Coop Danmark A/S

Danskerne dropper kassekøen

Del
I løbet af de seneste to måneder er antallet af danskere, der selv scanner deres varer i supermarkedet steget med 35 procent

Kunderne i supermarkederne synes, det er nemt selv at scanne varerne og slippe uden om kassekøen.

Det er konklusionen efter, at Coop har indført Scan & Betal i 900 af sine butikker i løbet af det seneste halvandet år.

Scan & Betal giver kunderne mulighed for at scanne og betale deres varer med deres telefon, putte dem direkte i deres indkøbsnet og derefter forlade butikken.

I løbet af de seneste 12 måneder har 200.000 Coop-kunder brugt Coop Appen til selv at scanne og betale varerne.

Det ugentlige antal Scan & Betal transaktioner har nu passeret 100.000.

Og fra november frem til udgangen af januar er antal Scan & Betal transaktioner vokset med 35 procent. Og væksten fortsætter dag for dag.

En af forklaringerne er, at det er intuitivt nemt.

For nylig lavede Coop et eksperiment. På torvet i Hillerød blev opstillet et Scan & Betal køleskab, hvor man kunne købe de varer, man ville, blot ved at scanne og betale med Coop Appen. Uden instrukser fandt kunderne selv ud af at tage, scanne og betale varerne med deres Coop App.

”Vi har ønsket at give kunderne tilbud om at gøre de daglige indkøb nemmere og hurtigere. Vores erfaring viser, at de på rekordtid har taget det nye koncept til sig,” siger Head of Payment and Selfcheckout i Coop, Lotte Lund Larsen.

Scan & Betal findes i langt de fleste butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, Fakta og Irma.

”Vi forventer, at de fleste af vores kunder vil benytte denne form for indkøb i fremtiden. Det indebærer, at vi får mulighed for at give bedre service ude på butiksgulvet, for Scan & Betal skal ikke betyde færre medarbejdere. Og der vil også i fremtiden være mulighed for at få personlig betjening for dem, der ønsker det,” siger Lotte Lund Larsen.

Alle har mulighed for at benytte Scan & Betal, blot de henter Coop Appen på deres smartphone.

Kontakter

Pressekontakt - Jens Juul Nielsen: 51594468

Billeder

Links

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse

Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye