KRAES tager kunderne med helt ind i hjertet
Iværksætterne bag hudplejevirksomheden KRAES satser stadig med hele hjertet i deres fire år gamle projekt: Hudpleje til sarte babyer. Det gør sig gældende i produktudviklingen, i kontakten med kunderne og fortællingen om virksomheden, hvor ærlighed og nærvær er de store trækplastre for kunderne hos KRAES.
Det fortæller medstifter og produktudvikler i virksomheden, Mette Langberg:
– Vi startede virksomheden lidt i forundring og desperation over, at der manglede et hudplejeprodukt, som vores lille datter kunne tåle. Det har siden udviklet sig til en hel serie af produkter, som nu også retter sig mod forældrene. Den udvikling har kun været mulig, fordi vi har så tæt kontakt til vores kunder og deres feedback.
Iværksætterfamilie med tryk på familie
Den lille familie bag virksomheden oplever det helt naturligt at invitere kunderne med ind bag kulisserne og fortælle, hvorfor KRAES er så vigtig for dem. Historien om, hvordan iværksætterparret selv stod i det svære valg om at skulle give deres lille barn binyrebarkhormon mod eksem – eller finde en mere naturlig løsning – har defineret deres virksomhed, og det skaber en stærk forbindelse, når brugerne kan spejle sig og stole på, at produktet giver mening.
– Det er en helt fantastisk oplevelse, når vores kunder lægger før og efter-billeder op på vores Facebook eller skriver til os på Instagram, at deres barns eksem er lindret eller helt forsvundet, efter de har prøvet vores produkt. Vi er simpelthen bare så stjerneglade for, at den oplevelse vi selv havde med vores datter, kan spredes ud til andre forældre, siger Kasper Nielsen, hvis partner uddyber:
– Når man, som vi, har oplevet, hvor smertefuldt eksem er for ens barn, så gør det ondt ind i hjertet at vide, at andre familier er udsat for det samme. Derfor tager vi vores produkter utroligt seriøst, blandt andet ved vores hovedet på blokken-koncept, hvor kunder inviteres til at lave en ucensureret anmeldelse af nye produkter, siger Mette Langberg.
Konceptet indebærer, at 20 tilfældige facebookbrugere udvælges til at lave en hudløst ærlig anmeldelse af nye produkter, på virksomhedens Facebook-side med over 10.000 følger, som KRAES derefter må forholde sig til.
Fortrolighed skaber loyale kunder
Modet til ærligt at stå ved sit produkt har siden den spæde start været i virksomhedens DNA. Iværksætterparret stoler på produktet og sikrer en tæt kontakt og ærlighed overfor kunderne. Og selvom det sætter sine begrænsninger for vækst, så åbner det op for loyale kunder med ambassadørpotentiale.
– Når danskerne handler, så er det netværk og mund til mund-metoden, som gør sig gældende. Altså hvad vores familie, venner eller kolleger anbefaler af produkter. Men vi ser en klar tendens mod, at virksomheder, ved at danne en lignende familiær fortrolighed med deres kunder, at dele personlige historier og åbne op, kan skabe samme effekt, fortæller Preben Lie, adfærdsudvikler og partner i virksomhedskonsulenthuset Hald&Lie, og uddyber:
– Influencere er én indgang til det fortrolige rum, men kan virksomheder opbygge et fællesskab med loyale kunder, der organisk deler deres positive oplevelser, så er det markedsføring og troværdighed, som ikke kan købes for penge.
Nøgleord
Kontakter
Emil Mikkelsen
Markedsføring, KRAES
(+45) 50 43 24 52
emil@babykraes.dk
Billeder
Links
Information om KRAES
Babykraes udvikler baby- og børnehudplejeprodukter med KRAES babybad som det centrale produkt. Siden er adskillige produkter kommet til – alle udviklet ud fra tanken om at anvende få og naturlige aktive ingredienser. www.babykraes.dk
Følg pressemeddelelser fra KRAES
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra KRAES
Havregryn i badevandet blev til passioneret iværksætteri22.9.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med en konstant grædende baby på armen virker det ikke ligefrem oplagt at starte et iværksættereventyr. Men det var netop, hvad Mette Langberg gjorde, da hun fandt kuren mod sin lille datters eksem.
Sommeren er over os: Sådan beskytter du din baby mod solens stråler23.6.2021 07:07:00 CEST | Pressemeddelelse
Hudkræft er med 40 nye tilfælde dagligt en dansk folkesygdom, og særligt børns sarte hud er modtagelig for solens farlige stråler. Hudplejevirksomheden KRAES har fem råd til at passe på de mindste i sommersolen.
Sådan sikrer du lindring til tør babyhud og børneeksem20.1.2021 07:07:00 CET | Pressemeddelelse
Børneeksem rammer hvert femte barn og er den hyppigste børnesygdom i Danmark. Børnenes hud er særligt udsat om vinteren, hvor det er koldt og tørt. Få her fire råd til at dulme tør hud og kløe hos dit barn.
Flere børn får eksem: Bekymret mor går til kamp mod kemi og hormonkure28.11.2019 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Et stigende antal børn lider af børneeksem, og i dag rammes op mod hvert femte barn. Da datteren fik eksem, tog Mette Langberg sagen i egen hånd. Nu rådgiver hun andre bekymrede mødre i sund babyhud uden kemi.
Datterens eksem lagde kimen til vækstsucces24.9.2019 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En mors bekymringer for sin datters børneeksem udviklede sig takket være en stor iværksættersult hurtigt til en succesfuld forretningside. Virksomheden Babykraes er nu på tærsklen til et eksporteventyr.