Coop tester nyt grønt lavprissupermarked "Coop 365"

Hvordan skal fremtidens lavprissupermarked se ud? Til september åbner 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”. Coop vil gerne have forbrugernes vurdering.

Torsdag den 3. september åbner Coop 13 nye butikker under navnet ”Coop 365”.

Det sker som en test af fremtidens lavprissupermarked – et nyt format, som placerer sig mellem discountbutik og kvalitetssupermarked. Og Coop vil gerne have forbrugernes vurdering, fortæller koncerndirektør i Coop Jens Visholm.

”Forbrugernes krav til deres dagligvarebutik har ændret sig. Vi har med Coop 365 lavet vores bud på en ny butik. Vi vil dog rigtig gerne høre fra forbrugerne og fra vores medlemmer, om det er sådan, fremtidens lavprissupermarked skal se ud,” siger Jens Visholm.

Kæden hedder Coop 365, fordi man skal kunne handle der alle årets dage, og fordi det lægger sig op Coops varemærke for ansvarlige varer: "365". Farven på testbutikkerne er grøn, som et klart signal om den grønne linje, Coop 365 vil forfølge: Mere økologi og 10 pct. bonus på frugt og grønt.

Om de nye testbutikker bliver en egentlig kæde, vil der blive taget stilling til i begyndelsen af 2021.

”Vi har testet en række elementer under navnet Coop Hverdag en håndfuld steder. Baseret på bl.a. erfaringer derfra, har vi videreudviklet det til Coop 365. Nu vil vi bruge de kommende fire måneder til at høre kundernes reaktioner i de forskellige byer, hvor testbutikkerne åbner, rette til og vurdere, om vi har grundlaget for fremtidens lavprissupermarked,” siger direktør John Hornbech Christensen, der har ansvaret for projektet.

De 13 butikker ligger her:

• Nørregade 63, 5000 Odense C
  • Ormslevvej 269, 8260 Viby J
  • Solrød Center 60, 2680 Solrød Strand
  • Kingosgade 11, 1818 Frederiksberg C
  • Hartkornsvej 51, 4760 Vordingborg
  • Industrivej 1A, 4340 Tølløse
  • Jagtvej 85, 2200 København N
  • Hjallesevej 142-144, 5230 Odense M
  • Grundtvigsvej 86, Elling, 9900 Frederikshavn
  • Vesterbro 33, 5000 Odense C
  • Bredballe Center 1, 7120 Vejle Øst
  • Vestre Alle 13, 9000 Aalborg
  • Søndergade 14, 9900 Frederikshavn

Konkret er butikkerne større end Coops nuværende discountbutikker, og har 600-700 flere forskellige varer. Butikkernes chefer har ansvar og frihed som i et traditionelt stort supermarked.

Når du har handlet i én af de 13 nye butikker, vil coop meget gerne høre din mening på: 365@coop.dk

Kommunikations- og analysechef Lars Aarup: 3091 9266

Coop skifter fra sorte til klare plastbakker til kød28.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

46 millioner årlige plast-emballager til kød bliver nemmere at genanvende. Det sker, når Kvickly, SuperBrugsen og Brugsen nu skifter alle sine sorte emballager til kød ud med klare. Udskiftningen er gået i gang og fortsætter til lageret af sorte bakker er brugt, hvilket vil ske i løbet af kort tid. ”Formålet er, at plasten i højere grad bliver genanvendt. I dag kan mange sorteringsanlæg ikke sortere den sorte plastemballage til genanvendelse med den teknologi, de har til rådighed. Med skiftet til klare bakker styrker vi den cirkulære økonomi og sikrer en markant højere genanvendelse af kødbakker og anden plastemballage af kød,” siger CSR-chef i Coop, Thomas Roland. Det drejer sig om årligt over 1000 tons sort plast, der fremover kommer i en klar udgave. Skiftet omfatter alle de varer, som Coop, Hilton Food Group og kyllingeproducenten HKScan, emballerer, hvilket udgør hovedparten af kødsortimentet i Coops kølediske. Yderligere information: CSR-chef i Coop, Thomas Roland, 3091 9242 Læs

Coop Danmark tilbagekalder Coop Cookies Choco buttons and dark chocolate og Coop Cookies White chocolate and cranberries grundet risiko for små metalsplinter Hvilken vare: Coop Cookies Choco buttons and dark chocolate, 150g EAN: 7340191144378 Bedst før dato: 11.09.2024 Coop Cookies White chocolate and cranberries, 150g EAN: 7340191144422 Bedst før dato: 09.09.2024 Solgt i: Kvickly ☒Ja SuperBrugsen ☒Ja Dagli’Brugsen ☒Ja Coop365discount ☒Ja Irma ☒Ja Eksporteret: Fakta Tyskland ☐Ja Færøerne ☒Ja Grønland ☒Ja Island ☒Ja Virksomhed, der tilbagekalder: Coop Danmark A/S Årsag: Coop har konstateret at der er en risiko for metalsplinter Råd til forbrugerne: Skulle du have varen opbevaret, kan varen leveres tilbage til butikken, hvor den er købt eller kassere den. Kontaktperson: Kvalitetschef Malene Teller Blume, Coop Danmark, tlf. 51593134.

Danskernes indkøb viser Christiansborg vejen: Mere frugt og grønt5.2.2024 09:42:41 CET | Pressemeddelelse

I den forgangne uge har 365discount investeret i et initiativ på tværs af alle kædens 363 butikker i landet. Her har danske forbrugere haft mulighed for at købe frugt og grønt til priser, hvor momsen er fratrukket. Discountkæden Lidl fulgte trop med et lignende initiativ, og generelt har uge 4 affødt mange reaktioner på, hvorfor frugt og grønt bør være billigere i forhold til danskernes sundhed generelt. Skatteministeren har også indkaldt til et møde.