Lidl Danmark

Over 47.000 Lidl-kunder donerede til ’Støt brysterne’

Del
Hver gang en af Lidls kunder i oktober lagde en pakke kyllingebryst, en rose eller mini-rose og en pink sløjfe i indkøbskurven i løbet af ’Støt brysterne’-kampagnen, donerede de samtidig et beløb til Kræftens Bekæmpelse sammen med kæden.

I forbindelse med den landsdækkende kampagne, ’Støt brysterne’, som Kræftens Bekæmpelse står bag, valgte flere end 47.000 af Lidls kunder at støtte kampagnen sammen med kæden ved at købe et af de fire produkter: kyllingebryst, rose, mini-rose og pink sløjfe, som var til salg i Lidls butikker landet over i oktober måned.

For at markere den store opbakning fra kunderne til ’Støt brysterne’ var Niclas Kjellman, Lidls regionsdirektør i Øst, mandag den 20. november på besøg hos Kræftens Bekæmpelse. Her overrakte han en flot buket med 47 lyserøde roser som et symbol på støtten fra de mange kunder og tak for samarbejdet. Et bidrag, som blev taget godt imod hos Kræftens Bekæmpelse:

”Tak til alle jer, der har bidraget. Hver en krone gør en forskel for de brystkræftramte. I dag lever flere end 62.150 kvinder med sygdommen. Den gode nyhed er, at overlevelsesprocenten er steget støt gennem de seneste 15-20 år. Så det er vigtigt at fortsætte arbejdet for at færre får brystkræft, at flere overlever og får et bedre liv under og efter kræftforløbet, ”siger fundraisingchef i Kræftens Bekæmpelse, Ken H. Andersen.

Vil øge bevidsthed om brystkræft
Når så stort et antal kunder valgte at give deres støtte til det gode formål, skyldes det, at brystkræft er en sygdom, som ligger danskerne på sinde. Mange er – eller har været – i berøring med sygdommen i deres familie eller omgangskreds. Og det kunne mærkes i Lidls butikker:

”Det har været dejligt at mærke opbakningen til sagen her ude i vores butikker, hvor både kunderne og medarbejderne har lagt sig i selen for at støtte det gode initiativ. Det tydeliggør også, at det er noget, der berører og har betydning for mange mennesker”, fortæller regionsdirektør Niclas Kjellman.

Mikko Forsstrøm, indkøbsdirektør i Lidl, er også glad for, at så mange kunder har ønsket at støtte kampagnen:
”Kampen mod brystkræft er en sag, vi gerne vil bakke op om og donere til. Vi har lagt en CSR-strategi, hvor vi ønsker at støtte op om samfundsmæssige initiativer som dette, der skaber værdi for samfundet og borgerne. Vi er glade for, at vi kunne være en del af kampagnen, og vi håber, vi på den måde kan være med til at øge fokusset omkring brystkræft”, siger han.

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

Om Lidl:

  • 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 110 dagligvarebutikker og flere end 2.500 medarbejdere i Danmark.
  • Med flere end 10.000 butikker i 27 europæiske lande og USA - og over 225.000 medarbejdere er Lidl en af Europas førende dagligvarekæder.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye