Historisk aftale skaber Gjensidige Kvindeliga

Sommeren 2019 har for alvor fået kvindefodbolden på verdenskortet. VM i Frankrig satte både tilskuer- og seerrekorder i massevis, og kvindefodboldens potentiale er i den grad begyndt at blomstre.
Potentialet skal også udnyttes på den hjemlige scene. Derfor har DBU og Kvindedivisionsforeningen i samarbejde med UEFA arbejdet hårdt på en ny brandstrategi for Kvindeligaen med et mål om at styrke ligaen, udvikle klubberne samt skabe bedre rammer for fans og tilskuere.
På et pressemøde tirsdag klokken 13 bliver et stort skridt taget mod en stærkere kvindeliga, når forsikringsselskabet Gjensidige præsenteres som ny navne- og hovedsponsor for ligaen i en historisk stor aftale. De næste tre år kommer de bedste hjemlige kvindespillere derfor til at tackle, drible og score mål i Gjensidige Kvindeligaen.
Mats C. Gottschalk, koncerndirektør for Gjensidige i Danmark, er begejstret over samarbejdet og ser gode muligheder for at skabe en rigtig stærk kvindeliga.
”Vi er meget stolte over at blive officiel hoved- og navnesponsor for den danske kvindeliga, og vi ser nogle rigtig gode muligheder i samarbejdet. Vi glæder os over at kunne bidrage til udviklingen i dansk kvindefodbold og tror på, at sponsoratet gør det muligt for Gjensidige at blive eksponeret bredt i hele landet, hvor vi har kunder, samarbejdspartnere og medarbejdere,” siger Mats C. Gottschalk.
Også i DBU er der stor glæde over den treårige aftale, der er den største af sin slags nogensinde i den bedste kvindelige fodboldrække:
”Det er fantastisk, at vi har indgået en langvarig aftale med Gjensidige Forsikring. Deres investering i Kvindeligaen er en kæmpe gevinst for dansk kvindefodbold og giver fantastiske forudsætninger for at fortsætte den rivende udvikling, der startede ved EM i 2017 og virkelig tog fart ved sommerens VM-slutrunde,” siger Nicolai Kaas Nordstrøm, der er chef for Gjensidige Kvindeliga.
På pressemødet, der afholdes hos Gjensidige Forsikring på A. C. Meyers Vænge 9, 2450 København, foldes fremtidsplanen for Gjensidige Kvindeliga ud. Her er der blandt andet følgende på programmet:
- Pedro Malabia, chef for kvindernes La Liga i Spanien, fortæller om erfaringerne med spansk kvindefodbold, der er i rivende udvikling både på og udenfor banen
- Ny streaming-aftale for Gjensidige Kvindeliga
- SuperMatch-konceptet
- Mød flere spillerprofiler
UEFA har i løbet af det seneste år spillet en stor rolle i udviklingen af brandstrategien for Gjensidige Kvindeliga. Det er sket med hjælp fra og sparring med UEFA Grow, UEFA’s udviklingsafdeling, der hjælper og støtter med at udvikle og professionalisere nationale fodboldprojekter.
Det europæiske fodboldforbund har bidraget til udviklingen af disse områder i Gjensidige Kvindeliga:
- Markedsanalyse
- Ny brand-identitet (herunder navnet ’Kvindeliga’ for at give ligaen og klubberne en bedre identitet og et bedre visuelt look.
- Marketingplan med fokus på at styrke indsatsen på sociale medier
- Fan-undersøgelser og workshops, som skal give klubberne et bedre fundament for at øge tilskuerinteressen
- Ny kommerciel strategi og plan, der over de næste fem år skal øge den kommercielle interesse markant i form af spændende og relevante partnerskaber til gavn for ligaen og klubberne.
Samtidig er der per dags dato blevet lanceret et splinternyt website for den bedste kvindelige fodboldrække ved navn kvindeliga.dk. Her kan du få de seneste nyheder, reportager, dybdegående historier, kampreaktioner og højdepunkter samt lære de enkelte klubber og deres spillere bedre at kende. Du kan bevæge dig rundt i det nye univers lige her på www.kvindeliga.dk.
Den første sæson i Gjensidige Kvindeliga har kick-off den 4. august klokken 13, hvor alle otte hold skal i aktion. Brøndby tager imod nyoprykkede FC Nordsjælland i den første Super-Match nogensinde.
Nøgleord
Kontakter
Gjensidige
Søren Moth Frederiksen
Kommunikationskonsulent
Mobil 41 77 50 18
smf@gjensidige.dk
DBU
Alexander Paaske
Kommunikationsmedarbejder
Mobil 42 73 44 00
alpa@dbu.dk
Billeder
Information om Gjensidige
Gjensidige er et af de ledende nordiske skadeforsikringsselskaber, og er noteret på Oslo Børs. Vi er cirka 3.900 medarbejdere, heraf 700 i Danmark, og vi tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også bank, pension og opsparing. Driftsindtægterne var 26 mia. NOK i 2018, mens forvaltningskapitalen udgjorde 157 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
Danskere overser simpelt trick mod store vandmængder31.7.2025 07:46:00 CEST | Pressemeddelelse
Alle kneb tages i brug, når huset og kælderen skal beskyttes mod den tunge sommerregn. Men syv ud af ti danske række- og parcelhusbeboere ser ikke regntønder som en aktiv del af skadeforebyggelsen. Og det er en fejl, mener skadedirektør i Gjensidige.
Cyklister til gene: Mange oplever dårlig cykelvane29.7.2025 07:49:00 CEST | Pressemeddelelse
Tusindvis af danskere tager hver dag cyklen til skole eller på arbejde. Det er dog langt fra alle, som husker at overholde færdselsreglerne. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige.
To ud af tre af danskerne ved ikke dette om deres betalingskort17.7.2025 07:36:00 CEST | Pressemeddelelse
Størstedelen af danskerne ved ikke, om deres betalingskort har en grænse for, hvor meget de kan bruge det, når de er i udlandet. Det kan give udfordringer på udlandsferien.
Charterferien fylder 75 og er stadig lige så populær15.7.2025 07:34:00 CEST | Pressemeddelelse
I år er det 75 år siden, at de første danskere satte sig i en charterbus mod sydens sol. Selvom der er sket meget med charterferien gennem de 75 år, er ferieformen stadig blandt danskernes fortrukne i dag.
Ny undersøgelse: Så mange danskere tisser i poolen12.7.2025 07:32:00 CEST | Pressemeddelelse
Hvis du er en af de tusindvis af danskere, der bruger din sommerferie på at flyde rundt i en pool for at blive afkølet, så bør du måske overveje at tage nogle forholdsregler. Flere end hver sjette dansker erkender nemlig, at de tisser i poolen. Det viser en ny undersøgelse, som YouGov har foretaget for Gjensidige og Gouda Rejseforsikring.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum