Influencere og Instagram får lokale butikker på verdenskortet

Flere end otte ud af ti danskere handler på nettet, hvor pris og bekvemmelighed er de afgørende faktorer. Derfor må de fysiske butikker nytænke deres markedsføring, hvis de vil nå kunderne hjemme bag skærmene.
Svaret kan være det sociale medie Instagram, hvor 95 millioner billeder og videoer uploades hver dag. Og med over en milliard aktive brugere hver måned er det sociale medie et udstillingsmekka for virksomheder. En opgørelse fra Instagram selv viser desuden, at 60 procent af deres brugere benytter det sociale medie til at opdage nye produkter. Det giver gode muligheder for især de fysiske butikker for at præsentere dem selv og deres udvalg.
– For den fysiske butik kan Instagram være et digitalt vindue ind i butikken. Gennem video, lyd og billeder har virksomheden mulighed for at vise butikken frem, vise hvem de er, og vise hvordan produkterne ser ud i virkelige omgivelser, hvilket giver forbrugerne indtrykket af, at de kender butikken, siger Instagramekspert Rolf Nordal fra socialemedier.dk som understreger, at netop kendskab til butikken giver forbrugerne nærhed, som er noget de især hungrer efter i forbindelse med et køb – også selvom det hele foregår digitalt.
Instagram er succesens kerne
Den virtuelle nærhed er modebutikken Filuca V opmærksomme på, når de anvender Instagram som brandingværktøj. Selvom modebutikken er beliggende i Aalborg, har de mange udenlandske kunder fra især Asien, der kontakter butikken gennem Instagram. De søger efter eksklusive brands som Isabel Marant, Zimmermann og Marni, og dem kan de finde hos Filuca V, som er blandt få forhandlere i Danmark.
– Ofte hører man, hvordan de fysiske butikker lider under, at så meget er gået digitalt, men det kan jeg slet ikke nikke genkendende til. Vores butik modtager mange kunder fra Instagram, og var det ikke for denne digitale platform, var der en rigtig stor kundegruppe, som vores butik aldrig var nået ud til, fortæller Dorthe Vestergaard, indehaver af Filuca V.
Det kan være svært at knække koden til branding på Instagram. Ekspert i sociale medier, Rolf Nordal, giver her sine bedste råd til virksomheder, der ønsker mere synlighed på det sociale medie:
Afhold konkurrencer på din Instagramprofil
Forbrugerne er vilde med gratis ting og konkurrencer, og hvis der er varer på spil, er forbrugerne villige til at fortælle sine venner om opslaget til en konkurrence. Det giver enorm synlighed, og branding for virksomhederne der i første omgang leder til flere følgere - og senere hen nye kunder.
Gør brug af influencermarketing
Influencers er gode til at levere reklamer for virksomheder på grund af det bånd, de allerede har til deres følgere, men det er væsentligt at vælge den rette influencer.
Få influencerens insides
Et godt brandingtip til virksomheder, der ønsker at samarbejde med influencers på Instagram er, at man altid skal huske at spørge om at få indblik i influentens profildata. Med denne statistik, der er indbygget i instagram-appen, kan influenten vise tal fra tidligere samarbejder, og på den måde kan virksomheden få et overblik over hvor meget synlighed, interaktion, klik og ikke mindst salg, der kan forventes ved et samarbejde.
Nøgleord
Kontakter
Dorthe Vestergaard
Direktør og indehaver
(+45) 98 77 07 09
Dorthe@filucavfashion.com
Billeder




Information om Filuca V Fashion
Filuca V er en webshop og modebutik i Aalborg, der forhandler luksusbrands som Joseph, Helmut Lang, Ulla Johnson og Isabel Marant. Filuca V har også en instagramprofil under navnet @Filucavfashion og en vintageafdeling under profilen @Filucavluxuryvintage. www.filucavfashion.com.
Følg pressemeddelelser fra Filuca V Fashion
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.