Coop Danmark A/S

Økologi-salget satte rekord i 2020

Del

Salget af økologiske varer steg i 2020 mere end nogensinde før, målt i kroner, i Coops godt 1000 butikker i kæderne Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta, Irma og Coop365 samt på onlinebutikken, Coop.dk MAD.

Samlet set steg salget med ca. 17 procent og passerede derfor for første gang fire milliarder kr.

Størst fremgang har der været i Dagli´Brugsen og Fakta.

Den nye kæde af lavprissupermarkeder Coop365 har fra starten fået en af de højeste økoandele, og overgås kun af Irma og Coop.dk

Det er især to varegrupper, der stormer frem.

Mel, som i forvejen har en høj økologi-andel, er vokset med 33 procent fra 2019 til 2020. Den anden gruppe er frugt, hvor salget er steget med 36 procent – en del skyldes, at hele Coop fra 1. januar 2020 gik over til udelukkende at sælge økologiske bananer.

”Udviklingen er uden tvivl forstærket af Corona, hvor flere har haft tid til at bage og lave mad fra bunden. Men det viser også, at der fortsat er stort potentiale, hvis vi formår at få udviklet flere nye økologiske produkter,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland.

Coops målsætning er, at økologisalget skal vokse yderligere 60 procent fra 2020 til 2025.

Yderligere oplysninger: CSR-chef Thomas Roland, 3091 9242

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Vinderne af Produktprisen og Irma-Prisen 2025 er fundet4.9.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Sol over Gudhjem har, sammen med Kvickly og SuperBrugsen, igen sat dansk madiværksætteri i centrum med kåringen af vinderne i Produktprisen og den nye Irma-Prisen 2025, hvor vinderen nu kan se frem til at indgå i Irma-vareserien. Den spændende finale fandt sted på Coops hovedkontor i Albertslund, hvor lokale producenter med fokus på innovation, kvalitet og smag inden for kategorierne MAD, DRIKKE, KONFEKTURE og INNOVATION blev hyldet.

Invitation til pressen: Finalen i produktprisen og Irma-prisen på Coops hovedkontor i Albertslund28.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Den 3. september skal fem kyndige dommere finde dette års vindere af Produktprisen samt en vinder af den nye Irma-pris, som afholdes i samarbejde mellem Danmarks største kokkekonkurrence, Sol over Gudhjem og Kvickly og SuperBrugsen. For 12. år i træk kårer vi landets bedste, lokale produkter fra knap 100 passionerede gastronomer i kategorierne Mad, Drikke og Konfekture, samt årets innovative produkt, der hylder produkter med et fremtidigt potentiale. Et ekspertpanel bestående af nogle af Danmarks mest anerkendte kokke og fagfolk vil smage og vurdere alle tilmeldte produkter ud fra kvalitet, innovation og lokal historie. Hundredvis af produkter er smagt, og dommerne har nu udvalgt tre produkter i hver kategori, som nu skal dyste om titlen som vinder af Produktprisen 2025 på scenen på Coop Danmarks hovedkontor i Albertslund. Et nyt ben i Produktprisen: Irma-prisen Som noget nyt i år, er det nu også muligt at vinde Irma prisen. Vinderen af denne pris får mulighed for at få en plads på hyl

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye