Lidl bedst på brød og kager
B.T. har i samarbejde med analysehuset YouGov taget temperaturen på danskernes tilfredshed med ni supermarkedskæders brødafdelinger og bake-off indenfor tre parametre: Kvalitet, udvalg og kundernes generelle indtryk af bagerafdelingen.
Og danskerne er ikke i tvivl. Lidls bake off, der serveres frisk fra ovnen tre gange dagligt, slår konkurrenterne på kvalitet og modtager den bedste samlede score.
Hos Lidl er man selvsagt begejstrede for det flotte resultat og glade for, at danskerne har fået smag for dagligvarekædens store udvalg af bake off af høj kvalitet.
”Vi er selvfølgelig helt vildt glade for, at danskerne mener, at Lidl har de bedste brød og kager. Vores ambition er at være danskernes førstevalg – også når det gælder friskbagt bake off til en stærk pris. Derfor bager vores butikker også tre gange om dagen, så det altid er frisk bake off, kunderne får med hjem i poserne. Vi har samtidig over 45 bake off-artikler i fast sortiment – samt to løbende kampagnevarer om måneden – som sikrer et stort og varieret udvalg. Det har vist sig at være en stor succes,” siger Anders Frydendahl, salgsdirektør i Lidl Danmark.
Strategisk bake off-satsning
Det er ikke første gang, at Lidls bake off scorer flotte resultater. Tidligere har blandt andet dagligvarekædens softkernerugbrød og croissanter været testvindere hos henholdsvis B.T. og Madens Verden, hvor softkernerugbrødet, der er dansk produceret, endda slog meget dyrere bagerrugbrød.
”Bake off har i en længere periode været en klar strategisk satsning for os, og vi ved, at danskerne sætter pris på friske varer af høj kvalitet til en pris, hvor alle kan være med. Internationalt i Lidl har vi egne produktionsfaciliteter og en stærk værdikæde med fokus på høj kvalitet i vores bake off, og i Danmark har vi også valgt at indgå lokale aftaler med danske leverandører, som vi i tæt samarbejde med udarbejder opskrifter og definerer den høje kvalitet, og det er der kommet en masse lækkert bake off ud af, blandt andet softkernerugbrød, foccacia, pølsehorn, romkugler og øko-brød,” siger Lidl Danmarks adm. direktør, Jens Stratmann, og fortæller, at dagligvarekædens nye butikskoncept også betyder en mere fremtrædende rolle for bake off-afdelingen i butikkerne:
”Bake off-afdelingen har fået en endnu mere central rolle og placering i Lidls nye butikskoncept, som vi netop nu er ved at rulle ud i hele Danmark. Duften af friskbagt bake off vil derfor møde vores kunder helt oppe ved indgangen af butikken flere gange om dagen,” siger Jens Stratmann, der selv sværger til det testvindende softkernerugbrød i Lidls sortiment.
Om bake off i Lidl:
- Der er 45+ produkter i fast sortiment
- Derudover kommer der hver måned to ekstra produkter i sortiment, så der om året i alt vil være minimum 70 forskellige bake off-produkter at sætte tænderne i
- Lidl bager selv i butikkerne, så der er frisk bake off klar tre gange om dagen
- Både øst og vest for Storebælt er smørcroissant, møllehjul og pølsehorn de mest populære bake-off varer i Lidl
- Kilde: B.T.: https://www.bt.dk/forbrug/her-er-danmarks-bedste-supermarkeds-bagere-billig-kaede-slaar-dyre-konkurrenter
Nøgleord
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10morten.vestberg@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om Lægeforeningens nye forslag til udfasning af nikotin og tobak10.1.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl har allerede taget markante skridt mod udfasning af tobak og nikotin i kædens butikker og vil inden udgangen af 2028 stoppe salget helt. Derfor er Lidl meget positive over for Lægeforeningens nye forslag, der blandt andet fokuserer på at begrænse tilgængeligheden af tobak og nikotin. Men dagligvarebutikkerne skal ikke være en del af et nyt licenssystem for salg af tobak og nikotin.
Vigtig kundeinformation: 'Brødblanding med gær – solsikkerugbrød 1 kg' tilbagekaldes13.12.2024 15:22:59 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Brødblanding med gær – solsikkerugbrød 1 kg' med holdbarhedsdato fra d. 04.07.2025 til d. 29.09.2025, da der er risiko for insekter i produktet.
Vigtig kundeinformation vedrørende ”Julekalender i 3 udgaver a 75 g”6.12.2024 15:22:24 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder julekalender i 3 udgaver a 75 g, da chokoladen har en afvigende smag.
Hovedkontoret går i butikkerne: I Lidl samles alle medarbejdere om julehandlen28.11.2024 06:03:00 CET | Pressemeddelelse
Julen er en af de allertravleste perioder i dagligvarebranchen, og derfor vil Lidl gerne støtte ekstra op om sine medarbejdere i butikkerne. I et nyt initiativ skal alle kædens 350 administrative medarbejdere bruge en arbejdsdag i begyndelsen af december i en af kædens 163 butikker fordelt over hele landet.
Vigtig kundeinformation vedrørende 'Trattoria Alfredo Pizza Kebab 2 x 350g'22.11.2024 21:07:54 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Trattoria Alfredo Pizza Kebab 2 x 350g. med bedst før dato: d. 16.08.2025 og d. 17.08.2025, da der er risiko for metalstykker i produktet.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum