hummel indgår samarbejde med Copenhagen 2021 for at 'ændre verden gennem sport'

Arrangementet forventes at tiltrække mere end 6.000 LGBTI+-atleter til turneringer i 29 forskellige sportsgrene, mens op mod 750.000 internationalte besøgende vil pryde de danske og svenske gader i 10 dage med sport-, kultur- og pride-aktiviteter.
Som en del af det nye samarbejde bliver hummel officel leverandør af alt Copenhagen 2021-merchandise i form af tøj, sko og accessories. Den nye kollektion vil blive sat til salg i starten af 2021, og hvert salg inkluderer et økonimisk bidrag til arrangørerne af Copenhagen 2021.
Administrerende direktør for hummel, Allan Vad Nielsen, udtaler:
”Vi glæder os utrolig meget til at samarbejde med Copenhagen 2021. WorldPride og EuroGames vil ikke kun være den største begivenhed, der nogensinde har været i Danmark, men det vil også være den vigtigste.”
”I kølvandet på en hidtil uset pandemi bliver Copenhagen 2021 en vigtig begivenhed, der understøtter både mangfoldighed og lighed. Og dette går hånd i hånd med hummels mission, værdier og ånd. Som et ikonisk dansk brand med en filosofi forankret i sporten og dens evne til at skabe forandringer, er vi stolte over at have mulighed for at støtte LGBTI+-samfundet. Vi ser meget frem til at skabe en fantastisk oplevelse og byde alle pride-deltagere og EuroGames-atleter velkommen ti København og Malmø.”
Foruden Copenhagen 2021-kollektionen vil hummel også beklæde de 3.000 frivillige, der rekrutteres til at hjælpe med at afvikle det internationale event.
Administrerende direktør for Copenhagen 2021, Pernille Drost, siger:
”Med hummels mission om at ændre verden gennem sport samt deres mangeårige forpligtelse til ligestilling, som bl.a. er demonstreret gennem deres støtte til kampagner mod homofobi i fodbold og deres innovative regnbuetrøje-kampagne til verdensmesterskabet i 2018 i Rusland, er de en oplagt partner for Copenhagen 2021.”
”Der er ingen tvivl om, at både indbyggere og besøgende på tværs af København og Malmö ikke kan undgå at få øje på den iøjnefaldende hummel Copenhagen 2021-kollektion, og vi er sikre på, at deres høje kvalitet og karakteristiske rækkevidde vil blive et hit i LGBTI+-samfundet.”
Hummel løfter sløret for den nye Copenhagen 2021-kollektion i løbet af efteråret, som vil både blive solgt online samt hos en række udvalgte detailforhandlere fra februar 2021.
Om Copenhagen 2021
Copenhagen 2021 kombinerer WorldPride og EuroGames I København i perioden 12.-22. august 2021. Eventen vil blive den mest signifikante LGBTI+ event på globalt plan I 2021, og vil inkludere den største LGBT+ menneskehedsrettighedskonference. Copenhagen 2021 er åben for alle med kampagne tagget #YouAreIncluded’.
Om hummel
Med en arv, som går helt tilbage til 1923, har hummel® en lang tradition for at designe sportstøj og træningstøj for både voksne og børn, med fokus på funktionalitet og bevægelighed tilpasset til alle former for sport. hummel er repræsenteret på 32 markeder globalt i alle produktkategorier fra børnetøj, sko til eksklusive co-labs.
I hummel er det vores ønske at “CHANGE THE WORLD THROUGH SPORT”. For os er sport mere end fysisk aktivitet, det er et universelt sprog der kan eliminerer ulighed i politik, kultur religion. Gennem årene har hummel arbejdet med adskillige projekter, klubber og nøglepersoner, der alle har til formål at ændre verden gennem sport, bygge bro, og arbejde på en bedre fremtid.
For mere information, kontakt:
Steve Taylor, Kommunikationsdirektør, Copenhagen 2021
st@copenhagen2021.com / (+45) 3110 7986
Josephine Ny Primby, International Marketing Coordinator, hummel
jonp@hummel.dk / (+45) 2872 1511
Billeder
Information om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum