PwC investerer i en omfattende modernisering af hovedkontor

COVID-19-pandemien har ændret vores arbejdsliv markant, og de virtuelle møder er blevet ‘new normal’ mange steder i det private erhvervsliv og i offentlige organisationer. Center for Ledelse (CFL) har for nyligt offentliggjort en undersøgelse, der viser, at medarbejdernes selvoplevede trivsel på danske arbejdspladser er faldet i COVID-19-perioden. Mange længes mod et arbejdsliv, hvor den fælles arbejdskultur og fællesskabet har bedre vilkår, end det, den virtuelle verden kan tilbyde.
“Der er et stor behov for, at vi kan mødes fysisk, hvis vi ønsker at værne om virksomhedskulturen, som er så afgørende for vores trivsel. For selvom de virtuelle møder har vist sig effektive, er det alt andet lige vanskeligt at udvikle eller bygge stærke relationer op med fx en ny kollega eller kunde uden det fysiske nærvær. Vi moderniserer derfor med henblik på at skabe fremtidens arbejdsplads, der kan sikre de bedste rammer for en stærk virksomhedskultur og trivsel for vores medarbejdere,” siger Mogens Nørgaard Mogensen, adm. direktør og Senior Partner i PwC.
Hos PwC er der derfor heller ingen planer om at indføre tvungne eller faste hjemmearbejdsdage, men der vil fortsat være et stærkt fokus på fleksibilitet med mulighed for bl.a. hjemmearbejde:
“I PwC er vi stærke tilhængere af de digitale muligheder og fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejdsdage, men samtidig ønsker vi at undgå, at det virtuelle møde vedbliver med at være den almindelige måde at ses med sine kolleger, kunder og relationer på. Vi investerer i nye og moderne rammer, og vi ser frem til, at vi atter kan mødes fysisk og løfte fællesskabet og kulturen,” siger Mogens Nørgaard Mogensen.
Nytænkning af arbejdsmiljøer
Moderniseringen indebærer en gennemgribende nytænkning af PwC’s arbejdsmiljøer og byder bl.a. på et nyt, åbent bespisningsområde, hvor der bliver skabt et aktivitetsbaseret miljø, der sætter medarbejdernes behov i centrum, med mulighed for at arbejde på tværs af teams efter konceptet ‘eat, meet & learn’. Dertil kommer et nyt executive floor på 7. sal , hvor der kan afholdes middage med såvel kunder som medarbejdere.
“Vi ønsker at skabe fremtidens arbejdsplads, hvor den enkelte medarbejder er i centrum, og som indbyder til relationsskabelse og samarbejde med såvel kolleger som kunder. Derfor designer vi vores fysiske rammer efter principperne innovation, fleksibilitet og samarbejde. Der bliver bl.a. taget højde for medarbejdernes skiftende behov i løbet af en arbejdsdag - fx skiftet fra fokuseret enearbejde til gruppe-brainstorms til kundemøder mv”, fortæller Mogens Nørgaard Mogensen.
Wellbeing på arbejdspladsen
Udover selve ombygningen og indretningen, nytænkes der også på andre vigtige aspekter. For etableringen af et levende videnhus handler ikke kun om arkitektur og indretning, men også om en høj kvalitet i PwC’s service-, convenience- og wellbeing-løsninger. Af samme grund er PwC’s Facility Management - hvor ISS er ny landsdækkende serviceleverandør - en vigtig del af modernisteringsarbejdet.
“Vores facility management gør brug af digitalisering og prioriterer ansvarlighed højt i vores løsninger. Ultimativt er målet med moderniseringen, at vores medarbejdere på tværs af landet vil opleve et PwC, der også i sine fysiske rammer understøtter deres udvikling og karriere - og leverer større arbejdsglæde i hverdagen,” slutter Mogens Nørgaard Mogensen.
Nøgleord
Billeder

Vedhæftede filer
Information om PwC
Følg pressemeddelelser fra PwC
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PwC
Kørselsfradrag for studerende er på trapperne15.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Studerende i yderkommuner og på øerne kan se frem til et nyt kørselsfradrag med samme kilometersats og grundlag som ved et lønnet arbejde. Det fremgår af et nyt lovforslag i Folketinget, der forventes at træde i starten af 2026.
Nu kommer årsopgørelsen for 2024: Dét skal du være opmærksom på24.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
I dag åbner årsopgørelsen for 2024 officielt. Her kan du se, om du får penge tilbage i skat eller står over for en ekstraregning. PwC har samlet en række råd, som du skal være særligt opmærksom på og kan bruge til at kontrollere, om skatteoplysningerne og fradragene for 2024 er korrekte.
PwC opruster på NewLaw-området10.3.2025 09:53:53 CET | Pressemeddelelse
PwC styrker nu sit NewLaw-team yderligere med ansættelsen af en førende ekspert inden for Legal Operations og juridisk transformation. Lena Ernlund Malmberg tiltræder som partner og skal lede PwC's NewLaw-område, som er en del af PwC Legal.
PwC hilser EU's kommende regelforenkling velkommen: Vejen er banet for en mere hensigtsmæssig bæredygtighedsrapportering, som bedre balancerer virksomhedernes konkurrenceevne og fokus på bæredygtige løsninger.27.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
EU-Kommissionen har d. 26. februar 2025 fremlagt en såkaldt Omnibus-pakke, der skal forenkle Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), EU-taksonomiforordningen og Corporate Sustainability Due Diligence Directive (CSDDD). PwC ser positivt på EU's forenklingspakke, som vil reducere de administrative byrder for virksomhedernes bæredygtighedsrapportering og samtidig sikre fokus på bæredygtige løsninger.
Topchefer er mindre villige til at acceptere lavere afkast på klimainvesteringer14.2.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
De danske topledere anerkender betydningen af at arbejde med bæredygtighed, men nu falder deres villighed til at acceptere lavere afkast på klimainvesteringer i forhold til tidligere. Samtidig peger de på, at særligt kompleksitet i lovgivning på området er en væsentlig barriere for deres klimaindsats. Det viser PwC’s CEO Survey 2025.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum