Otto Mønsteds Fond

Otto Mønsteds Fond uddeler i alt 500.000 kr. til 2 lyse idéer

Den 19. maj 2020 uddeles Otto Mønsteds Fonds ”Den Lyse Idé” igen. Med prisen ønsker Otto Mønsteds Fond at belønne, anerkende og hylde idéer, der kan skabe værdi for det danske samfund og erhvervsliv, samt tjene til Danmarks ære.

Otto Mønsteds "Den Lyse Idé" gives som anerkendelse til innovative og visionære idéer, produkter eller løsninger. Prisen vil ikke blot være en hyldest af arbejdet, men tilskynde og inspirere vinderne i videreudviklingen af deres idé.

Otto Mønsteds Fond uddeler 2 priser inden for følgende områder:

- 250.000 kr. til den bedste idé inden for handel

- 250.000 kr. til den bedste idé inden for teknik

Ansøgningsfristen nærmer sig

Der kan frem til 4. marts 2020 sendes indstillinger til Den Lyse Idé.

For at ansøge skal man have en lys idé med kommercielt potentiale, der har formået at kombinere høj faglig indsigt med stærk forretningsforståelse. De ansøgningsberettiget er Bachelor/kandidat-studerende, ph.d., post.doc og forskningsteams (drevet af studerende og/eller unge forskere), tilknyttet et af de 8 universiteter i Danmark.

Juryen* med formand – Bo Stærmose, udvælger 2 prismodtagere af ”Den Lyse Idé”. Tildelingen vil i særlig grad basere sig på indstillingens formidlingstekst, ud fra følgende 4 vurderingskriterier:

- Excellence i tanke, formidling, analyse og dokumentation

- Graden af forretningsmæssig vision og forståelse

- Sandsynligheden for at Den Lyse Idé implementeres

- Idéens værdi og betydning for dansk erhvervsliv

Der søges via Otto Mønsteds Fonds eget online ansøgningssystem - senest den 4 marts 2020.

Vinderne af Den Lyse Idé 2020 offentliggøres ved MADE´s årsdag tirsdag den 19. maj 2020 i Industriens Hus, hvor også uddelingen af Otto Mønsteds MADE Award finder sted.

*Juryen består af Otto Mønsteds Fonds 3 bestyrelsesmedlemmer Bo Stærmose, Bjarne Kjær Ersbøll og Nis Alstrup. Samt følgende eksterne medlemmer; Jesper Højberg Christensen, Nigel Edmondson, Kigge Hvid, Ole Kring  Karina Bergstrøm Larsen og Christian Brix Tillegreen.

Information om Otto Mønsteds Fond

Otto Mønsteds Fond