If lancerer ny visuel identitet

Som led i en ny positionering lancerer If nu en ny visuellidentitet, der er udviklet i samarbejde med designbureauet Bold. Formålet er, at Ifs visuelle udtryk også skal signalere Ifs position som enkle at have med at gøre.
If er Nordens største forsikringsselskab. Selskabet fejrede 20 år jubilæum sidste år og rundede samtidig 3,7 millioner kunder på nordisk plan. Oplevelsen af enkelthed er i fokus i alt fra kundeservice, produktudvikling til digitale ydelser.
”Konceptet har vi kaldt simply personal. Et enkelt og personlig udtryk, hvor det funktionelle møder det emotionelle. Den visuelle identitet skal være let for modtagerne at afkode og forholde sig til, den skal være brugervenlig for dem, der arbejder med designet i dagligdagen, og samtidig skal den udtrykke de bløde værdier, vi står for”, forklarer Mathias Brandt Zaric, Head of Brand Design hos If.
Fokus på varme og personlighed
”Udfordringen har været at skabe en visuel identitet, der fokuserer på enkelthed uden at opleves kold eller som om, alt er skrællet væk. Designet skal udstråle den varme, der er i alt, hvad vi gør! Du skal mærke, at der er mennesker bag produkterne og ordene. Derfor har vi bl.a. skabt vores helt egen skriftype” fortæller Mathias Brandt Zaric.
Sammen med virksomheden Letters from Sweden har Bold og If skabt en ny, unik skrifttype, kaldet If Sans. Udover at afspejle Ifs følelsesmæssige værdier, opfylder fonten mange funktionelle behov - særligt i digitale miljøer, hvor læsbarhed er et stort krav.
”Vi har haft meget høje krav til den nye identitet med hensyn til effektivitet. Skrifttypen er designet til at minimere indlæsningstider på websites og mobilt, hvor en tiendedel sekund har betydning for brugeroplevelsen”, siger Mathias Brandt Zaric.
Opdatering af farver og billeder
Ændringerne i Ifs visuelle identitet inkluderer også en opdatering af Ifs samlede farvepalet, billedstil og logofarve. Logoets blå farve har fået en mere intens tone. Sammen med en base af naturlige og varme farver fra beige til brune og komplementære farver inspireret af naturmaterialer, har If nu en farvepalet med et roligt og varmt udtryk.
Den nye identitet har to nye billedstilarter med livsstilsbilleder og studiobilleder.
”Livsstilsbillederne er miljøbilleder, der afspejler situationer fra vores og vores kunders hverdag. Studiobillederne er en effektiv måde at kommunikere vores produkter og tjenester på”, siger Mathias Brandt Zaric.
For at se denne video fra dreambroker.com, så skal du aceptere cookies på toppen af denne side.Ny visuel identitet for If Skadeforsikring
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
Tlf:3687 4183 / 6120 5009birgitte.ringbaek@if.dkBilleder
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab, og hver fjerde husstand i Norden er forsikret i If. Mere end 7.000 medarbejdere tager sig af vores 3,8 millioner kunder, der spænder fra privatpersoner til globale virksomheder. Vores ambition er at være det mest omsorgsfulde forsikringsselskab. If har været klimaneutral siden 2011 og valgte i 2021 at tilslutte sig organisationen Science Based Targets (SBTi). Vi vil være i front, når det gælder om at opfylde ambitiøse klimamål på vegne af os selv og vores kunder. Vi er et full-service forsikringsselskab med en stærk og omsorgsfuld medarbejderkultur og høj kundetilfredshed. If er ejet af den nordiske forsikringskoncern Sampo.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
If oplever boom i udvidet vanddækning8.4.2025 08:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Frygt for oversvømmelser: Forsikringsselskabet If har oplevet en stigning på 60 procent blandt kunder, der over de senere år har tilkøbt dækning af udvidet vandskade. De stigende antal hændelser med omfattende vandskader efter ekstrem nedbør har gjort klimaforandringerne mere konkrete for boligejerne.
Hul i beredskabet: Danskerne frygter for boliger og infrastruktur18.3.2025 14:31:29 CET | Pressemeddelelse
Halvdelen af danskerne har lav eller ingen tillid til, at myndighederne kan beskytte boliger og infrastruktur ved alvorlige vejrhændelser. Trods en aftale på over 600 millioner mener beredskabsekspert, at der er brug for over en milliard for at kunne følge med klimaforandringerne.
Hver anden dansker tvivler på varslingssystemerne12.3.2025 12:52:49 CET | Pressemeddelelse
Mens stormfloder og skybrud er blevet hyppigere i Danmark, er hver anden dansker i tvivl om, hvorvidt varslingssystemerne til at advare dem, fungerer godt nok. Det viser en ny analyse fra If Forsikring.
If leverer stærke årsresultater og styrker sin centrale rolle i håndtering af samfundsmæssige risici6.2.2025 07:39:18 CET | Pressemeddelelse
If leverer stærke finansielle resultater trods en stigning i store skader i 2024. Kundeloyaliteten forbliver høj med 89 % fastholdelse hos Privatkunderne. Samtidig skaber integrationen med Topdanmark nye muligheder for at styrke Ifs førerposition i Norden og tilbyde konkurrencedygtige produkter på det danske marked.
Sådan undgår du julens værste skader19.12.2024 13:19:51 CET | Pressemeddelelse
Hvert år ødelægger brande, trafikuheld og indbrud juleglæden for tusindvis af danskere. Med få tiltag kan du sikre dig mod de største julekatastrofer. Få forsikringseksperternes råd til en skadefri jul her.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum