ProOwnedCycling.dk ApS

Cykeliværksættere sprinter sig til kometvækst og ny investor

Trioen bag ProOwnedCycling har haft en rullende start på 2019 med et rekordregnskab og en ny passioneret investor i ryggen. Kapitalindsprøjtningen skal sikre flere unikke cykelprodukter fra de professionelle hold.
Fremtiden tegner lys for holdet bag ProOwnedCycling, der fra venstre tæller Oscar Bjørn-Rosager, Simon B. Pedersen, Sune Sand og Casper Hillstrøm. Investoren Sune Sand har netop lagt næsten en million kroner, så virksomheden kan købe masser af nye produkter og lave aftaler med endnu flere professionelle cykelhold. Foto: PR.

De tre unge cykelnørder, der i 2016 stiftede virksomheden ProOwnedCycling, fik kort inden årsskiftet en varmende julegave i form af en ny engageret investor, der har lagt knap en million kroner for 15 procent af virksomheden. Virksomheden overtager og videresælger grej og tøj fra de professionelle cykelhold. Alt fra solbriller og strømper til komplette racercykler, der er svært for holdene at komme af med efter endt sæson – men nødvendigt på grund af udskiftning af sponsorer. Kapitalindsprøjtningen skal gå til at købe nye varer og indgå aftaler med flere cykelhold.

Sideløbende kan ProOwnedCycling fremvise sit årsregnskab for 2018, der viser en omsætningsvækst på 1100 procent i forhold til året forinden. Med fuld fart på væksten og markant større finansielle muskler er ambitionerne for 2019 store.

– Vi er ekstremt glade for at have fået en seriøs investor, der tror på og forstår vores forretningskoncept og os som personer. Det er tydeligt, at han vil være med på vores rejse og ikke bare lave exit igen om et par år. Nu har vi mulighed for at booste forretningen med flere produkter. Vi forventer derfor at firdoble omsætningen i dette år og etablere os mere fast i udlandet, begyndende i Tyskland, siger Casper Hillstrøm, der er marketingansvarlig og partner i ProOwnedCycling.

Virksomheden er stiftet med et internationalt fokus og har solgt produkter til kunder i 50 forskellige lande.

Investering med hjertet og hjernen

Manden bag den private investering er Sune Sand, der i mange år har arbejdet med it-ledelse hos blandt andet Maersk og i dag Ørsted. Han er mangeårig cykelentusiast og blev hurtigt fascineret af ProOwnedCycling-konceptet, der forener cykling og bæredygtighed ved at give nyt liv til de professionelles cykler, tøj og udstyr.

– Det er en investering, jeg har foretaget med både hjertet og hjernen. Jeg har en passion for cykelsport, og samtidig har jeg stor tiltro til forretningskonceptet. Det er et ungt team med masser af drive og det helt rigtige mindset kombineret med, at de har rødder i cykelsporten og derigennem et stort netværk, siger Sune Sand og fortsætter:

– Jeg arbejder til hverdag i en virksomhed med formålet at skabe en grøn verden, og genbrugstanken i ProOwnedCycling tiltaler mig. Jeg er ikke gået ind i det her for at lave en hurtig gevinst, men fordi det er en fremragende ide.

Inspirerende investor

Sune Sand indtræder fra begyndelsen i bestyrelsen, og selvom han ikke deltager i den daglige drift, har hans erfaring allerede gavnet de unge iværksættere.

– Sune inspirerer os alene med sin måde at være på. Han har allerede givet os råd om ledelse, it og generelle optimeringer. Eksempelvis samler vi nu alle vores processer i ét hovedkvarter, hvor vi før havde lager og kontor fordelt på tre lokationer. Det kommer til at betyde bedre og hurtigere kundeservice, fortæller Oscar Bjørn-Rosager, der er direktør i og grundlægger af ProOwnedCycling.

Blandt de tusindvis af produkter har ProOwnedCycling for eksempel den norske superrytter Edvald Boasson Hagens cykel fra sidste sæson til salg.

Casper Hillstrøm
Partner, ProOwnedCycling.dk
casper@proownedcycling.dk

Oscar Bjørn-Rosager
Partner, ProOwnedCycling.dk
oscar@proownedcycling.dk

Sune Sand
Investor, ProOwnedCycling
ss@proowned.dk

Billeder

Download
ProOwnedCycling sælger blandt andet de cykler, som professionelle cykelstjerner kørte på i de foregående sæsoner. ProOwnedCyclings årsregnskab for 2018 er netop offentliggjort, og det viser en omsætningsvækst på 1100 procent. Foto: PR.
Download
ProOwnedCycling har kunder i 45 lande verden over, hvorfor investoren Sune Sand er et stort aktiv for virksomheden. Han har nemlig mange års erfaring i ledelse og it i internationale virksomheder som Maersk og Ørsted og har allerede haft en stor virkning på driften af ProOwnedCycling. Foto: PR.

Information om ProOwnedCycling.dk ApS

ProOwnedCycling.dk ApS
Porcelænshaven 26 b, 1. sal

+45 29 84 36 67https://proownedcycling.dk/