føtex lancerer hjemmelevering af fødevarer med markant online-initiativ

Mælk, majs og mørbrader direkte til døren er på trapperne, når Danmarks største dagligvarekoncern, Salling Group, gør klar til at tilbyde hjemmelevering af daglig- og fødevarer med en helt ny onlineplatform. Det lanceres under føtex-navnet på føtex.dk.
Initiativet skal placere Salling Group endnu stærkere på det digitale dagligvaremarked og supplere eksisterende kæder i Netto, Bilka og føtex samt koncernens onlineplatforme, fra BilkaToGo og føtex Køb og Hent til Skagenfood og Fillop.
– Flere og flere kunder flytter deres indkøb fra de fysiske butikker til de digitale supermarkeder, og derfor forbereder vi os på at lancere et nyt tilbud, hvor vi leverer dagligvarer helt hjem foran hoveddøren, via føtex. Vi ønsker at skabe de bedst mulige kundeoplevelser for alle – ligegyldigt hvilken indkøbsform, man foretrækker, fortæller Thor Jørgensen, der er ansvarlig for Salling Groups samlede online-tilbud.
Forbrugerne er klar nu
Siden forårets COVID-19 krise har de danske forbrugere for alvor søgt efter digitale alternativer, når de har skulle klare indkøbene af alt fra pålæg til pasta. Og både omsætningen og efterspørgslen har været markant stigende indenfor onlinehandlen af fødevarer.
– Vi har i de seneste år lanceret en række forskellige koncepter online, og dem har kunderne i den grad taget til sig og meget markant i indeværende år. Det har givet os en lang række erfaringer, vi kan bruge, når vi introducerer hjemmelevering på føtex.dk. Nu er markedet og tiden til at tage skridtet videre, og vi glæder os til at tilbyde kunderne hjemmelevering af føde- og dagligvarer fra føtex, siger Thor Jørgensen.
Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet.
- - - - - - -
Fakta:
Salling Group etablerer med en helt ny onlineplatform hjemmelevering af føde- og dagligvarer på føtex.dk.
Med den nye onlineplatform kan kunderne modtage friske dagligvarer - leveret lige til døren.
Løsningen lanceres først i København og senere i andre dele af landet
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Innovation Day 2025 med historisk stor præmie: Salling Group søger nye og innovative nonfood-produkter31.7.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salling Group, Danmarks største detailvirksomhed, inviterer endnu en gang kloge og kreative hoveder til Nonfood Innovation Day på hovedkontoret i Aarslev, Aarhus, hvor et helt nyt og kundevendt format introduceres.
Salling Group hugger toppen af ananasen21.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Kunder i Bilka, føtex og Netto behøver ikke længere irritere sig over flossede indkøbs- og affaldsposer, idet toppen af ananasen hugges af.
Kvindernes fodbold-EM: Få en signeret fanplakat, adgang til spillerportrætter og lær at lave Zidane-finten26.6.2025 11:45:00 CEST | Pressemeddelelse
Har du en fodboldfan i hjemmet? Lige nu kan kunder i Salling Groups tre dagligvarekæder Netto, føtex og Bilka tage EM-fodboldfeberen med hjem i stuerne, når de er ude at handle.
Salling Fondene anerkender medarbejdere med millionbeløb20.6.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Igen i år kan 15.000 medarbejdere i Danmark, Tyskland og Polen se frem til en ekstra udbetaling på deres juni-lønseddel, når Salling Fondene uddeler mere end 16 millioner kroner.
føtex sætter ambitiøse sundhedsmål for 203011.6.2025 09:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med fokus på Nøglehulsmærkede varer samt mindre sukker og fedt i det samlede varesortiment vil føtex gøre det lettere for kunderne at træffe et sundere valg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum