
DHL-stafetten baner vejen for bæredygtigt merchandise

I 2018 deltog flere end 1.600 virksomheder med over 200.000 løbere i DHL-stafetten. Fælles for de deltagende virksomheder er, at rigtig mange bruger deres ansatte som ambassadører for deres brand. Med T-shirts, muleposer og bannere kæmpes der ikke kun på løbetider, men også på opmærksomheden.
– Vi har en del faste kunder, som vi servicerer, men vi kan altid mærke en ekstra travlhed op til DHL og andre af sommerens events, når virksomheder og deres ansatte skal ud og markedsføre sig, fortæller direktør i Kluntz Promotion, Peter Nielsen, som er blandt Danmarks største leverandører af bæredygtigt firmabrandet beklædning og merchandise.
Men for et stigende antal virksomheder, er det ikke længere nok at udstyre deres ansatte med konventionelle polyesterløbetrøjer, når firmaets ansatte skal ud i naturen. Etik og miljø er også faktorer, som bliver tænkt ind.
Virksomheder vil være bæredygtige
Stadig flere virksomheder påtager sig et CSR-ansvar og forpligter sig på at skabe en bedre verden. Det gælder selvfølgelig også, når det kommer til det tøj og de kuglepenne, som deles ud blandt kunder og medarbejdere, og så er det ikke længere nok at tænke billigst og hurtigst, når virksomheden skal brandes.
– At have og ikke mindst efterleve virksomhedens CSR-profil, er gået fra at være nice-to-have til at være en klar need-to-have. Særligt i forbindelse med rekruttering af den kommende generation af medarbejdere betyder socialt ansvar og bæredygtighed mere, fortæller professor ved CBS, Majken Schultz
En udvikling, som også Peter Nielsen har oplevet:
– Vi har siden 2003 arbejdet strategisk med CSR og med fokus på bæredygtige produkter. I dag er vi medlem af BSCI, DIEH, Consito og UN Global Compact og har netop i kraft af disse tiltag fået mange gode kunder. Vi forpligter os på at informere vores kunder om bæredygtige alternativer, når de findes og bidrager dermed til det positive holdningsskifte, hvor et forbrug skal kunne forsvares, som vi nu oplever blandt virksomheder.
– Det koster selvfølgelig lidt ekstra at producere og certificere bæredygtige produkter, men udover at de gavner miljøet, så skaber de også mere værdi for virksomhederne i form af øget sympati blandt deres ansatte og kunder.
Skaber loyale medarbejdere
Men når DHL løber af stablen, og tusindvis af kolleger spæner afsted i sporet, så har de firmabrandede og bæredygtige T-shirts, udover deres marketingværdi, også en anden og mindst ligeså vigtig funktion, det fortæller Majken Schultz:
– DHL er den store udligner, hvor chef og kolleger fra alle dele af virksomheden står side om side ved grillen. Her bliver der ikke skelet så meget til konkurrenterne, men det gode og bæredygtige merchandise er med til at styrke stoltheden over ens arbejdsplads. Det skaber glade og loyale medarbejdere, hvilket også giver det bedste resultat på bundlinjen.
Nøgleord
Kontakter
Peter Nielsen
Direktør, Kluntz Promotion
(+45) 87 33 39 10
pn@kluntz.dk
Billeder


Links
Information om Kluntz Promotion
Kluntz Promotion startede i 1996 og er i dag blandt de førende danske virksomheder, som leverer skræddersyede løsninger indenfor mærkbar kommunikation. Kluntz er certificeret med kvalitets- og miljøsystemerne ISO-9001, ISO-14001 samt BSCI for en forbedring af arbejdsvilkår i produktionen.
Følg pressemeddelelser fra Kluntz Promotion
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.