Lidl Hillerød er blandt de tre bedste mejeriafdelinger i Danmark

Det er en stolt Mette Vestergaard, souschef i Lidl Hillerød, der sammen med den mejeriansvarlige, Matilde Jensen, har kæmpet sig helt frem i feltet om den prestigefyldte pris som årets mejeriafdelingen i kategorien ’discount’. Landbrug & Fødevarer er organisationen bag prisen, der hædrer Danmarks bedste mejeriafdeling blandt hele landets dagligvarekæder.
”Vi prioriterer mejerivarer højt i Lidl, og vi kan virkelig mærke, at det er noget vores kunder her i Hillerød værdsætter,” siger souschef Mette Vestergaard. ”Vi har mange børnefamilier blandt vores kunder, og for dem er et bredt sortiment af primært danske og økologiske mejerivarer en vigtig faktor, når de vælger deres favorit dagligvarebutik.”
Souschef og mejeriansvarlig, Mette og Matilde, har da også lagt en kæmpe indsats i kampen om at nå op blandt de tre bedste mejeriafdelinger i Danmark, samtidig med at de har passet resten af butikken og de mange kunder.
”Man skal virkelig brænde for det, og så skal man have et godt mejerikoncept i ryggen. Det er en stor pris, som vi hver dag arbejder ekstra hårdt for at vinde, for det synes vi virkelig, at vi har fortjent. Hver morgen bygger jeg og mine kollegaer mejeriafdelingen op, og så holder vi den ved lige dagen igennem, for at vi kan levere det absolut bedste til vores kunder,” siger Matilde Jensen, der er mejeriansvarlig i butikken.
Mejeriprodukter står danskerne nært, og er noget kunderne stiller høje krav til ifølge Matilde Jensen:
”Vi har stort fokus på økologi, laktosefrie produkter og oste fra de bedste danske mejerier, for det ved vi, at vores kunder vil have. Mejeriprodukter indgår for mange i alle dagens måltider, og derfor sætter vi en stor ære i at inspirere vores kunder her i Hillerød med råd, vejledning og opskrifter til, hvordan de kan bruge mejerivarer til alt muligt andet end morgenmad og en ostemad i den daglige madlavning.”
De to seje Lidl-medarbejdere har været igennem en lang proces for at komme igennem nåleøjet at være blandt de tre bedste mejeriafdelinger i Danmark. Det er 5. gang man afholder den prestigefyldte mejerikonkurrence, og hvis Lidl Hillerød vinder, som Mette og Matilde selvfølgelig går benhårdt efter, vil det være tredje gang, en Lidl-butik kan hæve pokalen.
”Vi er stolte af, hvor langt vi allerede er nået, men det er ingen hemmelighed, at vi går efter guldet”, slutter souschef, Mette Vestergaard, fra Lidl i Hillerød med et smil.
For yderligere information, kontakt:
Morten Vestberg, Kommunikationschef i Lidl: morten.vestberg@lidl.dk eller tlf. 76 35 01 68
Nøgleord
Billeder
Information om Lidl Danmark
Om Lidl:
- 29. september 2005 åbnede Lidl de første 13 danske butikker og har i dag 130 dagligvarebutikker og mere end 3.000 medarbejdere i Danmark.
- Lidl er repræsenteret i 32 lande rundt om i verden og driver i øjeblikket omkring 10.800 butikker og mere end 160 distributionscentre i 31 lande verden over.
- Du kan læse Lidls nyeste profilbrochure her.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum