eTilbudsavis

Kræv digitalisering af trykte tilbudsaviser i stil med Digital Post

Del
SF har fremsat forslag om at vende den nuværende fravalgsordning for trykte tilbudsaviser til en tilvalgsordning, i kølvandet på Coops forslag om et forbud. “Et forbud virker urealistisk og en tilvalgsordning kan være lige så belastende. Men vi kan gøre noget mere realistisk og ligeså effektivt,” mener holdet bag en af Danmarks mest populære apps, der i stedet foreslår en digitalisering af trykte tilbudsaviser i stil med Digital Post.

Flere end 90% af danskerne over 15 år er tilmeldt Digital Post, iflg. Digitaliseringsstyrelsen. Det har reduceret postkassen til hovedsageligt at være en “reklamekasse,” mener Christian Birch, som er medstifter af eTilbudsavis-app’en - en app, der benyttes af en halv million danskere hver måned til at læse digitale tilbudsaviser.

57% af danskerne, der læser tilbudsaviser, læser dem digitalt i mere eller mindre grad, iflg. Kantar Gallup. Digitale tilbudsaviser udbydes af flere apps og hjemmesider, der samler disse, samt af stort set alle detailkæder selv.

Derfor mener holdet bag eTilbudsavis-app’en, at der bør etableres en ordning, der ligner ordningen for Digital Post:

- Det bør kun være tilladt at udsende trykte tilbudsaviser til de, der rent faktisk ikke har mulighed for at læse digitale tilbudsaviser, og som ønsker trykte tilbudsaviser i stedet. Størstedelen bør læse digitale tilbudsaviser på de mange forskellige platforme, der findes, siger Christian Birch, og fortsætter:

- Hvis vi sammenligner med Digital Post, så er det blot 8,5 % af danskerne, som ikke kan læse Digital Post. Dermed vil det fremover kun være op imod 8,5 % af danskerne, som vil modtage trykte tilbudsaviser, hvis de reguleres i stil med Digital Post. Det er i forvejen kun 28%, der udelukkende læser trykte tilbudsaviser, så det er et naturligt skridt videre.

Kort om markedet for tilbudsaviser

  • 66% af danskerne læser tilbudsaviser i digital og/eller trykt udgave (Kantar Gallup)
  • Blandt danskerne, der læser tilbudsaviser, gør følgende sig gældende:
    78% læser trykte tilbudsaviser i mere eller mindre grad (= 51% af danskerne)
    57% læser digitale tilbudsaviser i mere eller mindre grad (= 38% af danskerne)
  • Opdeler man danskerne i gensidigt udelukkende grupperinger, ser man følgende:
    43% læser udelukkende trykte tilbudsaviser (= 28% af danskerne)
    35% læser både digitale og trykte tilbudsaviser (= 23% af danskerne)
    22% læser udelukkende digitale tilbudsaviser (= 15% af danskerne)

Kort om eTilbudsavis

  • Stiftet i 2009 af Morten Bo Rønsholdt og Christian Birch (som hhv. 20- og 21-årig)
  • En af Danmarks mest populære apps med +2 mio. downloads
  • +2,1 milliarder sider blev læst i tilbudsaviserne via app’en i 2018
  • ~500.000 benytter app’en månedligt (~100.000 dagligt og ~250.000 ugentligt) i Danmark, og samlet set 1.000.000 månedligt på tværs af Skandinavien
  • Består af et hold på 37 personer, og har kontor i København

Kontakter

Christian Birch
Medstifter, eTilbudsavis
cb@etilbudsavis.dk
+45 28151070

Information om eTilbudsavis

eTilbudsavis
eTilbudsavis
Arne Jacobsens Allé 16, 3.
2300 København S

+45 28151070https://etilbudsavis.dk

Følg pressemeddelelser fra eTilbudsavis

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra eTilbudsavis

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye