Columbus

Columbus leverer god start på året

Del
Columbus kom godt fra start med organisk vækst på 7% i årets første kvartal. Columbus viste specielt fremgang i serviceforretningen, herunder salg af Columbus Care og nye forretningsområder som Analytics & BI, Customer Experience og M3.

Ballerup, den 30. april 2019: Columbus levererede en omsætningsvækst på 3% (DKK 482 mio.) som isoleret fra sidste års salg af SAP ERP forretningsenheden udgjorde en organisk vækst på 7%. EBITDA steg med 19% (fra DKK 50,6 mio. til DKK 60,5 mio.) og nettoresultatet før skat steg med 11% (DKK 35,7 mio.).

Omsætningsvæksten var primært drevet af fremgang i serviceforretningen hvor specielt Columbus Care (Application Management) leverede en vækst på 14% samt markant fremgang i forretningsområderne M3 og Commerce. Derudover bidrog salget af ekstern software med en stigning på 7%.

”Vi er tilfredse med resultaterne for årets første kvartal, hvor vi leverer en flot organisk vækst på 7%, mens vi fortsat investerer i en række nye strategiske initiativer som skal drive den fortsatte vækst i Columbus,” siger koncernchef i Columbus, Thomas Honoré.

Fremgang i 9 Doors to Digital Leadership®

Columbus’ nye innovative løsnings- og serviceportefølje; The 9 Doors to Digital Leadership® viste stærk fremgang i første kvartal, hvor specielt områderne Analytics & BI, Customer Experience og Columbus Care (Application Management) havde fart på.

The 9 Doors to Digital Leadership® betyder at Columbus kan levere ”end-to-end” digitale løsninger der hjælper kunden med at maksimere, transformere og fremtidssikre virksomheden digitalt.

I takt med, at forretnings- og it-landskabet bliver mere komplekst søger virksomheder i stigende grad færre, men mere strategiske forretningspartnere til at bistå den strategiske udvikling med digitalisering. Derfor er en end-to-end løsningsportefølje der adresserer virksomhedens samlede digitaliseringsbehov lige fra Analytics & Business Intelligence over Customer Experience-løsninger til drift af applikationer og infrastruktur essentielle for at virksomheder når deres mål for en bæredygtig og voksende forretning.

Forventninger til 2019

Columbus’ primære mål er at levere vækst ved at sælge løsninger fra The Doors to Digital Leadership®. Koncernen vil fortsat have et stærkt fokus på at udvikle og sælge ERP-services samtidig med at porteføljen udvides med nye løsninger. Forventningerne for 2019 lyder på en omsætning i niveauet DKK 2 mia. og EBITDA i niveauet DKK 240 mio.

Kontakter

Information om Columbus

Columbus
Columbus
Lautrupvang 6
2750 Ballerup

https://www.columbusglobal.com

Columbus er en global IT-service og konsulentvirksomhed specialiseret i digital transformation. Columbus beskæftiger mere end 1.500 digitale rådgivere og konsulenter inden for fremstillings- og procesindustrien samt detail og fødevarer. Vi tilbyder forretningskritiske løsninger inden for Strategy & Change, Cloud ERP, Data & Analytics, Application Management, Digital Commerce og Customer Experience. Columbus har hovedsæde i Danmark samt kontorer og partnere over hele verden – vi leverer vores løsninger og tjenester lokalt på globalt plan. www.columbusglobal.com

Følg pressemeddelelser fra Columbus

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Columbus

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye