Midsona Danmark A/S

Tilbagekaldelse af Änglamark hørfrø 400 g med nedenstående bedst før dato.

Økologisk hørfrø tilbagekaldes grundet for højt indhold af pesticidet ethylenoxid.

På basis af DTU Fødevareinstituttets generelle vurdering af ethylenoxid, kan en sundhedsmæssig risiko ikke udelukkes.

Produktet er solgt følgende steder:

Kvickly, Super Brugsen, Daglig brugsen, Fakta, Coop 365 Grønland og Færøerne.

Kunder vil blive refunderet

Har du købt dette produkt kan du smide det ud eller returnere det til supermarkedet og få pengene tilbage.

Nedenstående produkt og bedst før dato er berørt:

Article ID

Article navn

Änglamark Hørfrø 400 g

EAN

7340011320715

Bedst før dato

25-01-2022

Midsona beklager og undskylder den ulejlighed som det måtte give. For yderligere information kontakt vores kundeservice via mail: kontakt@midsona.dk

Information om Midsona Danmark A/S

Midsona Danmark A/S
Klostermarken 20
9550 Mariager

Følg pressemeddelelser fra Midsona Danmark A/S

Flere pressemeddelelser fra Midsona Danmark A/S

URTEKRAM GÅR TIL ANGREB PÅ MADSPILD I KØKKENSKABENE26.2.2019 15:41:39 CET | Pressemeddelelse

Hos Urtekram banker vores hjerter for økologi og bæredygtighed – og derfor står madspild også højt på vores agenda. Heldigvis er der de seneste år sket meget og flere og flere har i dag fokus på, at varerne i køleskabet ender på middagsbordet frem for i skraldespanden. Men hvad med alt den mad, vi har stående i køkkenskabene? I dag mærkes alle fødevarer med enten en udløbsdato eller en bedst før dato, men mange kolonialvarer kan faktisk holde sig langt længere end bedst før datoen signalerer. Der skal dog et vist mod eller fødevarekendskab til, før en forbruger vælger at bruge en vare, der har overskredet bedst før datoen. Det problem vil vi hos Urtekram gerne være med til at gøre noget ved. Vi er derfor gået i gang med at vurdere alle vores Urtekram varer med henblik på at udvælge produkter, der stadig er spiselige efter bedst før datoen. Det gælder bl.a. for bønner, linser, ris, pasta, krydderier og andre tørre fødevarer. For disse produkter går vi i gang med at ændre teksten fra ”be

URTEKRAM body care produkter skifter til plantebaserede emballager lavet af sukkerrør21.1.2019 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Hos Urtekram har økologi været en hjertesag siden 1972, hvor virksomheden blev stiftet. Hensynet til miljøet har altid vejet højt, og derfor skifter Urtekram nu til plantebaserede emballager. I løbet af 2019 vil mere end 85 % af Urtekram body care sortiment komme i plantebaserede flasker og tuber. Det betyder mindre brug af konventionel plastik og mere omtanke for miljøet.