Ekspert: Her er julens legetøj du bør købe, inden det er for sent

Hvis man vil sikre de populære julegaver denne jul, bør man overveje at købe dem allerede nu. For pres på de globale forsyningskæder gør, at varehuse hurtigt melder om udsolgt på det mest eftertragtede legetøj.
Sidste år sagde mange eksperter, at det var en god idé at begynde julehandlen tidligt på grund af COVID-19, og det ser også ud til at være en god idé i år. I USA oplever store varehuse som Amazon og Walmart nemlig allerede nu, at det mest populære legetøj er udsolgt.
Det er en tendens, som vi også kan komme til at opleve i Danmark.
Og der er få ting, som giver større skår i juleglæden, end når legetøjet øverst på børnenes ønskeliste ikke er til at opdrive.
Ekspert: Dette legetøj bliver julens mest populære
Malene Schmock Svendsen, ejer af børne-webshoppen Babykasse, har mange års erfaring med køb og salg af legetøj. Derfor skal hun altid være på forkant med tidens trends, hvor hun specielt holder øje med film- og spilindustrien, når hun skal indkøbe nyt legetøj.
“Legetøjsindustrien er generelt ret påvirket af nutidens film og spil. Og her er det amerikanske marked bare foran Europa. Derfor ser jeg også tit i den retning for at få et indblik i, hvad der rører sig lige nu”, forklarer hun og fortsætter:
“I år har Pokémon 25 års jubilæum, så jeg kan hurtigt sige, at legetøj som vedrører Pikachu, Charizard eller Squirtle bliver ekstremt populært”.
Samtidig er legetøjsforbruget i høj grad også blevet påvirket af vores ændrede vaner under COVID-19, hvilket bl.a. har ført til et fokus på udendørs leg og andre kreative projekter.
“Der er fokus på legetøj, som kan bruges til udendørs leg, kreative projekter eller læring. En anden helt stor trend er legetøjs-unboxing, hvor man tager legetøj ud af en boks eller kugle. Det giver et element af overraskelse og er en sjov gimmick. Endelig er interaktivitet også et stort buzz word i legetøjsindustrien i år”, slutter hun.
Malene har også ti konkrete bud på, hvilke stykker legetøj der kommer til at være i specielt høj kurs denne jul, og som man allerede bør overveje at købe nu, hvis man har forhåbninger om at have dem liggende under juletræet i år.
10 bud på legetøjs-hit til jul
- Paw Patrol, Hovedkvarter
- Baby BORN havfruedukke
- Gurli Gris Shoppingcenter legesæt
- Pyjamas Heltene - Save the sky
- Barbie drømmeklædeskab
- L.O.L Surprise - 6 pack Confetti
- Fischer Price - Laugh & Learn hundehvalp
- Present PETS - Mini fluffy 3 pak
- LEGO Dublo luksuskasse med klodser
- Plop Up Fidget - spil
Nøgleord
Kontakter
Malene Schmock SvendsenEjerBabykasse
Tlf:70605585ms@babykasse.dkbabykasse.dkBilleder
Links
Information om Bonzer
Om Babykasse:
Babykasse.dk er et ungt firma, som startede i 2016. Vi har fokus på, at gøre hverdagen for forældre nemmere ved at levere månedlig kasser med bleer og babyprodukter direkte til døren. Lad os om det praktiske, så du kan fokusere på det der er aller vigtigst!
Vi er altid opmærksomme på kvalitet og miljø og sørger hele tiden for, at gøre det så nemt og bekvemt for vores kunder.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Udrulning af fibernet: Så langt er hver enkelt kommune nået11.9.2025 07:05:00 CEST | Pressemeddelelse
Mange danske bopæle, sommerhuse og virksomheder har efterhånden fået adgang til lynhurtigt fibernet. Få kommuner er nået helt op på 100% dækning, mens andre stadig sakker bagud. Se fordelingen her.
Kundetilfredshed blandt pensionsmæglere: Söderberg & Partners er øverst på listen4.9.2025 11:04:41 CEST | Pressemeddelelse
Pensionsmægleren Söderberg & Partners har de mest tilfredse kunder i Danmark, viser ny undersøgelse foretaget af det uvildige analysehus Aalund. Det er særligt den personlige rådgivning, kunderne lægger vægt på.
Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release
Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products
Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum