Coop Danmark A/S

”FDB Møbler er danskernes foretrukne møbel mærke”

Del
Årsregnskab fra FDB Møbler

FDB Møbler har i 2020 øget sit salg med 53 procent.

Det betyder, at danskerne har købt både klassisk og ny design fra FDB Møbler for cirka 180 millioner kr. i forbrugerpriser.

Det fordeler sig mellem online-salg på Coop.dk Shopping og i de 9 selvstændige FDB Møbler-butikker i Lyngby, Roskilde, Aarhus, Odense, Aalborg, Gilleleje, Strib på Fyn – og to i centrum af København: Gammel Kongevej og St. Kongensgade. Nummer 10 er netop åbnet i Vejle i sidste måned.

En markant stigning har der også været i salget i bolighuse, møbel- og designbutikker, som f.eks. Bahne, Magasin og Jacobsen Møbler. Derimod har eksporten grundet Corona været mindre end forventet.

”Det er en meget tilfredsstillende udvikling, der dokumenterer, at vores satsning på kvalitet, bæredygtighed og nyt design passer tidsånden og falder i stadig flere forbrugeres smag. Vi rammer en megatrend: Opgøret mod køb-og-smid-væk-kulturen. Varer skal kunne holde længere,” siger bestyrelsesformand Jan Madsen, FDB Møbler.

Udviklingen er fortsat i 2021, hvor der i de første måneder har været et salg, der er ca. dobbelt så stort som i den tilsvarende periode 2020.

En image-måling foretaget i 2020 viser også en markant udvikling i forhold til 2017, hvor en tilsvarende undersøgelse blev gennemført. Andel af adspurgte, der har købt FDB Møbler de seneste tre år, er øget med 40 procent, og kendskabet er vokset med 12 procent.

”Vi glæder os over, at vi er lykkes med en markedsføring som har forstærket FDB Møblers mangeårige omdømme, så vi nu er blandt de tre mest kendte møbel-brands i Danmark og kvalitetsmæssigt opfattes på lige fod med de allerbedste møbeldesign-virksomheder,” siger adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler.

Resultatet for 2020 er et overskud på 9,1 million kr. FDB Møbler er et selvstændigt aktieselskab ejet af Coop og de selvstændige brugsforeninger.

For 2021 er forventningen fortsat vækst, ikke mindst i kraft af en voksende eksport.

Yderligere information:

Bestyrelsesformand Jan Madsen, 5159 3838, jan.madsen@coop.dk

Adm. direktør Ole Kiel, FDB Møbler A/S, 5159 2942, Ole.kiel@fdbmobler.dk

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye