Gjensidige og Toyota indgår aftale om salg af bilforsikring i Danmark

Det nye partnerskab styrker den strategi Gjensidige har med salg af motorforsikring via partnere. Toyota placerede sig i 2020 som verdens største mobilitetsvirksomhed. I Danmark har Toyota ligeledes været blandt de mest populære bilmærker i en årrække.
”Med denne aftale fortsætter vi med at styrke vores offensive strategi inden for partnerskabsdistribution. Vores erfaring fra andre partnerskaber viser, at det har en væsentlig betydning for vores position i markedet. At vi ovenikøbet med Toyota får en partner, der har et særligt stort fokus på klima og miljø, som vi også selv har, gør det kun endnu mere interessant. Nu skal vi sammen udvikle nye forsikringsløsninger, der understøtter Mobility-markedets tendenser,” siger Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark.
Partnerskabet mellem de to virksomheder betyder, at man som kunde hos Toyota Bilforsikring vil få tilbudt flere spændende, nye, digitale løsninger og produkter. Gjensidige og Toyota Danmark A/S har således stor fokus på, hvordan de kan bidrage til hinandens økosystemer til gavn for kunderne.
Der skal bl.a. udvikles nye løsninger inden for mobility, som dækker over fremtidens måde at eje bil og transportere sig på. Toyota er i fuld gang med transformationen fra bilproducent til mobilitetskoncern, som i fremtiden skal kunne løse enhvers behov for at mobilisere sig. I fjor lancerede Toyota sit eget mobilitetsbrand, KINTO, der i dag tilbyder services som delebiler, korttidsleasing og samkørsel, og som i fremtiden vil introducere endnu flere mobilitetsservices i Danmark.
For Toyota er partnerskabet med Gjensidige et vigtigt skridt på vejen mod en fremtid med ændrede transportvaner og mere miljørigtige mobilitetsprodukter.
”Det er en vigtig og krævende opgave at tilrette fremtidens forsikringsbehov til både digitale kundeoplevelser, mobilitetsløsninger og miljøhensyn. Vi har haft en god dialog med flere af Danmarks førende forsikringsselskaber, og i Gjensidige har vi fundet en partner, som i fremtiden vil kunne sikre Toyotas kunder det bedst mulige forsikringsprodukt og derved være med til at give ro i sindet i hele bilejerskabet,” siger adm. direktør Alar Metsson hos Toyota Danmark A/S.
De fælles udviklingsaktiviteter mellem Gjensidige og Toyota i Danmark er allerede sat i værk, og fra 1. januar 2022 vil forsikringer leveret af Gjensidige indgå i Toyotas kundeuniverser for alle deres bilmærker inklusive luksusbrandet Lexus, der gen-introduceres i Danmark til efteråret.
Yderligere info:
Kommunikationschef i Gjensidige Trine Andrup tlf. 27525106 eller tran@gjensidige.dk
Pressechef hos Toyota Danmark A/S, Anders Tystrup, tlf. 20212313 eller anders.tystrup@toyota.dk
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschefGjensidige Forsikring
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkBilleder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.700 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 28 mia. NOK i 2019, mens forvaltningskapitalen udgjorde 112 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Skjulte farer i din hudpleje: Så mange danskere undlader at tjekke ingredienslisten23.4.2025 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Hudirritation, allergiske reaktioner og hormonforstyrrelser. Det er nogle af de risici, du løber, hvis du ikke tjekker ingredienslisten på dine hudplejeprodukter. En ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige viser at 4 ud af 10 ikke undersøger indholdet af deres hudplejeprodukter inden brug.
Det flyder med skrald i vejkanten: Fire ud af ti danskere har set bilister smide affald ud af vinduet17.4.2025 07:39:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år ender tonsvis af affald i vejkanten, fordi bilister ikke gider bruge en skraldespand. Problemet er så omfattende, at fire ud af ti danskere det sidste år har oplevet bilister, der smider skrald ud af bilvinduet. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
Hjælp fra YouTube: Sådan søger vi viden om renovering i hjemmet15.4.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er blevet populært at lave forbedringer og renoveringer i hjemmet uden professionel hjælp. I stedet vælger en stor del af danskerne at finde råd og vejledning på sociale medier som Instagram og Youtube. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og NRGi.
Danskerne glemmer vigtig ting på ferien11.4.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Påsken er lige rundt om hjørnet, og det betyder at rigtig mange danskere pakker bilen og kører udenlands på ferie. Hver fjerde dansker kender dog ikke til reglerne for det digitale kørekort i udlandet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Flertal af danskerne glemmer vigtigt eltjek: Kan få alvorlige konsekvenser2.4.2025 07:40:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er de færreste danskere, der husker at teste deres fejlstrømsafbryder, selvom det kan forhindre brand og livsfarlige stød. En ny undersøgelse fra YouGov, foretaget for Gjensidige og NRGi, viser, at over halvdelen af danskerne ikke ved, hvordan de tester deres HPFI-relæ.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum