SAPU.dk

SAPU.dk står bag ny gratis boligportal - nul svindel, kun fair udlejning

Når lejer og udlejer skal finde hinanden idag, forudsætter det, i næsten alle tilfælde, at lejeren betaler forholdsvis mange penge for at få adgang til kontaktoplysninger til udlejer. Det synes vi egentlig er unfair. Lejere skal ikke straffes for at ville leje - men de skal opføre sig ordentligt når de har fået et lejemål.

Alt for længe har formidling af lejeboliger været overladt til aktører, som dybest set er ligeglade med både lejer og udlejer, og som alene tjener penge på at sælge telefonnumre eller email adresser.

Sidstnævnte er vi kendt for at håndhæve på vegne af vores mange hundrede medlemmer, både med SAPU Listen, men også i vores daglige arbejde med at sanktionere og fjerne lejere fra lejemål, de ikke respekterer.

Men der findes mange gode lejere i DK og de skal have adgang til udlejere, der ligeledes har de bedste intentioner om en fair og rimelig udlejning.

Det mener vi, at SAPU er den rette til at facilitere og det gør vi nu med en helt ny funktion på vores website hvor lejere kan søge blandt vores medlemmers lejemål uden beregning eller andre krav. Det mener vi, giver den bedste start på et lejeforhold.

Samtidig lover vi alle vores medlemmer, der sætter bolig til leje via vores portal, at vi skriver deres lejekontrakt for dem. Ikke med en robot eller halvfærdigt copy/paste arbejde, men en rigtig individuelt udarbejdet lejekontrakt. Det sikrer både lejer og udlejer mod svindel og misforståede vilkår.

Det er vores bidrag til et mere fair, gennemsigtigt og ordentligt lejemarked i DK.

SAPU har tidligere lanceret bl.a. SAPU Listen som registrerer dårlige lejere og med den i hånden er der balance på vores nye boligportal, hvor solide, ærlige og respektfulde lejere kan møde deres næste udlejer uden beregning.

Lejeboligmarkedet i Danmark er præget af kommercielle aktører, der forsøger at tjene nemme og hurtige penge på, og det vil vi lave om på. Vores boligportal vil være et sted hvor seriøse lejere og udlejere kan møde hinanden og hvor du, som seriøs lejer, trygt kan finde dit næste lejemål.

Vi har arbejdet intenst med udlejning i mere end 10 år det danske lejeboligmarked, og har rådgivet tusindvis af private udlejere i deres udlejning. Den erfaring bruger vi nu til at tilbyde den første gratis boligportal i Danmark, hvor private udlejere og lejere kan finde hinanden.

Mark Jensen
Indehaver, SAPU.dk

Information om SAPU.dk

SAPU.dk
Naverland 2
2600 Glostrup

Hos Sammenslutningen Af Private Udlejere har vi mere end 10 års erfaring med privat udlejning af ejerlejligheder, huse, andelsboliger og værelser. Vi har et indgående kendskab til fastsættelse af husleje, regler og vilkår for udlejning og formidling/administration af lejeboliger. Vi har samarbejde med lejeretsadvokater, revision og tilbyder i øvrigt sagsbehandling af tvister med lejere til særlige lave takser for vores medlemmer. Telefonisk og skriftlig rådgivning er gratis og vi opdaterer løbende blanketter og standarddokumenter, f.eks. påkravsskrivelse, ophævelse af lejemål, indflytningsrapport, fraflytningsrapport mv., som alt sammen stilles til rådighed for vores medlemmer. Du kan endvidere holde dig orienteret om de nyeste afgørelser og retspraksis om udlejning på vores medlemsblog. Endvidere tilbyder vi udarbejdelse af lejekontrakt, afholdelse af flyttesyn, seminarer og meget mere for alle vores medlemmer, ligesom du kan oprette lejemål i gratis i vores system, hvor du sikkert og nemt kan gemme alle relevante dokumenter, billeder og rapporter vedr. dit lejemål. SAPU har mere end 800 medlemmer, vi dækker hele Danmark og er for alle der udlejer boliger til privat beboelse.