velkendt klassiker i de danske hjem.
Sukker jordbær produceres af Malaco.
Nummer 5: Sommerfugle
På femtepladsen finder vi sommerfugle, som består af vingummi og lakrids.
Sommerfugle produceres af Haribo.
Nummer 6: Brio Karamel
På sjettepladsen er Brio Karamel, der med sin lækre karamelsmag har været fast inventar i mange danske hjem.
Brio Karamel produceres af Malaco.
Nummer 7: Perler
På syvendepladsen er perler, der med sin søde smag for alvor er blandt danskernes favoritslik.
Perler produceres af Haribo.
Nummer 8: Kirsebær
På ottendepladsen finder vi de klassiske kirsebær, som de fleste af os kender og elsker.
Kirsebær produceres af Haribo, men der findes også mange lignende varianter fra konkurrerende slik-producenter.
Nummer 9: P-tærter
På niendepladsen er P-tærter, der blandt andet består af fransk nougat og ristede jordnødder.
P-tærter produceres af Carletti
Nummer 10: Bløde Bjørne
På tiendepladsen er bløde bjørne, som du med al sandsynlighed kender. De gode gamle bjørne er en klassiker, og danskerne synes tydeligvis stadig rigtig godt om dem.
Bløde Bjørne produceres af Haribo.
Bag tallene: Københavnerne køber nyt, mens jyderne køber stort
Ud fra opgørelsen er det tydeligt at se, at Haribo er favorit-producenten af slik i de danske hjem. Derudover har Laberlarven også set, at det typisk er københavnerne, som prøver kræfter med nyt slik, mens folk fra Jylland typisk bestiller de samme, gamle klassikere.
Det er også København, der bestiller mest slik, men til gengæld er jyderne gode til at købe store mængder af gangen, siger Nikolaj Lynge, medstifter af Laberlarven:
“Københavnerne er de største slikmunde lige nu, efterfulgt af sønderjylland. Det kan godt være, at københavnerne er dem, der køber flest gange, men når folk fra Jylland først kommer igang, så bliver der bestilt nogle kæmpestore slikposer”.
Det fremgår også af opgørelsen, at det typisk er kvinder, som bestiller slikket:
“I forhold til hvem der køber slikket, så står kvinden for købet i 80% af tilfældene, mens mændene står for 20%. Til gengæld ser vi, at når først manden kommer i gang, så får den også fuld gas med kæmpestore slikposer”, forklarer medstifteren.
Nøgleord
Kontakter
Nikolaj LyngeMedstifterLaberlarven.dk
Tlf:61 71 54 27nikolaj@laberlarven.dklaberlarven.dkBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Laberlarven
Laberlarven er en online webshop som sælger bland selv slik af højeste kvalitet. Målet for os er, at gøre det så nemt for dig som overhovedet muligt, at få alt dit yndlingsslik leveret direkte til døren – og så kan det hele gøres hjemme fra sofaen!
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
Se tallene: Så mange (eller få) konfirmeres i din kommune23.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser store forskelle i de danske kommuner, når det kommer til, hvor stor en andel af ungdomsårgangene der vælger at blive konfirmeret – samtidig med at konfirmationsprocenten generelt falder på landsplan.
Ny analyse sammenligner de 10 største internetudbydere i Danmark: Er din den hurtigste?5.5.2025 10:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Hiper har i gennemsnit den højeste download-hastighed, mens AURA Fiber i gennemsnit har den laveste latency. Det viser en analyse af de 10 største internetudbydere i Danmark foretaget af Bredbånd.dk.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum