
Dansk dagligvarehandel: Kunderne tager hensyn og holder afstand
Det er den samlede melding fra Salling Group, Coop, Dagrofa, Rema 1000, Lidl, Aldi, 7-Eleven, Circle K, Q8, Løvbjerg, ABC Lavpris og De Samvirkende Købmænd i øvrigt, der for første gang har sat sig sammen for at sikre den bredest gennemførsel af tiltag, der skal reducere risikoen mest muligt.
Blandt de tiltag, der er gennemført eller ved at blive implementeret:
- Skilte i alle butikker med regler og råd om korrekt adfærd i butikkerne
- Afstandsmarkører i gulvet, der sikrer, at kunderne holder afstand, specielt ved kassen
- Etablering af plexiglas ved kasselinien, for at skabe afstand mellem kunder og medarbejdere
- Informationskampagner på alle medieplatforme: Dagbladsannoncer, kampagner på alle sociale medier og i interne kommunikationskanaler
Erfaringen fra samtlige aktører er, at kunderne i den grad har forstået budskabet. De holder afstand og optræder meget hensynsfuldt i butikkerne. Omsætningen, der de seneste dage er tilbage på helt normalt niveau, er blevet spredt ud over hele dagen i større omfang end tidligere, så der er færre kunder på samme tid i forhold til normalt.
Men det er stadig afgørende, at alle sørger for at holde afstand og følge myndighedernes retningslinjer. Derfor vil alle kæder intensivere deres informationsindsats, lokalt og landsdækkende, de kommende dage for at sikre, at den positive adfærd i butikkerne fastholdes. Her opfordres kunderne til fortsat at følge de gode råd, eksempelvis: Husk at sprede indkøb over dagen, kom kun en, når man handler, vask hænder/sprit af inden og følg myndighedernes anbefalinger.
Yderligere information:
Salling Group: Pressechef Kasper Reggelsen, 8778 5002
Coop: Informationsdirektør Jens Juul Nielsen, 5159 4468
Dagrofa: Kommunikationsdirektør Mariam Skovfoged, 7233 2323
Rema 1000: Kommunikationschef Jonas Schrøder, 2164 0770
De Samvirkende Købmænd: Adm. direktør John Wagner, 2023 2616
Lidl: Kommunikationschef Morten Vestberg, 7635 0168
Aldi: PR- og Kommunikationschef, Kristian Jessen, 20762385
Kontakter
Jonas SchrøderKommunikationschef
Tlf:21640770jos@rema1000.dkInformation om REMA 1000
REMA 1000 er en landsdækkende discountkæde med fokus på kvalitet til lave priser.
Under overskriften Discount med holdning arbejder REMA 1000 ud fra det tankesæt, at det er muligt at have en klar holdning til varernes kvalitet samtidig med, at varerne sælges til discountpris. Blandt REMA 1000s mærkesager er kampen mod madspild, reduktion af plastik, sundhed og udvikling af økologien i partnerskab med Gram Slot.
'Fællesskaber' er en central del af arbejdet med Discount med holdning, og særligt fokus på at medvirke til at styrke lokale relationer. Det kommer blandt andet til udtryk via platformen REMA 1000 med Vigo, hvor kunder kan få leveret varer og købe ind for hinanden i den lokale REMA 1000.
REMA 1000s butikker er drevet efter en franchisemodel med selvstændige, lokale købmænd i spidsen for den enkelte butik. Der er 360 REMA 1000 butikker i Danmark.
Følg pressemeddelelser fra REMA 1000
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra REMA 1000
Ny REMA 1000 i S&E Huset på Frederikssundsvej i København NV18.11.2021 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Torsdag den 25. november åbner en ny REMA 1000 i S&E Huset på Frederikssundsvej 5 i København NV. Det er den erfarne købmand Per Hjortstrand, der skal stå i spidsen for butikken.
REMA 1000 har højeste niveau af dyrevelfærdsmærket på alle mejeriprodukter fra Gram Slot28.9.2021 12:15:05 CEST | Pressemeddelelse
På det økologiske landbrug Gram Slot i Sønderjylland – som REMA 1000 er medejer af – har køerne fået mere plads at boltre sig på. Det betyder, at alle Gram Slots mejeriprodukter nu har tre hjerter i den statslige dyrevelfærdsmærkningsordning, og det er endnu et skridt i REMA 1000 og Gram Slots fælles arbejde for bedre dyrevelfærd. Alle produkterne kan købes i REMA 1000.
20 millioner danske haveæbler reddet fra kompostbunken15.9.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En vigtig milepæl er nået. Omkring 20 millioner danske haveæbler er det seneste fem år blevet til most frem for kompost. Det er de takket være danske haveejere og Ørbæk Mosteri på Fyn samt et stærkt samarbejde med REMA 1000 - og på det seneste også med forbrugerbevægelsen Stop Spild Af Mad. Og nu kan danskerne være med til at redde endnu flere æbler.
Ny REMA 1000 på Odins Brygge i Odense7.9.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 16. september åbner en ny REMA 1000 på Odins Brygge på Havnegade 8C i Odense. Det er den erfarne købmand i REMA 1000, Steffen Koch, der skal stå i spidsen for butikken.
Op mod 20 tons skæve gulerødder vil gå fra madspild til måltider27.8.2021 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I et nyt samarbejde mellem REMA 1000, Mou, DanRoots og Stop Spild Af Mad forventes 20 tons frasorterede, skæve, knoldede, knækkede økologiske danske gulerødder at gå fra madspild til måltider, når de bliver til økologisk gulerodssuppe.