IMPACT hyrer ny CCO med fortid hos konkurrent
Det digitale bureau IMPACT er blandt Skandinaviens tre største konsulenthuse indenfor e-commerce. Ambition er at indtage en klar førerposition i Skandinavien og sidenhen i Europa, og som led i den plan har man ansat Kristian Hagset som ny CCO.
Kristian Hagset kommer fra en stilling i Avensia, der er en af IMPACTs største konkurrenter. Han har været mere end seks år i Avensia, og i den periode er virksomheden vokset fra 50 til 300 medarbejdere og har i dag en omsætning på over 300 millioner svenske kroner. Den nye CCO for IMPACT får det overordnede ansvar for salg og go-to-market, og han glæder sig til opgaven:
– IMPACT er den førende ekspert i digital handel i Danmark med en passion for at levere kundeoplevelse i verdensklasse. Det, der har tiltrukket mig, er deres dedikation til at give kunderne værdi for pengene og gøre en reel forskel. Jeg ser meget frem til at blive en del af et hold, der brænder så meget for det, de gør, fortæller Kristian Hagset.
Mere end 20 års erfaring med e-commerce, senest hos Avensia, hvor Kristian Hagset før stillingen som Chief Growth Officer var Vice President for produktudvikling, har givet ham en indgående forståelse for, hvor vigtig en klar og tydelig mission er for en forretning.
– For mig er det vigtigt, at en virksomhed formår at være 100 procent ægte og åben om, hvad missionen er. IMPACT har en krystalklar vision og en ambitiøs køreplan, som alle medarbejdere forstår, og som skal skabe succes de kommende år. Deres interne kultur og tilpasning til, hvordan de skaber succes for kunderne og kundernes kunder, er ganske enkelt imponerende, og jeg vil gerne arbejde for en virksomhed, der har innovation i deres DNA og som konstant skubber grænserne, siger den nye CCO i IMPACT.
Nøglespiller i international plan
Kasper Holst, der er CEO i IMPACT, er både stolt over og yderst tilfreds med ansættelsen af Kristian Hagset, og rekrutteringen flugter perfekt med virksomhedens ambitioner om at tiltrække de helt rette profiler.
– At få Kristian med på holdet er en klar manifestation af vores løfte om at ansætte absolutte tophyldekandidater, når det kommer til personlige og faglige færdigheder. Kristian er en key player i forhold til at indfri vores strategi og langsigtede vision, og han bliver ansvarlig for vores kommercielle udvikling og go-to-market-indsats. Desuden vil han være en central del af vores etablering i Norge og Sverige i overensstemmelse med vores nuværende strategi, Taking lead, som indebærer forgrening ud af Danmark, siger Kasper Holdt og fortsætter:
– For at få de mest ambitiøse kunder, har vi brug for de bedste personer. Kristian Hagset er præcis sådan en, vi har brug for, og han kan skabe en direkte genvej til både nye ansættelser og nye kunder. Jeg er helt sikker på, at han bliver vigtig, når vi skal indfri vores ønske om at lave de fedeste kundeoplevelser og de mest værdiskabende løsninger for vores kunder, samt når vi i endnu højere grad skal være den bedste udfordrer i Europa, hvad angår digital forretning.
Kristian Hagset er født i 1969 i den norske by Trondheim, og han har boet i Gøteborg siden 1996.
Nøgleord
Kontakter
Kristoffer Okkels
Marketing Director, IMPACT
(+45) 70 20 16 19
KOK@impact.dk
Billeder
Vedhæftede filer
Links
Information om IMPACT
IMPACT er et skandinavisk digitalt konsulenthus, der er specialiseret inden for internethandel og arbejder med digital transformation for nogle af Europas største brands. Virksomheden blev etableret 1998 i Aarhus og har i dag mere end 200 medarbejdere på kontorer i Aarhus, København, Odense og Lissabon. www.impact.dk
Følg pressemeddelelser fra IMPACT
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra IMPACT
Dansk detailhandel overser kundernes behov2.9.2021 07:32:58 CEST | Pressemeddelelse
Af Kristoffer Okkels, Marketing Director, IMPACT Kunderne strømmer igen ud i de fysiske detailbutikker, men mange går skuffede derfra. Oplevelsen i butikken er nemlig i mange tilfælde nedslående, og sammenhængen mellem den fysiske butik og butikkernes digitale kanaler er hullet. Det tyder på, at dansk detailhandel fortsat negligerer vigtigheden af at matche kundernes forventninger til en sømløs oplevelse igennem hele kunderejsen. Med de positive briller på betyder det, at de mest ambitiøse retailere har store muligheder for at differentiere sig og vinde markedsandele.
Bog & idé satser millioner på ny app: Streaming skal supplere bogsalget2.3.2021 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
”Vores kunder skal fortsat være vores. Og når de skifter vaner, skal vi ikke stå fornærmet tilbage i hjørnet. Vi skal gå aktivt ind i det.” Det er holdningen hos Bog & idés adm. direktør, Marianne Lyngby Pedersen. Danmarks største boghandlerkæde samler nu streaming, e-handel og loyalitetskoncept i en ny app.
19 ud af 20 detailbutikker er ikke klar til Amazon10.11.2020 08:30:00 CET | Pressemeddelelse
95 procent af detailhandlen er ikke klar til Amazons indtog, viser omfattende nordisk omnichannel-undersøgelse. Danske butikker er dog bedre rustet til kampen end deres nordiske konkurrenter.
Ny undersøgelse: Danske retailere er bedst til omnichannel i Norden21.10.2020 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Danske omnichannel-butikker er bedre rustet til kampen mod Amazon end deres nordiske konkurrenter. Stærkest af alle står elektronikbranchen. Men hele 95 procent af detailhandlen er stadig ikke klar.