
Kræv digitalisering af trykte tilbudsaviser i stil med Digital Post
Flere end 90% af danskerne over 15 år er tilmeldt Digital Post, iflg. Digitaliseringsstyrelsen. Det har reduceret postkassen til hovedsageligt at være en “reklamekasse,” mener Christian Birch, som er medstifter af eTilbudsavis-app’en - en app, der benyttes af en halv million danskere hver måned til at læse digitale tilbudsaviser.
57% af danskerne, der læser tilbudsaviser, læser dem digitalt i mere eller mindre grad, iflg. Kantar Gallup. Digitale tilbudsaviser udbydes af flere apps og hjemmesider, der samler disse, samt af stort set alle detailkæder selv.
Derfor mener holdet bag eTilbudsavis-app’en, at der bør etableres en ordning, der ligner ordningen for Digital Post:
- Det bør kun være tilladt at udsende trykte tilbudsaviser til de, der rent faktisk ikke har mulighed for at læse digitale tilbudsaviser, og som ønsker trykte tilbudsaviser i stedet. Størstedelen bør læse digitale tilbudsaviser på de mange forskellige platforme, der findes, siger Christian Birch, og fortsætter:
- Hvis vi sammenligner med Digital Post, så er det blot 8,5 % af danskerne, som ikke kan læse Digital Post. Dermed vil det fremover kun være op imod 8,5 % af danskerne, som vil modtage trykte tilbudsaviser, hvis de reguleres i stil med Digital Post. Det er i forvejen kun 28%, der udelukkende læser trykte tilbudsaviser, så det er et naturligt skridt videre.
Kort om markedet for tilbudsaviser
- 66% af danskerne læser tilbudsaviser i digital og/eller trykt udgave (Kantar Gallup)
- Blandt danskerne, der læser tilbudsaviser, gør følgende sig gældende:
78% læser trykte tilbudsaviser i mere eller mindre grad (= 51% af danskerne)
57% læser digitale tilbudsaviser i mere eller mindre grad (= 38% af danskerne) - Opdeler man danskerne i gensidigt udelukkende grupperinger, ser man følgende:
43% læser udelukkende trykte tilbudsaviser (= 28% af danskerne)
35% læser både digitale og trykte tilbudsaviser (= 23% af danskerne)
22% læser udelukkende digitale tilbudsaviser (= 15% af danskerne)
Kort om eTilbudsavis
- Stiftet i 2009 af Morten Bo Rønsholdt og Christian Birch (som hhv. 20- og 21-årig)
- En af Danmarks mest populære apps med +2 mio. downloads
- +2,1 milliarder sider blev læst i tilbudsaviserne via app’en i 2018
- ~500.000 benytter app’en månedligt (~100.000 dagligt og ~250.000 ugentligt) i Danmark, og samlet set 1.000.000 månedligt på tværs af Skandinavien
- Består af et hold på 37 personer, og har kontor i København
Kontakter
Christian Birch
Medstifter, eTilbudsavis
cb@etilbudsavis.dk
+45 28151070
Information om eTilbudsavis
Følg pressemeddelelser fra eTilbudsavis
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra eTilbudsavis
Dansk top-app opkøber norsk top-app21.8.2018 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den populære danske app, eTilbudsavis, investerer et tocifret millionbeløb i at opkøbe sin største norske konkurrent, app'en Mattilbud, og har nu cirka 1.000.000 månedlige brugere. Men det er kun starten, siger holdet bag.
Fedtforskrækkelse på tilbagetog: Smør på tilbud hitter31.1.2018 03:00:00 CET | Pressemeddelelse
I mange år var tendensen, at der skulle et stadig mere skrabet lag smør på brødet. Men ifølge forsker i madvaner er det nu igen blevet tid til at nyde tilværelsen lidt ekstra, og smør er en af de ting, vi danskere forkæler os selv med. Det viser tal fra tilbudsappen eTilbudsavis, hvor smør i 2017 var den næstmest populære tilbudsvare.
Danskernes mest uundværlige shopping-app er en tilbudsavis10.3.2017 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Alt imens PostNord ophører med at omdele fysiske tilbudsaviser, viser ny undersøgelse, at danskernes mest uundværlige shopping-app er en app for netop tilbudsaviser. “Interessant”, mener kendt forbrugerøkonom.
App skal forhindre butiksdød i Danmark11.6.2015 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når danskerne leder efter varer, starter 8/10 med at lede digitalt*, men her finder danskerne typisk aldrig varer fra fysiske butikker - selvom disse ofte kan have varen på lager i nærheden. Det kan være den simple årsag til, at online-butikker ofte udråbes som fremtidens vindere. Men det vil en populær, dansk app nu ændre på. Opskriften er at samle alle Danmarks butikker i én app.