PwC investerer i en omfattende modernisering af hovedkontor

COVID-19-pandemien har ændret vores arbejdsliv markant, og de virtuelle møder er blevet ‘new normal’ mange steder i det private erhvervsliv og i offentlige organisationer. Center for Ledelse (CFL) har for nyligt offentliggjort en undersøgelse, der viser, at medarbejdernes selvoplevede trivsel på danske arbejdspladser er faldet i COVID-19-perioden. Mange længes mod et arbejdsliv, hvor den fælles arbejdskultur og fællesskabet har bedre vilkår, end det, den virtuelle verden kan tilbyde.
“Der er et stor behov for, at vi kan mødes fysisk, hvis vi ønsker at værne om virksomhedskulturen, som er så afgørende for vores trivsel. For selvom de virtuelle møder har vist sig effektive, er det alt andet lige vanskeligt at udvikle eller bygge stærke relationer op med fx en ny kollega eller kunde uden det fysiske nærvær. Vi moderniserer derfor med henblik på at skabe fremtidens arbejdsplads, der kan sikre de bedste rammer for en stærk virksomhedskultur og trivsel for vores medarbejdere,” siger Mogens Nørgaard Mogensen, adm. direktør og Senior Partner i PwC.
Hos PwC er der derfor heller ingen planer om at indføre tvungne eller faste hjemmearbejdsdage, men der vil fortsat være et stærkt fokus på fleksibilitet med mulighed for bl.a. hjemmearbejde:
“I PwC er vi stærke tilhængere af de digitale muligheder og fleksibilitet med mulighed for hjemmearbejdsdage, men samtidig ønsker vi at undgå, at det virtuelle møde vedbliver med at være den almindelige måde at ses med sine kolleger, kunder og relationer på. Vi investerer i nye og moderne rammer, og vi ser frem til, at vi atter kan mødes fysisk og løfte fællesskabet og kulturen,” siger Mogens Nørgaard Mogensen.
Nytænkning af arbejdsmiljøer
Moderniseringen indebærer en gennemgribende nytænkning af PwC’s arbejdsmiljøer og byder bl.a. på et nyt, åbent bespisningsområde, hvor der bliver skabt et aktivitetsbaseret miljø, der sætter medarbejdernes behov i centrum, med mulighed for at arbejde på tværs af teams efter konceptet ‘eat, meet & learn’. Dertil kommer et nyt executive floor på 7. sal , hvor der kan afholdes middage med såvel kunder som medarbejdere.
“Vi ønsker at skabe fremtidens arbejdsplads, hvor den enkelte medarbejder er i centrum, og som indbyder til relationsskabelse og samarbejde med såvel kolleger som kunder. Derfor designer vi vores fysiske rammer efter principperne innovation, fleksibilitet og samarbejde. Der bliver bl.a. taget højde for medarbejdernes skiftende behov i løbet af en arbejdsdag - fx skiftet fra fokuseret enearbejde til gruppe-brainstorms til kundemøder mv”, fortæller Mogens Nørgaard Mogensen.
Wellbeing på arbejdspladsen
Udover selve ombygningen og indretningen, nytænkes der også på andre vigtige aspekter. For etableringen af et levende videnhus handler ikke kun om arkitektur og indretning, men også om en høj kvalitet i PwC’s service-, convenience- og wellbeing-løsninger. Af samme grund er PwC’s Facility Management - hvor ISS er ny landsdækkende serviceleverandør - en vigtig del af modernisteringsarbejdet.
“Vores facility management gør brug af digitalisering og prioriterer ansvarlighed højt i vores løsninger. Ultimativt er målet med moderniseringen, at vores medarbejdere på tværs af landet vil opleve et PwC, der også i sine fysiske rammer understøtter deres udvikling og karriere - og leverer større arbejdsglæde i hverdagen,” slutter Mogens Nørgaard Mogensen.
Nøgleord
Billeder

Vedhæftede filer
Information om PwC
Følg pressemeddelelser fra PwC
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PwC
Her er de tre finalister til Årets Ejerleder 2025 på Sjælland22.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 29. oktober afholder PwC Årets Ejerleder 2025 på Sjælland for 22. gang i samarbejde med Nykredit og Dansk Erhverv. Prisen hylder visionære ejerledere, der skaber resultater og driver vækst til inspiration for andre ejerledede virksomheder.
Her er de tre finalister til Årets Ejerleder 2025 i Hovedstaden20.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 27. oktober afholder PwC Årets Ejerleder 2025 i Hovedstaden for 22. gang i samarbejde med Nykredit og Dansk Erhverv. Prisen hylder visionære ejerledere, der skaber resultater og driver vækst til inspiration for andre ejerledede virksomheder.
Her er de tre finalister til Årets Ejerleder 2025 på Fyn15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den 23. oktober afholder PwC Årets Ejerleder 2025 på Fyn for 22. gang i samarbejde med Nykredit og Dansk Erhverv. Prisen hylder visionære ejerledere, der skaber resultater og driver vækst til inspiration for andre ejerledede virksomheder.
Nyt for boligejere: Renten på indefrysningslån er nu fastsat for 202615.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Skattestyrelsen har nu offentliggjort rentesatsen på indefrysningslån, der gælder fra den 1. januar 2026. Her kan du se, hvordan rentesatsen ændrer sig.
Nye skattesatser: Top-topskatten rammer også selvstændige erhvervsdrivende13.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I 2026 træder den nye top-topskat i kraft. Det kommer til at ramme mange selvstændige erhvervsdrivende, der driver virksomhed i personlig regi. PwC’s skatteekspert guider til, hvad det kommer til at betyde, og hvad du kan gøre.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum