Ib Laursen

Ib Laursen on Tour sender stort, rullende showroom ud i Europa

I et nyt initiativ sender brugskunstvirksomheden Ib Laursen ApS en 18 meter lang lastvogn på turné i Europa, hvor et nyt roadshow skal fungere som showroom i fraværet af de messer, der er aflyst eller udskudt som følge af coronavirus.

Fire lande og ni byer på ni uger. Det er målet, når brugskunstvirksomheden Ib Laursen ApS mandag 8. Juni sender et helt nyt koncept ud på Europas landeveje.

På grund af coronavirus er mange af efterårets store messer i Europa, hvor Ib Laursen plejer at være fast deltager, enten aflyst eller udskudt, men i stedet for at sidde på kontoret i Øster Vedsted ved Ribe og vente på en afklaring, er direktør Peter Laursen i stedet gået offensivt til værks med en markant satsning.

Han har lejet en 18 meter lang lastbil, der kan omdannes til et showroom på 65 kvadratmeter, og den bliver i de kommende måneder sendt til Tyskland, Østrig, Schweiz og Sverige for at besøge de byer, hvor Ib Laursen skulle have været til messe. Østrig og Schweiz er lande, hvor Ib Laursen dog endnu aldrig har udstillet på en messe, og Peter Laursen tror på, at det rullende showroom bliver en succes.

-Det er et unikt tiltag i vores branche. Jeg kender ikke andre der gør dette, og vi starter med at køre til Frankfurt, og besøger derudover blandt andet München, Stuttgart, Hamburg og Berlin, siger Peter Laursen og forklarer, at man holder omkring en uge ved alle byer for at have god tid til at tage sig alle kunderne.

-Vi synes selv, det er en rigtig god idé, og jeg tror på, det bliver succes. Vi har aldrig prøvet noget lignende hos Ib Laursen, og vi kan allerede nu mærke, at både nye og gamle kunder synes det er en god idé. Bliver det en succes, så skal vi se på, om det er noget vi skal gøre igen, siger Peter Laursen.

Lastbilen er folieret efter ønske fra Peter Laursen, så ingen kan være i tvivl om, at det er Ib Laursen ApS On Tour.

For at følge coronaanbefalingerne skal alle kunder, der ønsker at besøge Ib Laursens nye showroom, booke en tid hos de sælgere, der bemander lastbilen ved de respektive byer.

Anne Cecilie Kristensen
ack@iblaursen.dk

Information om Ib Laursen

Ib Laursen
Øster Vedsted vej 12
6760 Ribe

http://Øster Vedsted vej 12

Ib Laursen ApS designer og sælger bolig- og haveindretning, der matcher den nordiske designtradition, til detailhandlere over hele verden. Vores produktsortiment er bredt og tilbyder et stort antal muligheder for at skabe en unik og hyggelig atmosfære, både inde og ude.

En stor del af produktsortimentet er designet internt, inspireret af messer, loppemarkeder og ture i udlandet og kombineres til 4 kollektioner pr. år. Produkterne fremstilles af omhyggeligt udvalgte leverandører i Asien og sendes fra hovedkontoret i Ribe til vores forhandlernetværk over hele verden.

Ib Laursen ApS blev grundlagt som en regulær møbelbutik i 1971 af Ib Laursen, men har siden udviklet sig til at være en af ​​Skandinaviens største engrosleverandører indenfor boligindretning og brugskunst. Virksomheden indviede i 2020 helt nye kontor-, showroom- og lagerbygninger, der er smukt beliggende i udkanten af ​​Danmarks ældste by, Ribe.

I 2007 overtog Peter Laursen kontrollen af virksomheden efter en længe planlagt generationsoverdragelse, og blev derefter udnævnt til administrerende direktør efter hans far, Ib Laursen. Hovedmålet og visionen for virksomheden fortsætter med at være konstant udvikling og være foran med hensyn til design, kvalitet og service.

Ib Laursen ApS har salgsrepræsentanter / agenter i Danmark, Norge, Sverige, England, Tyskland og Holland og beskæftiger omkring 50 ansatte på hovedkvarteret i Ribe, alle ivrige efter at servicere det stadig voksende forhandlernetværk.

Følg pressemeddelelser fra Ib Laursen

Flere pressemeddelelser fra Ib Laursen