Bog & idé indfører genanvendelig gaveindpakning
I praksis er der tale om en sort gavepose i et stofligt materiale, der lukkes med et bånd i toppen. Idéen til den nye gaveindpakningsløsning er bl.a. motiveret af boghandlerkædens kunder, som i stigende grad efterspørger mere bæredygtige løsninger.
”Bog & idé er en meget anvendt gavedestination, så det gav mening for os at sætte ind her,” lyder det fra den adm. direktør i Bog & idé, Marianne Lyngby Pedersen. ”Det genanvendelige aspekt ligger i posens udformning, som gør at den kan bruges flere gange og til flere formål - enten til at pakke andre gaver ind i, til opbevaring eller lignende. Traditionelt gavepapir og -bånd havner jo som regel bare i skraldespanden.”
En fordel i julehandlen
Bog & idé forventer, at den nye gaveindpakningsløsning bliver en stor fordel i den travle julehandel, hvor mange kunder skal have deres køb pakket ind.
”Der er et stort tidsbesparende element i den nye løsning, som kommer kunderne til gode - især i den travle juletid, hvor vi pakker rigtig mange gaver ind,” lyder det fra Marianne Lyngby Pedersen.
Tidligere på året lancerede Bog & idé desuden en tilføjelse til kædens populære klik & hent-ordning, og i den forbindelse vil gaveposen også komme til sin ret:
”Vi er begyndt at tilbyde indpakning på klik & hent-ordrer, så kunden kan bestille sine varer online og hente dem færdigindpakkede i den lokale Bog & idé-butik,” forklarer Marianne Lyngby Pedersen. ”Vores klik & hent-service er meget anvendt, og med de nye gaveposer kan vores butikker håndtere disse ordrer langt mere effektivt.”
Det er gratis at få pakket sin gave ind i den genanvendelige gavepose. Kunderne har dog også mulighed for at købe gaveposerne separat i to forskellige størrelser. Det vil også stadig være muligt at få pakket sin gave ind i traditionelt gavepapir.
Bog & idé arbejder løbende med at udvikle mere bæredygtige løsninger for butikkerne. I starten af 2019 indførte kæden således betaling for bæreposer, knap to år før dette blev vedtaget som lovkrav. Gebyret for poserne har betydet, at der årligt forbruges mellem 25 og 30 tons mindre plast i Bog & idé-kæden.
Nøgleord
Kontakter
Marianne Lyngby PedersenAdm. direktørIndeks Retail A/S
Står til rådighed for udtalelser til indslag, interviews, artikler o.l., som har relevans for branchen, vores butikker og vores brand.
Julie Brinck-SøjbergKommunikationsansvarligIndeks Retail A/S
Koordinerer pressehenvendelser og faciliterer interviews etc.
Billeder
Information om Bog & idé
Bog & idé er Danmarks største boghandlerkæde med 116 butikker på landsplan samt webshoppen bog-ide.dk.
Kæden havde i 2021 en omsætning på 1,3 milliarder.
Bøger udgør knap halvdelen af forretningen, mens kontor- og trendvarer, brætspil, puslespil og lignende udgør resten.
Bog & idé er en frivillig kæde. Grundstenen blev lagt i 1969, men både navn og struktur har ændret sig meget siden.
Bog & idé er tilknyttet kædekontoret, Indeks Retail A/S, som også er kædekontor for hhv. BOGhandleren og Legekæden.
Følg pressemeddelelser fra Bog & idé
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bog & idé
Michael Katz Krefeld vinder MARTHA prisen 20241.11.2024 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
Danskerne kårer krimiforfatter Michael Katz Krefeld som vinder af MARTHA prisen 2024 for sin krimi Terminalen, der udkom i efteråret 2023. Det er anden gang, Krefeld vinder prisen.
Bog & idé hylder årets butikker10.10.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tre butikker i Bog & idé-kæden kan nu kalde sig årets butikker i tre forskellige kategorier. Vinderne er valgt på baggrund af både kundernes oplevelser og butikkernes stærke præstationer.
Brætspil skaber fællesskab: Bog & idé kårer Årets Spil 20242.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé kårer årets spil 2024, hvor danskerne igen i år har testet og vurderet spillene samt udvalgt vinderne i de fire kategorier ’Årets familiespil’, ’Årets børnespil’, ’Årets voksenspil’ og ’Årets nyhed’.
Bog & idé styrker kundeklubben med udvidet loyalitetskoncept27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bog & idé udvider loyalitetskonceptet med et pointsystem, der giver kunderne rabatter på tværs af butikker, app og webshop. Det styrker relationen til kunderne og øger engagementet.
Børnebog sætter rekord i forsalg: Bog & idé spår om sommerens læserhit14.6.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et rekordstort forsalg af børnebog giver klar indikation på, hvad børnefamilier og unge skal læse denne sommer. En signeret udgave af bogen kunne forudbestilles i knapt to dage, og den mulighed benyttede tusindvis af danskere sig af.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum