Dinero

Bank Norwegian stak af med prestigefyldt pris

Bank Norwegians Visa-kort vandt Freddie Awards-prisen for det bedste kreditkort, hvortil der er et fordelsprogram tilknytte. Prisen blev vundet under dét, der er kendt som «flybranchens Oscar-uddeling».
Foto: Norwegian

Det var ikke bare Norwegian-kortet som fik en pris med hjem under årets uddeling, også flyselskabet Norwegians fordelsprogram, Norwegian Reward, fik flere priser under Freddie Awards-uddelingen, som i år blev afholdt online.

Norwegian Reward vandt prisen for bedste fordelsprogram for fjerde år i træk. Derudover stak de af med sejren i «Bedste kundeservice» og «Bedste marketingkampagne».

Bank Norwegians Visa-kort vandt også i kategorien for bedste kreditkort med fordelsprogram i 2019 og i 2017.

– Norwegian-kortet har gjort det godt i en længere periode og har vundet flere priser.  Vores kort har ingen gebyrer, når du hæver kontanter, intet årligt kortgebyr, lavt valutatillæg og gode betingelser ved optjening af CashPoints på Norwegians flyvninger. VISA-kortet kan desuden bruges over hele verden i mere end 25 millioner forretninger, siger Kai-Morten Terning til Credi.dk.

Terning er leder for kommunikation og samfundskontakt i Bank Norwegian, som udsteder kreditkortet.

Optjen bonus med kreditkortet fra Bank Norwegian

CashPoints er navnet på Norwegian Rewards bonus. Du optjener bonus, når du bruger kortet, og du kan derefter bruge disse point til at købe flybilletter med. Forbrugerportalen Credi.dk har kåret Bank Norwegians Visa-kort til det bedste kreditkort fem år i træk pga. kortets fordelagtige vilkår, medfølgende fordele og forsikringer.

– Jeg tror, at vores kunder sætter stor pris på, at de kan optjene CashPoints på flere måder. Når du køber flybilletter med Norwegian-kortet hos Norwegian, optjener man ekstra CashPoints på alle flyvninger, fortæller Terning til Credi.dk.

Man kan også optjene CashPoints ved at benytte Norwegian Rewards mange samarbejdspartnere. Via fordelsprogrammet kan du bl.a. optjene point på måltidskasser, apotekervarer og billetter til Tivoli.

Bank Norwegian indtager markedet

Norwegian Reward har tidligere vundet prisen for det bedste fordelsprogram i Europa og Afrika. Nu virker det dog som om at Bank Norwegians Visa-kort er begyndt at blive en favorit, efter at have vundet prisen for bedste kreditkort med fordelsprogram tre gange i løbet af få år. Kreditkort fra American Express, som er kendt som verdens største kort- og rejseselskab, har også længe været en favorit i nævnte kategori, men må stadig oftere se sig slået af konkurrenten Bank Norwegian.

Anders Fagereng
Daglig Leder
fagereng@dinero.no

Foto: Norwegian