
Entreprenørkoncernen Raunstrup leverer igen sorte tal på bundlinjen

Benhårdt fokus siden 2016 på Raunstrups implementering af en omfattende strategiplan, begynder nu at give positive resultater på bundlinjen. Fremgangen sker som en foreløbig kulmination på en strategi for specialisering og fokus på at være landsdækkende med koncernens tre ben: Byggeri, tømrer- og snedkerarbejde, samt bygningsservice.
– Vi er vækstet rigtig hurtigt over de seneste år. Det er sket samtidig med en omstrukturering af koncernen, der skulle gøre os landsdækkende på vores tre forretningsben. Det mål har vi nået, og vi har derfor kunne træde lidt på bremsen i forhold til vækst og fokusere på bundlinjen, siger administrerende direktør i Raunstrup, Søren Kristensen.
Regnskabet for 2018/2019 viser et løft på 21 millioner kroner på bundlinjen for den samlede koncern fra et underskud året før på 11 millioner før skat til et overskud på lidt over 10 millioner kroner i regnskabet for 2018/2019.
Fremgangen fortsætter
Koncernen omsatte samlet for knap en halv milliard i regnskabet for 2018/2019, og til trods for en planlagt nedgang i omsætningen på over 50 millioner kroner, er ambitionerne ikke svækkede for fremtiden.
– Vi er selvsagt glade for at levere sorte tal på bundlinjen efter vores beslutning om at skalere omsætningen tilbage, og selvom vi stadig er langt fra vores målsætning om en overskudsgrad på fem procent, så er det kun et spørgsmål om tid og ihærdighed, siger Søren Kristensen og uddyber:
– Raunstrup er nu inde i en positiv udvikling på alle af koncernens tre ben, og det kan vi allerede nu se i det igangværende regnskabsår, hvor koncernen efter første kvartal ligger over budget.
Digitalt fokus styrker kundetilfredshed
Ifølge Raunstrups administrerende direktør er virksomhedens fokus på investering i digitalisering en væsentlig faktor, der har bidraget til den solide indtjening og den fortsat gode fremgang, som entreprenørvirksomheden oplever.
– Vi har gennem flere år haft fokus på ny digital teknologi, der letter kommunikationen med kunderne, hvilket også afspejles i vores kundetilfredshed, som aldrig har været højere. Koncernen håndterer samlet mere end 12.000 sager hvert år, hvilket kun er muligt, fordi vi blandt andet har investeret i en solid digital platform, som sikrer planlægning og styring af opgaverne og eliminerer manuelle arbejdsgange. Men gode digitale systemer gør det ikke alene, det er vores mange dygtige folk, der bruger dem dagligt, der gør den store forskel, fortæller Søren Kristensen og uddyber:
– Selvom vi endnu mangler at få vores division for Bygningsservice til at levere positive resultater, er fundamentet og organiseringen rigtig. I den kommende tid vil der ske en yderligere tilpasning af arbejdsgange optimeret hver enkelt kundes behov og det er forventningen, det vil bringe denne division i sorte tal i 2020 som koncernens øvrige selskaber.
Direktøren fortæller, at ordrebogen for indeværende år ser rigtig fornuftig ud, og virksomheden, der beskæftiger omkring 350 medarbejdere, forventer at resultater for indeværende regnskabsår bliver bedre end det forrige.
Nøgleord
Kontakter
Søren Kristensen
Administrerende direktør, Raunstrup
(+45) 51 51 00 95
skr@raunstrup.com
Billeder


Links
Information om Raunstrup A/S
Raunstrup har i mere end 50 år og med omkring 350 ansatte løst bygge, - tømrer- og bygningsservice-opgaver over hele landet for både private og offentlige. Med et fokus på nye kundevinkler og arbejdet med kommunikation, er ambitionen at blive den bedste totaloplevelse for håndværksopgaver.
Følg pressemeddelelser fra Raunstrup A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Raunstrup A/S
Raunstrup leverer endnu et solidt regnskab: Planlægger nye opkøb22.12.2020 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
Historisk stor ordrebeholdning og sorte tal på bundlinjen i alle tre selskaber under Raunstrup-koncernen. Opkøb skal sikre, at virksomheden kan efterleve kundernes efterspørgsel og sikre vækst med fokus på bundlinjen.
Håndværkere på skolebænken: Skal mestre kommunikation og kundeoplevelser14.8.2019 06:33:00 CEST | Pressemeddelelse
Entreprenørkoncernen Raunstrup sender håndværkere på skolebænken, hvor de specialiseres i den gode kundekontakt. Resultatet er en halvering af misforståelser med kunder og gennemløbstiden på sagerne.