Lidl Danmark

Brian Holm-cykeltøj i Lidl baner vejen: Kræftramte danskere cykler over 7.000 kilometer

Del
Overskuddet fra et rekordhurtigt salg af Brian Holms La Flamme Rouge-cykeltøj i Lidl er bogstavelig talt blevet aktiveret. 14 kræftramte danskere fik en oplevelse for livet, da de tilbagelagde over 7000 kilometer på cykel i Mallorcas bjerge.

Da Brian Holm sidste år indgik samarbejde med Lidl om at sælge sit La Flamme Rouge-cykeltøj til fordel for kræftramte, havde han ikke turde håbe på, at det kunne føre til, at en gruppe kræftramte danskere kunne komme på en livsbekræftende cykellejr på Mallorca.

”Da jeg besluttede at indgå et partnerskab med Lidl om at sælge La Flamme Rouge cykeltøj med overskuddet til kræftramte, havde jeg ikke forestillet mig, at det kunne blive til så meget. Tøjet blev revet væk på få dage, og overskuddet fra salget af tøjet alene kunne finansiere turen for halvdelen af turens deltagere, som har fået en stor og livsbekræftende oplevelse. Det er jeg virkelig glad for”, siger Brian Holm.

Det er den frivillige, velgørende forening PACT, som bruger idrætsaktiviteter til at skabe fokus på kræftoverlevelse, der i år fik 85.000 kroner til turen gennem Brian Holms organisation for kræftramte fra overskuddet af salget af La Flamme Rouge-cykeltøj i Lidls butikker.

Nyt mod på udfordringer trods sygdom

Flemming van Haun fra Haslev er en af de 14 danske kræftpatienter, som havde fået bevilliget turen af PACT. Oplevelsen har bekræftet ham i, at han kan meget mere, end han går og tror.

”Inden turen var jeg i tvivl om, hvad jeg fysisk var i stand til på grund af min sygdom og de komplikationer, jeg havde haft efter en operation i sommers. Men jeg blev i den grad bekræftet i, at jeg kan meget mere, end jeg bilder mig selv ind. Det har givet mig mod på at blive ved med at udfordre mig selv”, siger Flemming van Haun, som til daglig er gymnasielærer.

For Flemming, der kun havde motionscyklet en smule forud for turen, gav cykellejren også et stærkt fællesskab af ligesindede, som forstod hans situation. Det gav plads til at fokus kunne ligge på de hårde, fysiske udfordringer og på at støtte holdkammeraterne og glæde sig over deres sejre. Flemming og de 13 andre danske deltagere på cykellejren tilbagelagde hver flere end 500 kilometer på en uge.

”Det har været helt vildt at opleve det sammenhold, der er udviklede sig i gruppen under turen. Hver og én kom op ad Puig Majord, Mallorcas stejleste stigning. Udover en ufattelig viljestyrke, så skyldes det i høj grad den utrolige opbakning og støtte, de gav hinanden undervejs”, siger Søren Dahl, turleder og ejer af Fri Bikeshop i Haslev.

Det var Søren Dahl, som havde organiseret turen til Mallorca i uge 19 i samarbejde med PACT.

Nøgleord

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 118 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
  • Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse

Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.

Ny Chief Customer Officer i Lidl: “Vi skal gøre Lidls kunder til fans”4.6.2025 10:04:50 CEST | Pressemeddelelse

Lidl udvider direktionen med ansættelsen af Mette Schacht Færch som ny Chief Customer Officer (CCO). Mette Schacht Færch kommer fra en stilling som Global Vice President, Categories, Marketing & Consumer Experience i Danish Crown, hvor hun har spillet en central rolle i at styrke og modernisere koncernens image. Nu skal hun styrke Lidls brand og sætte yderligere fokus på dagligvarekædens markante sundhedsinitiativer.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye