Lidl Danmark

Januar-kuren lever i bedste velgående: Grøntsagssalget boomer i januar

Del
Salget af frugt og grønt er steget markant i januar. Alene salget af avocadoer er femdoblet i forhold til december. Det viser nye tal fra dagligvarekæden Lidl. Men det er ikke kun hos Lidl-kunderne, at grøntsagerne er brændstof i januar – også de danske håndboldherrer har fået mere frugt og grønt i kosten end tidligere.

Januar-kuren ser ud til at bestå i bedste velgående hos kunderne i Lidl – i 2019 består den nemlig i høj grad af frugt og grønt. Det indikerer helt nye tal fra dagligvarekæden, der viser et rekordhøjt salg af frugt og grønt.

Tredobling i salget af populære grøntsager

Salget af avocado alene er femdoblet, blomkål næsten det samme, mens gulerødder, hvidkål og broccoli er mere end tredoblet i de første dage af januar 2019 i forhold til starten af december.

”Selvfølgelig skifter indkøbsvanerne fra december til januar, men at grøntsagssalget allerede efter få dage i januar er så lovende, overrasker os alligevel lidt. Men vi er parate, og vi sørger selvfølgelig for at imødekomme efterspørgslen”, siger Chief Operations Officer i Lidl, Marcus Gustafsson.

For hele 2018 kan Lidl melde om et rekordhøjt salg af både frugt og grønt. Salget understøtter ifølge Marcus Gustafsson det øgede fokus på vegetarisk kost og klimabevidsthed blandt danskerne.

Herrelandsholdets grøntsagsfavoritter hitter

Også salget af økologisk rødbede og grønkål er steget hos Lidl i januar. Men det er ikke kun hos Lidl-kunderne, de to grøntsager er favoritter. Rødbede og grønkål er også i højsædet hos de danske håndboldherrer, som netop er gået i aktion til det 26. verdensmesterskab i håndbold med Lidl som Official Fresh Food Partner. Det fortæller landsholdets kropsterapeut, manuvision-behandler Kristoffer Glavind:

”Både rødbede og grønkål har rigtig mange gode egenskaber, og derfor får håndboldherrerne i år en rødbedebaseret juice på kampdagen og en grøn juice med grønkål dagen efter en kamp”.

Kristoffer Glavind fortæller desuden også, at grøntsagerne generelt er blevet en langt mere integreret del af sportsudøvernes kost end tidligere:

”Det er en myte, at sportsudøveres kost skal være proppet med pasta for at give energi. Der er så meget at hente i både energi og vitaminer fra grøntsager, og derfor er andelen af grøntsager i spillernes kost også skudt gevaldigt i vejret de senere år”, siger Kristoffer Glavind.

Håndboldjuice i ”The Lidl Garden”

Også de danske håndboldfans i Jyske Bank Boxen i Herning kan få smagsprøver på friskpresset juice i Lidls stand i fanzonen, ”The Lidl Garden”.

”Vi glæder os helt vildt til at hilse på en masse feststemte håndboldfans i ”The Lidl Garden” og give dem lidt grønt brændstof at heppe videre på, som forhåbentlig kan være med til at give håndboldherrerne endnu mere god energi”, siger Marcus Gustafsson.

I ”The Lidl Garden” kan tilskuere slappe af under turneringen, når de ikke ser kamp, få smagsprøver på friskpresset juice og nødder og deltage i aktiviteter og konkurrencer om bl.a. signerede spillertrøjer og gavekort til Lidls butikker i Danmark.

Lidl er Official Fresh Food Partner for Dansk Håndbold Forbund og for selve VM-turneringen, som afholdes på dansk og tysk grund.

Læs mere om VM-turneringen på den officielle hjemmeside: www.handball19.com

 

Om Lidl

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 117 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.
  • Ca. 1.800 produkter i fast sortiment
  • 30 produkter, der har vundet bedst-i-test eller god-i-test priser
  • 11 procent økologiske varer*
  • 21 procent varer har ansvarlige mærker (fx Økologi, MSC, ASC, Svanemærket, Fairtrade, Fairtrade kakaoprogram, UTZ, Rainforest Alliance, Astma-Allergi Danmark, Laktosefri, Glutenfri, Nøglehulsmærket)*
  • I 2017 vandt Lidl i Thisted Landbrug & Fødevarers ”Frugt- og grøntpris” indenfor discount
  • I 2015 vandt Lidl på Bondovej i Odense Landbrug & Fødevarers ”Frugt- og grøntpris” indenfor discount
  • Alle Lidls butikker får leveret frisk frugt og grønt alle ugens syv dage
  • I Lidl finder man et stort udvalg af danske varer, og kæden har et tæt samarbejde med mange danske avlere
  • Alle Lidls butikker byder på et stort udvalg af årstidens sæsonaktuelle frugt og grønt
  • Lidl gennemfører omfattende kvalitetskontrol fra mark til butik og har 100 % kontrol over forsyningskæden
  • I Lidls butikker er der fokus på madspild, hvilket betyder, at udvalgt frugt og grønt bliver nedsat med 30 % før lukketid, ligesom mejeriprodukter bliver nedsat med 30 % to, fire eller seks dage (alt efter produkt), inden de udløber. Derudover sælges frugt og grønt til styk- eller kilopris.

*Lidl Profilbrochure 2018. Kan læses på www.lidl.dk

Nøgleord

Billeder

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 117 dagligvarebutikker og flere end 2.700 medarbejdere i Danmark.
  • Lidl er repræsenteret i 30 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.500 butikker og mere end 150 distributionscentre i 29 lande verden over.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye