hummel indleder utraditionelt samarbejde med prisvindende ungdomsteater. Vil sammen bekæmpe homofobi i dansk fodbold

I forbindelse med forårets debat om homofobi i dansk fodbold besluttede hummel at tage yderligere initiativ til at støtte ideer og projekter, der aktivt og konstruktivt kan være med til at bekæmpe homofobi i fodboldens verden.
Via sociale medier inviteredes alle interesserede til at byde ind med tiltag, der kan være med til at fremme en god, tolerant og respektfuld tone på lægterne.
hummel har nu gennemgået de indkomne forslag og har besluttet, at midler fra FIGHTS THAT MATTER-puljen skal gå til Teaterforeningen HiLS DiN MOR’s og Teatret Masken’s projekt med at udvikle forestillingen OFFSIDErettet mod 12-18 årige.
Nye midler i brug for at nedbryde tabuer
”Vi har igennem årene afviklet mange kampagner og initiativer til støtte for LGBT+ sagen. Vi har arbejdet med regnbue-design på trøjer i samarbejde med forskellige klubber, produceret regnbue-anførerbind, sponsoreret trøjer til Pride, støttet LGBT+ hold osv. Vi føler, at tiden er inde til at gå mere utraditionelt til værks for at få sparket gang i debat og dialog på en helt ny måde. Derfor faldt valget på HiLS DiN MOR’s inspirerende og nytænkende projekt”, fortæller Ulrik Feldskov Juul, der er ansvarlig for hummel’s Company Karma projekter.
Vinderprojektet skabes af unge. For unge.
“Forestillingen OFFSIDE! sætter fokus på homofobi i fodboldverdenen og udvikles med afsæt i 3 ugers workshops med 8. klasse elever fra hele Lolland og Falster, hvor de unges tanker omkring homofobi og diskrimination i sportsverdenen og deres hverdag efterfølgende omsættes til et teaterstykke af en tilknyttet dramatiker. Når forestillingen er færdigproduceret, inviteres eleverne til at overvære OFFSIDE! på Teatret Masken i Nykøbing Falster, hvor den spiller i 4 uger i foråret 2021. Derefter opføres forestillingen på et teater i København under EuroGames 2021 og World Pride 2021. HiLS DiN MOR tager forestillingen på turné rundt på skoler og teatre i Danmark, hvor der vil være eftersnak med de unge om forestillingens tematikker”, fortæller Jesper Frølund Hansen, HiLS DiN MOR. Han fortsætter ”Vi er meget glade for at hummel bakker op om projektet og er sikre på at forebyggende arbejde er vejen frem mod at mindske de tabuer og den diskrimination som florerer i fodboldverdenen”.
hummel satser på dialog og græsrodsarbejde
”HiLS DiN MOR’s projekt er helt i tråd med vores grundtanker om, hvordan sport kan være med til at ændre verden til det bedre”, fortsætter Ulrik Feldskov Juul. ”Vi tror på konstruktiv dialog og netop dét forhold, at forestillingen tager afsæt i de unges egne erfaringer og oplevelser med homofobi, tror vi, er vejen frem, når det handler om at fremme tolerance og respekt.”
hummel og HiLS DiN MOR vil i den kommende tid arbejde på at invitere andre relevante parter fra dansk fodbold og LGBT+ organisationer med i udviklingen af projektet.
Yderligere information om samarbejdet fås ved henvendelse til Ulrik Feldskov Juul ufj@hummel.dk eller Jesper Frølund Hansen info@hilsdinmor.dk Læs mere om FIGHTS THAT MATTER på hummel.dk/fights-that-matter.
Billeder
Information om Hummel
hummel er grundlagt i 1923 og et af verdens ældste sportsbrands. Virksomhedens kernemission er at gøre en positive forskel i verden med sport som omdrejningspunkt. hummel drives med afsæt i den særlige Company Karma filosofi og stræber mod at drive en profitabel forretning med en høj grad af social ansvarlighed. hummel designer, producerer og markedsfører kvalitets sports- og fashionprodukter til både voksne og børn. hummel er privatejet og en del af Thornico Group.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
Fra isen til grønsværen: Grønland og hummel lancerer unik landsholdstrøje inspireret af indlandsisen17.1.2025 10:00:07 CET | Pressemeddelelse
Midt i en global politisk kamp om verdens største ø præsenterer det danske sportsbrand hummel og Grønlands Fodboldforbund (KAK) nu landets nye 2025 udebanetrøje. Trøjen er designet som et symbol på styrke, fællesskab og stolthed og henter sin inspiration fra den enestående indlandsis, der præger både naturen og kulturen i Grønland.
Grønland ER allerede ’GREAT’: Fodboldtrøje skaber global hype7.1.2025 14:58:47 CET | Pressemeddelelse
Mens USA har vist interesse for at købe Grønland, er der én ting, som Donald Trump Jr. næppe får med hjem fra sit besøg på verdens største ø; Grønlands nye fodboldlandsholdstrøje. Trøjen blev udsolgt på under 24 timer ved lanceringen kort før jul, og den enorme internationale efterspørgsel har nu fået hummel til at producere et nyt oplag for at imødekomme den globale interesse.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum