Historisk aftale skaber Gjensidige Kvindeliga

Sommeren 2019 har for alvor fået kvindefodbolden på verdenskortet. VM i Frankrig satte både tilskuer- og seerrekorder i massevis, og kvindefodboldens potentiale er i den grad begyndt at blomstre.
Potentialet skal også udnyttes på den hjemlige scene. Derfor har DBU og Kvindedivisionsforeningen i samarbejde med UEFA arbejdet hårdt på en ny brandstrategi for Kvindeligaen med et mål om at styrke ligaen, udvikle klubberne samt skabe bedre rammer for fans og tilskuere.
På et pressemøde tirsdag klokken 13 bliver et stort skridt taget mod en stærkere kvindeliga, når forsikringsselskabet Gjensidige præsenteres som ny navne- og hovedsponsor for ligaen i en historisk stor aftale. De næste tre år kommer de bedste hjemlige kvindespillere derfor til at tackle, drible og score mål i Gjensidige Kvindeligaen.
Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark, er begejstret over samarbejdet og ser gode muligheder for at skabe en rigtig stærk kvindeliga.
”Vi er meget stolte over at blive officiel hoved- og navnesponsor for den danske kvindeliga, og vi ser nogle rigtig gode muligheder i samarbejdet. Vi glæder os over at kunne bidrage til udviklingen i dansk kvindefodbold og tror på, at sponsoratet gør det muligt for Gjensidige at blive eksponeret bredt i hele landet, hvor vi har kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere,” siger Mats C. Gottschalk.
Også i DBU er der stor glæde over den treårige aftale, der er den største af sin slags nogensinde i den bedste kvindelige fodboldrække:
”Det er fantastisk, at vi har indgået en langvarig aftale med Gjensidige Forsikring. Deres investering i Kvindeligaen er en kæmpe gevinst for dansk kvindefodbold og giver fantastiske forudsætninger for at fortsætte den rivende udvikling, der startede ved EM i 2017 og virkelig tog fart ved sommerens VM-slutrunde,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm, der er chef for Gjensidige Kvindeliga.
På pressemødet, der afholdes hos Gjensidige Forsikring på A. C. Meyers Vænge 9, 2450 København, foldes fremtidsplanen for Gjensidige Kvindeliga ud. Her er der blandt andet følgende på programmet:
- Pedro Malabia, chef for kvindernes La Liga i Spanien, fortæller om erfaringerne med spansk kvindefodbold, der er i rivende udvikling både på og udenfor banen
- Ny streaming-aftale for Gjensidige Kvindeliga
- SuperMatch-konceptet
- Mød flere spillerprofiler
UEFA har i løbet af det seneste år spillet en stor rolle i udviklingen af brandstrategien for Gjensidige Kvindeliga. Det er sket med hjælp fra og sparring med UEFA Grow, UEFA’s udviklingsafdeling, der hjælper og støtter med at udvikle og professionalisere nationale fodboldprojekter.
Det europæiske fodboldforbund har bidraget til udviklingen af disse områder i Gjensidige Kvindeliga:
- Markedsanalyse
- Ny brand-identitet (herunder navnet ’Kvindeliga’ for at give ligaen og klubberne en bedre identitet og et bedre visuelt look.
- Marketingplan med fokus på at styrke indsatsen på sociale medier
- Fan-undersøgelser og workshops, som skal give klubberne et bedre fundament for at øge tilskuerinteressen
- Ny kommerciel strategi og plan, der over de næste fem år skal øge den kommercielle interesse markant i form af spændende og relevante partnerskaber til gavn for ligaen og klubberne.
Samtidig er der per dags dato blevet lanceret et splinternyt website for den bedste kvindelige fodboldrække ved navn kvindeliga.dk. Her kan du få de seneste nyheder, reportager, dybdegående historier, kampreaktioner og højdepunkter samt lære de enkelte klubber og deres spillere bedre at kende. Du kan bevæge dig rundt i det nye univers lige her på www.kvindeliga.dk.
Den første sæson i Gjensidige Kvindeliga har kick-off den 4. august klokken 13, hvor alle otte hold skal i aktion. Brøndby tager imod nyoprykkede FC Nordsjælland i den første Super-Match nogensinde.
Nøgleord
Kontakter
Gjensidige
Søren Moth Frederiksen
Kommunikationskonsulent
Mobil 41 77 50 18
smf@gjensidige.dk
DBU
Alexander Paaske
Kommunikationsmedarbejder
Mobil 42 73 44 00
alpa@dbu.dk
Billeder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.900 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 26 mia. NOK i 2018, mens forvaltningskapitalen udgjorde 157 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Skjulte farer i din hudpleje: Så mange danskere undlader at tjekke ingredienslisten23.4.2025 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Hudirritation, allergiske reaktioner og hormonforstyrrelser. Det er nogle af de risici, du løber, hvis du ikke tjekker ingredienslisten på dine hudplejeprodukter. En ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige viser at 4 ud af 10 ikke undersøger indholdet af deres hudplejeprodukter inden brug.
Det flyder med skrald i vejkanten: Fire ud af ti danskere har set bilister smide affald ud af vinduet17.4.2025 07:39:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvert år ender tonsvis af affald i vejkanten, fordi bilister ikke gider bruge en skraldespand. Problemet er så omfattende, at fire ud af ti danskere det sidste år har oplevet bilister, der smider skrald ud af bilvinduet. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
Hjælp fra YouTube: Sådan søger vi viden om renovering i hjemmet15.4.2025 07:37:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er blevet populært at lave forbedringer og renoveringer i hjemmet uden professionel hjælp. I stedet vælger en stor del af danskerne at finde råd og vejledning på sociale medier som Instagram og Youtube. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og NRGi.
Danskerne glemmer vigtig ting på ferien11.4.2025 07:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Påsken er lige rundt om hjørnet, og det betyder at rigtig mange danskere pakker bilen og kører udenlands på ferie. Hver fjerde dansker kender dog ikke til reglerne for det digitale kørekort i udlandet. Det viser en ny undersøgelse foretaget af YouGov for Gjensidige.
Flertal af danskerne glemmer vigtigt eltjek: Kan få alvorlige konsekvenser2.4.2025 07:40:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er de færreste danskere, der husker at teste deres fejlstrømsafbryder, selvom det kan forhindre brand og livsfarlige stød. En ny undersøgelse fra YouGov, foretaget for Gjensidige og NRGi, viser, at over halvdelen af danskerne ikke ved, hvordan de tester deres HPFI-relæ.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum