Lidl Danmark

Vil være danskernes førstevalg: Nyt koncept og endnu flere varer på hylderne i alle Lidl-butikker

Del
Lidl er nu klar til at udrulle et helt nyt butikskoncept i samtlige af kædens 133 butikker. Det nye butikskoncept kommer blandt andet til at kunne opleves i butikkernes indretning, farver og materialer – alt med skandinavisk- og dansk udtryk. Samtidig bliver varesortimentet udvidet med mere end 200 nye produkter over de næste år.

Dagligvarekæden Lidl har netop sat gang i lidt af en make-over. Samtlige af kædens butikker får fremover et helt nyt look samtidig med, at cirka 200 nye produkter i fast sortiment rammer hylderne. Transformationen er et led i Lidl Danmarks strategi om at tage endnu flere markedsandele i Danmark:

”I Lidl vil vi være danskernes førstevalg. Det kræver en flerstrenget indsats, hvor vores nye butikskoncept og sortimentsudvidelse er to vigtige grundpiller. Moderne butikker med et endnu større udvalg, hvor det er let at vælge eksempelvis dansk, økologisk og bæredygtigt, er noget, vi både tror og håber vil være med til at give Lidl-kunderne en endnu bedre oplevelse,” siger Dirk Fust, adm. direktør i Lidl Danmark, og fortsætter:

”Det er ikke nogen lille investering i Danmark, men vi lover, at den ikke kommer til at gå ud over vores lave priser. Nok nærmere tværtimod.”

Det nye butikskoncept kommer blandt andet til at kunne opleves i butikkernes indretning, farver og materialer – alt med skandinavisk og dansk udtryk.

200 nye produkter på hylderne – fokus på de friske varer

Simultant med udrulningen af det nye butikskoncept kommer en sortimentsudvidelse på mere end 200 nye produkter. Butikkerne går fra cirka 2.620 til cirka 2.820 produkter i fast sortiment. Til sammenligning var der cirka 1.800 produkter i en Lidl-butik for bare et par år siden. Fokus i det nye sortiment bliver især på danske, økologiske og bæredygtige varer.

”Med over 2.620 varer i fast sortiment vil man som kunde i Lidl kunne foretage alle sine indkøb i vores butikker. Med det nye butikskoncept har vi udvidet vores fokus på forbrugerne, som i høj grad vil have danske varer. Vi vil tilbyde produkter til hverdag og fest og blive ved med at overraske med spændende danske samt internationale produkter. Vi har de seneste år virkelig mærket, hvordan det er de friske varer, der øger tilfredsheden hos vores kunder, ligesom økologisalget er steget markant. Derfor er det naturligt for os give dem topprioritet i vores butikker,” forklarer Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl, og forsætter:

”Vores butikker er bygget til, at vi løbende kan øge vores sortiment inden for alle produktgrupper uden at gå på kompromis med den gode indkøbsoplevelse, hvor der er plads til at komme rundt med indkøbsvogn i alle tidsrum på dagen,” slutter Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl.

Udrulningen skydes i gang nu

Kunder i Vejen, Esbjerg og på Frederiksberg i København vil måske have bemærket et anderledes look i deres Lidl-butik i den seneste tid. De tre byer har nemlig, som de første i landet, testet det nye koncept og givet input til justeringer og funktioner:

”Testen er gået rigtig fint og både kunder og personale har taget super godt imod det. Som noget nyt vil der eksempelvis være to kølemontrer med kød, når man kommer ind i butikken, og hele salgsafdelingen er indrettet med lidt flere vinkler. Vi har justeret nogle småting, så nu er vi helt klar til at rulle det ud i resten af Danmark,” siger Anders Frydendahl, salgsdirektør i Lidl.

Den officielle udrulning af det nye butikskoncept og sortimentsudvidelsen skydes i gang netop nu, og Lidl regner med, at 35 af kædens 133 butikker vil have det nye koncept inden udgangen af 2020. Alle nye Lidl-butikker bliver desuden bygget efter det nye koncept. Det er planen, at Lidl skal til at bygge cirka 10 nye butikker om året.

Kontakter

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye