Søren Henriksens kærlighed til vin og god mad er blevet mere end bare en hobby

Søren Henriksen fra den nordjyske hovedstad, Aalborg, har en brændende kærlighed til god mad og vin – på lige fod med mange andre danskere.

Søren skiller sig dog ud fra mængden ved at have taget sin hobby til et nyt niveau. Den vinglade nordjyde nøjes ikke blot med at udforske og eksperimentere med, hvordan vin og mad passer sammen. Meget af Sørens fritid bliver også brugt på at drive Il Senso – et dansk website omhandlende Sørens helt store kærlighed; god mad og vin.

Ambitionen er at udbrede kendskabet til samspillet mellem vin og mad

Søren Henriksen har med projektet Il Senso knækket koden for, hvordan han kan kombinere business og pleasure. Il Senso er nemlig en reklamefinansieret hjemmeside, der genererer en indtægt, når en besøgende / læser køber eksempelvis vin, opskriftsbøger eller noget helt tredje hos en affilieret samarbejdspartner.

Søren Henriksen forventer ikke, at Il Senso kan blive hans levevej. Det helt overordnede mål med Il Senso er nemlig ikke at tjene penge, men at udbrede kendskabet til samspillet mellem vin og mad.

Søren fra Il Senso udtaler følgende: ”Målet med Il Senso er at udbrede kendskabet til samspillet mellem vin og mad. Der er så mange gode, skjulte smagsoplevelser at dykke ned i, hvis man forholder sig til, hvordan vin og mad passer sammen, og det kræver hverken dyr vin eller specielle egenskaber at tillære sig.”

Sørens bedste tips til at finde den bedste vin til maden

De fleste voksne danskere sætter pris på at nyde et godt glas vin fra tid til anden. Knap så mange er bevidste om, hvad de skal lægge vægt på, når de besøger den lokale vinforretning eller vinafdelingen i supermarkedet og skal vælge den rette vin, for hvilken vin er den rette?

Søren fra Il Senso kan nikke genkendende til, at danskerne generelt bliver udfordret, når de skal finde en passende vin til maden. Det behøver dog ikke at være den store videnskab ifølge den vinelskende nordjyde.

Søren fra Il Senso giver følgende gode tips til at vælge den rette vin til maden:

1) Tænk balance i forhold til styrke og kraft og vælg en vin, der passer til maden ud fra devisen om, at lette måltider med eksempelvis fjerkræ eller fisk skal matches med lettere vine for, at begge kan komme til deres ret.”

2) ”Vinen skal være mindst så sød som maden. Ellers kommer den til at virke sur og alt for tør. Klasseeksemplet her er, når man serverer en lækker, tør champagne til kransekagen nytårsaften. Champagnen kommer til at smage helt forkert på grund af den søde kage.”

3) ”Der er ingen fejl – kun erfaring. Hvis du ikke bryder dig om vinen til maden, så prøv at forholde dig til hvorfor. Der kan være flere grunde til, at tingene ikke falder i hak for dig. Smag er subjektiv, og ofte vil der være massevis af variabler.”

Søren anmelder og anbefaler også lydbøger om vin

Gennem sit eget firma, Side7, driver Søren ikke blot Il Senso. Porteføljen tæller også Lydbogormen, der er en informationsside omhandlende lydbøger. Lydbogormen bugner med anmeldelser af alt fra lydbogstjenester til specifikke lydbøger. Søren har f.eks. for nyligt skrevet en artikel om lydbøger om vin, hvor han fremhæver de bedste lydbøger om netop vin.

Firmanavn: Side7
Navn: Søren Henriksen
E-mailadresse: sh@side7.dk

Information om Shopfinity

Shopfinity
Marielundsvej 46B
2730 Herlev

Shopfinity.dk er en shoppingportal, hvor du kan finde produkter på tværs af kategorier og shops i hele Danmark.

Følg pressemeddelelser fra Shopfinity

Flere pressemeddelelser fra Shopfinity