Toolworld ApS

Konfirmationspanik: Forhandler af festtelte slår alarm

Forårets mange konfirmationer er aflyst på grund af Corona-virusset. Det har skabt et planlægningskaos og et run uden lige på landets restaurationer og udbydere af festtelte.
Forårets konfirmationer er aflyst. Det giver tryk på landets restaurationer og forhandlere af festtelte. Foto: PR.

Forår og sommer i Danmark er lig med kirkegang, familiefest og glade konfirmander. Men ikke i år hvor Coronakrisen er skyld i aflyste konfirmationer i stor stil. De rykkes i stedet til sensommeren og efteråret, hvor familierne forhåbentlig kan mødes igen. Det har medført et kaos af kalendergymnastik og febrilske opkald til landets restaurationer.

Aflysningerne har sendt mange familier på jagt efter alternativer til restaurationerne.

– Så snart Dronningen lagde papiret ned og afsluttede sin tale, steg interessen for vores festtelte eksplosivt. Det gik hurtigt op for folk, at der ville ske ændringer i deres konfirmationsplaner, fortæller Johan Høgh Sørensen, ejer af webshoppen Toolworld, der er forhandler af festtelte og andet udstyr til hjemmet og haven. Han tilføjer:

– Vi har stadig telte på lager, men de forsvinder hurtigt, og på grund af krisen kan vi ikke få nye hjem til denne sæson. Så vi anbefaler alle konfirmationsfamilier at rykke nu, hvis de vil være sikre på et telt til den store dag.

Sådan sikrer du den bedste fest hjemme i haven

Gæster, lækker mad, festlige sange og god stemning kan familierne helt sikkert selv sørge for, men skal man holde en fantastisk fest i haven, har Johan Høgh Sørensen følgende råd til, hvad man gøre for at sikre sig mod vind og vejr.

Sikr teltet med en bundramme og ekstra barduner. Får vinden fat i et åbent telt, kan festen hurtigt blive spoleret. Husk derfor at få ekstra barduner og en bundramme med, når du bestiller dit telt. Det kan betale sig.

Husk varmen. Selvom festen holdes i sensommeren, bliver det koldt ud på aftenen. Undgå at bruge gasovne, da de gør teltet fugtigt. Brug i stedet en elblæser. Så kan I holde festen kørende uden at fryse.

Få et gulv til teltet. Hold fugt og kulde væk fra teltet ved at leje et gulv i plastik eller træ.

Lej borde og stole. Har man ikke selv adgang til borde og stole til et helt selskab, kan de med fordel lejes.

God belysning. LED-lyskæder i loftet af teltet giver en blød, behagelig belysning, og skaber den helt rigtige stemning. Og så har du også lyskæden parat, til når julen står for døren.

Beskyt ledninger og elektriske apparater. Tape ledningerne fast til gulvet med gaffatape, så dine gæster ikke falder i dem. Husk desuden at sikre, at ingen stik eller elektriske apparater kan blive udsat for vand, hvis det begynder at regne.

Johan Høgh Sørensen
Ejer, Toolworld
jhs@toolworld.dk

Billeder

Download
Den gode fest skal familierne nok selv skabe, men vind og vejr kan ingen kontrollere. Brug fagmandens råd og få en fantastisk og sikker konfirmationsfest i haven.  Foto: PR.
Den gode fest skal familierne nok selv skabe, men vind og vejr kan ingen kontrollere. Brug fagmandens råd og få en fantastisk og sikker konfirmationsfest i haven. Foto: PR.
Download

Information om Toolworld ApS

Toolworld ApS
Horsbred 132