Experian A/S

Smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger for millioner af europæere – drevet af en ny avanceret analyse- og dataløsning

Del
Experians Credit 3D leverer den mest omfattende og innovative løsning med nye data og avancerede indsigter, der hjælper virksomheder med at optimere kreditbeslutninger inden for alle kundesegmenter. Credit 3D imødekommer branchens efterspørgsel efter fleksible digitale løsninger.

Danmark, 27. juni 2019: I denne uge lancerer Experian sin Credit 3D-løsning i hele Europa, Mellemøsten og Afrika (EMEA) for at give nye muligheder samt sikre smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger.

Experians Credit 3D-løsning bygger på forskning, der fremhæver den tydelige kommercielle appetit for en ny, højtydende data- og analysedrevet kreditløsning. På nuværende tidspunkt erkender næsten tre fjerdedele (72 %) af beslutningstagerne, at deres manglende evne til at erhverve en omfattende kundevisning er med til at begrænse deres vækst. Mere end fire ud af fem (82 %) anerkender den kommercielle betydning som data, analyser og AI spiller i vores dagligdag.1 Forskning viser også, at næsten en tredjedel (30 %) af långiverene nu er villige til at overveje anvendelsen af alternative datakilder, der skal hjælpe med at drive vækst.2

Francesco Nazzarri, Experian Managing Director of Commercial Strategy for UK, Irland og EMEA, siger: “Vores hovedformål er at åbne muligheder for millioner af forbrugere og virksomheder på tværs af EMEA (Europa, Mellemøsten og Afrika). For at gøre dette muligt arbejder vi løbende på innovative løsninger, der hjælper vores kunder med at anvende de bedste data og avancerede analyser for at optimere deres kreditbeslutninger,”

"Vi er derfor stolte af at lancere Credit 3D, som er den mest omfattende og innovative løsning af data- og indsigter på markedet. Dens kombination af traditionel og ikke-traditionel dataadgang, avanceret datavidenskab, maskinindlæring og AI-teknologi vil drive konsekvent smartere og mere retfærdige kreditbeslutninger for millioner af forbrugere og små virksomheder,”

"På samme tid får vores kunder magten til trygt at levere hurtigere og bedre informerede beslutninger til egne kunder, samtidig med at hele oplevelsen gøres mere problemfri og friktionsfri gennem digitale rejser.”

Credit 3Ds omfattende og præcise kundevisning kombinerer således adgangen til traditionelle og ikke-traditionelle kreditdata med avanceret datavidenskab og maskinindlæringsværktøjer. Det betyder, at kunderne nu kan forvente at tilbyde endnu bedre kundeoplevelser gennem de nye kraftfulde værktøjer bl.a. gennem:

  • Adgang til det bredest mulige dataunivers der understøttes af interne og eksterne datakilder, traditionelle og ikke-traditionelle samt strukturerede og ustrukturerede data, der driver nye kreditrisikomodeller, som kan øge nøjagtigheden med mere end 30 %.
  • Øget adgang til kredit og større økonomisk integration for flere millioner forbrugere i hele Europa. Dette er takket være løsningens evne til at levere en gennemsnitlig godkendelsesprocent på 80 % til gode kunder med såkaldte "tynde filer" - uden at ændre på erhvervslivets overordnede risikoappetit.
  • Nye indsigter for mere end 75 % af kommercielle kunder, der giver bedre adgang til kredit for endnu flere europæiske SMV'er. Nye lovgivninger som PSD2 fortsætter med at bidrage til udviklingen af en velinformeret generation af datakyndige kunder, enmandsvirksomheder og små firmaejere, der nu vil drage direkte fordel af dette via Credit 3D.
  • Reducerede omkostninger, risici og kompleksitet ved at opbygge integrerede interne data- og analysesystemer. Dette kan give en 66 % forbedring i produktiviteten.

Experian Credit 3D er nu tilgængelig på tværs af EMEA. 

                                                                  - - - 

Om undersøgelsen:

  1. Forrester Consulting, der arbejder på vegne af Experian, undersøgte mere end 700 beslutningstagere med ansvar eller indflydelse over kundedata, analyse, risiko og SMV-tjenester fra hele EMEA. Resultaterne er overordnet Innovation, Smart Data And The Drive To Customer-centricity. For at læse rapporten klik da venligst her.
  1. For at læse Successful Routes To Servicing The SME Sector, klik da venligst her.
  1. EU-befolkningen og data om økonomisk integration, som er baseret på OECD-analyse. Du kan klikke her for mere information og for at læse vores rapport The Future Of Credit Information.

Nøgleord

Kontakter

Lasse Flink
Chief Data Officer, Experian Danmark
+45 61 22 22 39
Lasse.Flink@experian.com


Rie Lindgren, Nordic Marketing Manager, Experian
+ 45 60 43 41 44
Rie.Lindgren@experian.com

Vedhæftede filer

Links

Information om Experian A/S

Experian A/S
Lyngbyvej 2
2100 København Ø

+45 70 10 01 07http://www.experian.dk/

Om Experian

Experian er verdens førende leverandør af data, analyser og statistiske modeller, der leverer data og analyseværktøjer til kunder i hele verden. Experian hjælper virksomheder med at styre kreditrisiko, forebygge svindel, målrette markedsføring og automatisere beslutningsprocesser. Virksomheden hjælper også privatpersoner med at kende deres kreditværdighed og beskytte sig mod identitetstyveri. I 2018, blev Experian for femte år i træk udnævnt af Forbes magazine som én af verdens mest innovative virksomheder.

Experian beskæftiger omkring 17.000 mennesker i 44 lande. Hovedkontoret ligger i Dublin, Irland, med operative hovedkvarterer i Nottingham (UK), Californien (USA) og São Paulo (Brasilien).

Experian plc er noteret på London Stock Exchange (EXPN), og er en del af FTSE 100-indekset. Den samlede omsætning for finansåret der sluttede 31. marts 2019, var 4,9 mia. $.

Følg pressemeddelelser fra Experian A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye