Coop tester nyt grønt lavprissupermarked "Coop 365"

Torsdag den 3. september åbner Coop 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”.
Det sker som en test af fremtidens lavprissupermarked – et nyt format, som placerer sig mellem discountbutik og kvalitetssupermarked. Og Coop vil gerne have forbrugernes vurdering, fortæller koncerndirektør i Coop Jens Visholm.
”Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud,” siger Jens Visholm.
Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op Coops varemærke for ansvarlige varer: "365". Farven på testbutikkerne er grøn, som et klart signal om den grønne linje, Coop 365 vil forfølge: Mere økologi og 10 pct. bonus på frugt og grønt.
Om de nye testbutikker bliver en egentlig kæde, vil der blive taget stilling til i begyndelsen af 2021.
”Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra, har vi videreudviklet det til Coop 365. Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked,” siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.
De 13 butikker ligger her:
- Nørregade 63, 5000 Odense C
- Ormslevvej 269, 8260 Viby J
- Solrød Center 60, 2680 Solrød Strand
- Kingosgade 11, 1818 Frederiksberg C
- Hartkornsvej 51, 4760 Vordingborg
- Industrivej 1A, 4340 Tølløse
- Jagtvej 85, 2200 København N
- Hjallesevej 142-144, 5230 Odense M
- Grundtvigsvej 86, Elling, 9900 Frederikshavn
- Vesterbro 33, 5000 Odense C
- Bredballe Center 1, 7120 Vejle Øst
- Vestre Alle 13, 9000 Aalborg
- Søndergade 14, 9900 Frederikshavn
Konkret er butikkerne større end Coops nuværende discountbutikker, og har 600-700 flere forskellige varer. Butikkernes chefer har ansvar og frihed som i et traditionelt stort supermarked.
Når du har handlet i én af de 13 nye butikker, vil coop meget gerne høre din mening på: 365@coop.dk
Kontakter
Kommunikations- og analysechef Lars Aarup: 3091 9266
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum