Bog & idé samler ind til Læseuniverset gennem rekruttering til kundeklubben
Bog & idé er på vej ind i årets travleste periode, hvor der skal langes bøger, brætspil og meget andet over disken til de ca. tre millioner kunder, som besøger butikkerne i november og december måned. Den store kundestrøm giver kæden anledning til at sætte ekstra fokus på rekruttering til kundeklubben, Klub Bog & idé, og som en ekstra gulerod for at skaffe klubmedlemmer har kæden valgt at donere 10 kroner til Læseuniverset per nyt medlem.
”Det har været et stort ønske fra de enkelte butiksejere i kæden at gøre indsamlingen til Læseuniverset til en del af rekrutteringsarbejdet – det er en stærk motivationsfaktor for dem,” fortæller Marianne Lyngby Pedersen, som er adm. direktør for Bog & idé-kæden.
Læseuniverset er sat i verden for at hjælpe børn, der er ordblinde eller læseudfordrede, med at knække læsekoden. Skolen drives af Maria Lenskjold Christensen, der til daglig underviser på skolen i Hadsten ved Aarhus. Hun oplever hver dag, hvor stor indflydelse det har på børnenes liv, at de får skabt en glæde ved læsningen ved at blive stærkere læsere:
”Igennem vores fantastiske samarbejde med Bog og idé har vi nu mulighed for at lære endnu flere børn at blive bedre til at læse på kun en uge. Vi er dybt taknemmelige for, sammen med Bog og idé at kunne gøre så stor en forskel, og være med til at ændre disse børns fremtidsmuligheder og livsvilkår på vores to skoler i København og ved Aarhus,” lyder det fra Maria Lenskjold Christensen.
Bog & idé donerer i forvejen en række fripladser på Læseuniverset og på Bog & idés hjemmeside kan man læse om nogle af de børn, der har været igennem et forløb sponsoreret af boghandlerkæden.
En klubfordel, der kan mærkes
Ved at bringe Læseuniverset i spil vil Bog & idé gerne give kunderne mulighed for at være med til at bakke om den gode sag.
”Med initiativet vil vi gerne give vores kunder endnu en god grund til, at de skal melde sig ind i vores kundeklub,” lyder det fra Marianne Lyngby Pedersen. ”En grund, der kan mærkes og som også gør en forskel for andre.”
Bog & idés kundeklub er gratis og med de nuværende fordele får klubmedlemmer bl.a. fri fragt, 90 dages returret på børne- og ungdomsbøger samt 25% returpant på bestsellere. Når Bog & idés kommende app lanceres, vil der tilgå yderligere fordele til kundeklubben.
Nøgleord
Kontakter
Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S
Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.
Julie Brinck-SøjbergKommunikationsansvarligIndeks Retail A/S
Koordinerer pressehenvendelser og faciliterer interviews etc.
Billeder
Links
Information om Bog & idé
Bog & idé er Danmarks største boghandlerkæde med 116 butikker på landsplan samt webshoppen bog-ide.dk.
Kæden havde i 2021 en omsætning på 1,3 milliarder.
Bøger udgør knap halvdelen af forretningen, mens kontor- og trendvarer, brætspil, puslespil og lignende udgør resten.
Bog & idé er en frivillig kæde. Grundstenen blev lagt i 1969, men både navn og struktur har ændret sig meget siden.
Bog & idé er tilknyttet kædekontoret, Indeks Retail A/S, som også er kædekontor for hhv. BOGhandleren og Legekæden.
Følg pressemeddelelser fra Bog & idé
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bog & idé
Michael Katz Krefeld vinder MARTHA prisen 20241.11.2024 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne kårer krimiforfatter Michael Katz Krefeld som vinder af MARTHA prisen 2024 for sin krimi Terminalen, der udkom i efteråret 2023. Det er anden gang, Krefeld vinder prisen.
Bog & idé hylder årets butikker10.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre butikker i Bog & idé-kæden kan nu kalde sig årets butikker i tre forskellige kategorier. Vinderne er valgt på baggrund af både kundernes oplevelser og butikkernes stærke præstationer.
Brætspil skaber fællesskab: Bog & idé kårer Årets Spil 20242.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé kårer årets spil 2024, hvor danskerne igen i år har testet og vurderet spillene samt udvalgt vinderne i de fire kategorier ’Årets familiespil’, ’Årets børnespil’, ’Årets voksenspil’ og ’Årets nyhed’.
Bog & idé styrker kundeklubben med udvidet loyalitetskoncept27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé udvider loyalitetskonceptet med et pointsystem, der giver kunderne rabatter på tværs af butikker, app og webshop. Det styrker relationen til kunderne og øger engagementet.
Børnebog sætter rekord i forsalg: Bog & idé spår om sommerens læserhit14.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et rekordstort forsalg af børnebog giver klar indikation på, hvad børnefamilier og unge skal læse denne sommer. En signeret udgave af bogen kunne forudbestilles i knapt to dage, og den mulighed benyttede tusindvis af danskere sig af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum