Kunstig intelligens giver Lidls kunder inspiration til madlavningen i nyt opskriftsunivers i Lidl Plus-appen

Du kender det sikkert: Aftensmaden skal planlægges for resten af ugen, men hvad skal du finde på denne gang? Med dagligvarekæden Lidls nye funktion i Lidl Plus-appen får du hver uge fem bud på opskrifter som er baseret på dine egne madvareindkøb fra de seneste tre måneder. Det du køber mest af, bliver omdannet til inspirerende, personlige bud på opskrifter fra Lidls opskriftsunivers, alt sammen præsenteret direkte i appen, så de er lige ved hånden, når du skal købe ind næste gang.
Opskrifter vises individuelt baseret på købsadfærd
Det nye opskriftsmodul bliver det første for en dansk dagligvarekæde, der på den måde personliggør opskrifter ud fra brugerens køb.
”Vi har glædet os til at præsentere de målrettede opskrifter som vores kunder kan blive inspireret af. Algoritmen i appen kigger på, hvilke madvarer den enkelte kunde køber mest af, og finder så selv bud på personlige opskrifter, som præsenteres individuelt i appen. Det giver kunderne en super mulighed for at få ekstra inspiration baseret på deres yndlingsprodukter og købshistorik,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark.
Ekstra inspiration direkte i appen
Hvis kunden ikke er logget på, ikke har gjort nogle køb overhovedet, eller ikke har handlet med Lidl Plus de seneste tre måneder, så vil fem af de mest populære opskrifter blive vist i stedet.
”I Lidl vil vi gerne vise vores kunder, at vi har et meget bredt udvalg af kvalitetsmadvarer, og derfor får de brugere, der ikke har handlet med Lidl Plus eller næsten ikke købt noget, alligevel vist de mest populære opskrifter i appen, så inspirationen til nye, spændende retter kommer direkte ind på brugerens profil. Vi har over 750 forskellige opskrifter på vores hjemmeside indtil videre, og dem glæder vi os dele at dele med vores kunder på denne nye måde,” siger Rasmus Pape.
I dag den 29. marts vises de første opskrifter, og herefter vil den enkelte kunde hver mandag få præsenteret fem nye opskrifter i appen, målrettet specifikt til dem.
Lidls opskriftunivers
På opskrifter.lidl.dk ligger der pt over 750 forskellige opskrifter fordelt over alle måltider samt desserter, bagværk, familievenlige opskrifter og vegansk/vegetariske opskrifter.
Kontakter
Morten VestbergKommunikationschefLidl
Tlf:76 35 00 10Tlf:52 15 92 59morten.vestberg@lidl.dkBilleder


Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum